عدم امضا فروشی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت

عدم امضا فروشی

محمد طاهری اظهار داشت: بحثی به اسم امضا فروشی در میان مهندسان این سازمان نداریم ولی اگر تخلفی انجام گردد، متخلف به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی می‌گردد.

کد خبر: 980330011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ - ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد طاهری اظهار داشت: بحثی به اسم امضا فروشی در میان مهندسان این سازمان نداریم ولی اگر تخلفی انجام گردد، متخلف به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی می‌گردد.

عدم امضا فروشی

عدم امضا فروشی

 امضا فروشی  نداریم

وی ادامه داد: آماری از تعداد افراد متخلف معرفی شده به شورای انتظامی نداریم ولی حتماً در هر صنف و شغلی متخلفانی مشاهده می‌ گردد.

طاهری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که ساخت و سازهای این استان تا چه میزان دارای کیفیت قابل قبولی نظام مهندسی هستند, تصریح کرد: طبق قانون نظام مهندسی متولی نظارت بر کیفیت ساخت و ساز است ولی باید همکاری و تعاون خوبی میان این نهاد و شهرداری انجام گیرد.

رییس سازمان استان افزود: تلاش می‌ کنیم کیفیت خدمات مهندسی را به خصوص در پروژه‌های بالای دو هزار متر مربع را افزایش دهیم.

طاهری ادامه داد: کیفیت نظارت در پروژه‌های بالای دو هزار متر که شناسنامه فنی و ملکی دریافت می‌کنند قطعاً قابل قبول است.

وی یاد آور شد: نمی‌ توانم آمار دقیقی از ساخت و سازهای فاقد کیفیت این استان به خصوص پایتخت بدهم ولی حتماً ضعف ‌هایی داریم.

طاهری در ادامه حول ورود مستقیم این نهاد برای شناسایی ساختمان ‌های فاقد ایمنی لازم مانند پلاسکو، گفت: ورود ما مشروط به اجرای مبحث بیست و دوم قانون نظام مهندسی ساختمان است و تا زمانیکه این قانون اعمال نشود دست ما بسته است و نمی‌ تواند چندان به بحث کنترل کیفی ایمنی وارد شویم.

وی افزود: زمانی که این قانون (ماده بیست و دوم قانون نظام مهندسی) به درستی اجرا نمی‌ گردد، نمی‌ توانیم به بحث کنترل اجزای ساختمان ورود کنیم.

عدم امضا فروشی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: برای اجرای این قانون باید وزارت راه و شهرسازی, شهرداری و نظام مهندسی ساختمان بطور همزمان باید ورود کنند و هر کسی باید مسئولیت خود را به درستی اجرا کند اما این موضوع راکد مانده است.

وی از کاهش آمار پروانه‌های ساختمانی طی سال نود و هفت، نسبت به سال‌ های گذشته خبر داد.

ماده بیست و دوم قانون نظام مهندسی مربوط به مباحث تعمیر و نگه داری ساختمانهاست.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۸
815 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0