برای نخستین بار در کشور؛ سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی برای نخستین بار در کشور؛ سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی

برای نخستین بار در کشور؛ سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی

برای نخستین بار در کشور؛ سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی ، راه اندازی شد. باید با تغییر سبک آموزش و استفاده از فضای مجازی، ترویج فرهنگ اجرای نکات ایمنی صورت گیرد

کد خبر: 010326010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ خرداد ۰۱ - ۴:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برای نخستین بار در کشور؛ سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی ، راه اندازی شد. باید با تغییر سبک آموزش و استفاده از فضای مجازی، ترویج فرهنگ اجرای نکات ایمنی صورت گیرد

برای نخستین بار در کشور؛ سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی

برای نخستین بار در کشور؛ سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی
در جلسه اعضای هیات مدیره سازمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نمایندگان اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان قزوین، از سامانه ارتباط با اداره کار جهت ثبت گزارش ایمنی رونمایی گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این جلسه بیان داشت: در راستای گسترش خدمات الکترونیک و تسریع در روند اجرای کار، با تعامل و تفاهم‌نامه منعقد گردیده سازمان با اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان، برای اولین بار در کشور سامانه‌ای جهت ارتباط ناظرین با این اداره جهت ارسال الکترونیکی گزارش ایمنی کارگاه‌ها ایجاد شد.
کلهر به استناد ماده‌ هفت آیین‌ نامه‌ حفاظتی‌ كارگاه‌های‌ ساختمانی گفت: هرگاه مهندسان ناظر در ارتباط با نحوه اجرای عملیات ساختمانی ایراداتی مشاهده کنند كه احتمال خطر وقوع حادثه را در برداشته باشد، باید فوراً مراتب را همراه با راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ های لازم، كتباً به كارفرما یا كارفرمایان مربوطه اطلاع داده و رونوشت آن را به واحد كار و امور اجتماعی محل و مرجع صدور پروانه ساختمان تسلیم کنند.
کلهر ادامه داد: كارفرما موظف است فوراً كار را در تمام یا قسمتی از كارگاه كه مورد ایراد و اعلام خطر واقع شده متوقف و كارگران را از محل خطر دور و اقدامات مقتضی در مورد رفع خطر به عمل آورد.
وی افزود: بر همین اساس در سامانه تهیه شده توسط نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، ناظرین در صورت مشاهده ایرادات و یا خطرات عدم رعایت ایمنی در کارگاه، با مراجعه به پرتال شخصی خود امکان ارسال گزارش الکترونیکی به اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی را بهمراه تصاویر و یا ویدئو از محل خطر و عدم رعایت موارد ایمنی پروژه را خواهند داشت.
وی گفت: ارسال گزارش الکترونیکی از سوی ناظر به منزله ثبت در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داشته و الزام قانونی خواهد داشت.
در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به آمار حوادث کارگاه‌های ساختمانی گفت: ارسال به موقع گزارشات ناظرین و پی‌گیری آن در کم‌ترین زمان در کاهش حوداث کارگاه‌های ساختمانی بسیار موثر است و قطعا سامانه مذکور با ارسال آنلاین گزارش ایمنی ناظر به اداره کار و تسریع پی گیری‌ها، گام مثبتی در کاهش این حوادث خواهد بود.
رجحانی با تاکید بر آموزش نکات ایمنی گفت: باید با تغییر سبک آموزش و استفاده از فضای مجازی، ترویج فرهنگ اجرای نکات ایمنی صورت گیرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ خرداد ۰۱
267 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0