راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی

راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی

راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی ،صورت می گیرد. ابتدا یازده مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در هر شهرستان یک مرکز راه‌اندازی شده ولی ایجاد مرکز در دهستان ‌ها مورد تاکید سازمان است

کد خبر: 990404005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ تیر ۹۹ - ۶:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی ،صورت می گیرد. ابتدا یازده مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در هر شهرستان یک مرکز راه‌اندازی شده ولی ایجاد مرکز در دهستان ‌ها مورد تاکید سازمان است

راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی

راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی

مراکز خدمات کشاورزی در پنجاه و یک دهستان خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌ گردد

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی بیان کرد: مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی با بهره‌گیری از توان دانش‌آموختگان و کارشناسان کشاورزی در شهرستان‌ ها و دست‌کم پنجاه و یک دهستان‌ استان راه‌اندازی می ‌گردد.

محمد مودی در جلسه خبری به مناسبت سوم تیر سالگرد تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تغییر فرایند کشاورزی سنتی با استفاده از روش‌ های نوین با تاکید بر افزایش عملکرد در واحد سطح و هم‌چنین ایجاد فرصت ‌های شغلی جدید برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی با تشکیل این مراکز در استان میسر می ‌گردد.

مودی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بعنوان یک راهبرد اصلی این مهم را مدنظر قرار داده است تا از این طریق دانش‌آموختگان بخش کشاورزی که به علل متعدد نمی ‌توانند از تخصص خود استفاده کنند با فراگیری آموزش ‌های لازم وارد بازار کار شوند و به افزایش تولیدات کشاورزی نیز کمک کنند.

وی افزود: ابتدا یازده مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در هر شهرستان یک مرکز راه‌اندازی شده ولی ایجاد مرکز در دهستان ‌ها مورد تاکید سازمان است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از سیاست ‌های سازمان ایجاد این مراکز در دل دهستان ‌ها و روستاها و جوار مزارع و باغات است تا کشاورزان به راحتی بتوانند با مراکز ارتباط برقرار کنند و از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند گردند.

وی با عنوان این که ۴ مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در دست راه‌اندازی است، گفت: آن دسته از دانش‌آموختگان کشاورزی که تمایل به راه‌اندازی مرکز دارند باید حتما بومی منطقه و به نوعی کشاورز زاده باشند.

مودی افزود: این مراکز با دارابودن نیروی فنی و متخصص در بخش ‌های کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مکانیزاسیون، شیلات، دامپروری، آزمایشگاه، بازرگانی، فضای سبز، عرضه نهاده‌های کشاورزی و سایر قابلیت ‌ها قادر به ارائه خدمات فنی مهندسی هستند.

وی افزود: در این مراکز مهندسان کشاورزی هیچ سودی از درآمد کشاورز یا بهره‌بردار نمی‌برند ولی در صورت افزایش عملکرد و مازاد تولید با توافق کشاورز می‌ توانند سهم داشته باشند.

مودی از پیگیری‌ صندوق حمایت از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان خبر داد و گفت: امید است با تشکیل این صندوق بتوان زمینه تامین تسهیلات برای فارغ التحصیلان و حضور آنها در بازار کار را فراهم کنیم.

وی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است این شعار جز با ورود افراد متخصص به حوزه تولید محقق نمی ‌گردد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: در مرحله اول، زبده‌ترین کارشناسان بخش کشاورزی استان را شناسایی کرده‌ایم چون می ‌خواهیم به تولید کشاورزان کمک کنیم.

وی عنوان داشت: هدف‌گذاری استان در ایجاد مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی حداقل در پنجاه و یک دهستان است که لازمه آن وجود دانش‌آموخته بومی منطقه و کارشناس کشاورزی است.

مودی، به صدور موافقت‌نامه اصولی و پروانه تاسیس در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون سیصد و هفتاد و نه فقره پروانه تاسیس گلخانه در خراسان جنوبی صادر شده و یکی از سیاست‌ های وزارت جهاد کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود منابع آبی، توسعه کشت‌ های گل‌خانه‌ای است که در قالب طرح نهضت گل‌خانه‌ای تاکنون ۷ مجتمع گلخانه در استان مجوز اخذ کرده است.

وی افزود: در طرح نهضت گلخانه‌ای دانش‌آموختگان می‌ توانند یا بعنوان سرمایه‌گذار وارد این حرفه شوند یا در سازمان نظام مهندسی بعنوان ناظر ورود کنند.

مودی تصریح کرد: در حال حاضر از دو هزار و هشتصد دانش‌آموخته بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خراسان جنوبی ۱ هزار و سیصد نفر آنها در سامانه سانکا (ثبت اطلاعات رتبه‌بندی در سامانه ارجاع کار) ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه فنی و پژوهشی تاکنون یازده مرکز در استان احداث شده و در زمینه آموزش‌ های مجازی، اپلیکیشن تی وی رویش راه‌اندازی شده است که دوره‌های آموزشی بصورت آنلاین، آرشیوی، کتاب و جزوه به زودی به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد تا توان علمی بهره‌بردار و اعضای سازمان ارتقا یابد.

مودی ادامه داد: هم‌چنین شرکت سرمایه‌گذاری رویش با سهامداری اعضای سازمان نظام مهندسی بمنظور ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی استان تاسیس شده است.

وی گفت: این شرکت در زمینه استفاده از پساب فاضلاب بیرجند در زمینی به مساحت چهارصد هکتار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و دویست هکتار از این اراضی برای توسعه نوغانداری و دویست هکتار برای ایجاد گلخانه در هشت کیلومتری تصفیه خانه فاضلاب برنامه‌ریزی شده است.

مودی خاطر نشان ساخت: هم‌چنین در قالب تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان منعقد شد پانصد میلیون تومان اعتبار ابلاغ خواهد شد که پی‌گیر هستیم در اعتبارات امسال دیده شود و بتوان اقدامات اجرایی را شروع کرد.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۹
433 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0