طومار شکایت مهندسان از شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی عضو فعال صنفی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

طومار شکایت مهندسان از شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی

تعداد قابل توجهی از اعضای سازمان نظام مهندسی روز شنبه بیست و هفتم مرداد ماه در مقابل سازمان نظام مهندسی تجمع کرده و به تصمیم اخیر راه و شهرسازی در مورد شیوه نامه مجمع عمومی نظام مهندسی اعتراض کردند.

کد خبر: 970529012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ - ۱:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،تعداد قابل توجهی از اعضای سازمان نظام مهندسی روز شنبه بیست و هفتم مرداد ماه در مقابل سازمان نظام مهندسی تجمع کرده و به تصمیم اخیر راه و شهرسازی در مورد شیوه نامه مجمع عمومی نظام مهندسی اعتراض کردند.

طومار شکایت مهندسان از شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی

طومار شکایت مهندسان از شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی

طومار شکایت مهندسان از شیوه نامه وزارت  راه و شهرسازی

مهدی مروتی، عضو فعال صنفی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بیان کرد: شیوه نامه مذکور که بصورت غیر قانونی ابلاغ گردیده خلاف جهت قانون نظام مهندسی مصوب مجلس است و این دستور سبب هرج و مرج در حوزه سازمان نظام مهندسی میشود.
مروتی با اشاره به این که موضوع انتخاب مهندس ناظر توسط مالک مینای قانونی ندارد، ادامه داد: در صورت اصلاح این قانون باید از مجاری ذیربط بررسی شده و مهندس ناظر در صورت تخلف مالک با توجه به اختیاراتش از طرف سازمان نظام مهندسی میتواند، ایستادگی کند ولی شیوه نامه مذکور سبب عدم استقلال مهندس ناظر می گردد.
این عضو فعال نظام مهندسی تصریح کرد: بیش از یازده هزار مهندس در اعتراض به شیوه نامه جدید وزارت راه و شهرسازی طوماری امضاء کرده و برای سران نظام فرستاده اند.

طومار شکایت مهندسان از شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی

طبق این گزارش، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در تاریخ بیست و سوم اسفندماه نود و شش طی نامه شماره ۰۲/۱۰۰/۳۰۰۸۰۱ از استانداران سراسر کشور خواسته است که شیوه ‌نامه جدید تبصره دو ماده بیست و چهار مبحث دوم مقررات ملی ساختمان را که به پیوست برای آن ها فرستاده شده است را جایگزین متون قبلی کنند و برای استحضار و دستور ابلاغ به تمامی شهرداری‌ ها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل ساختمان استان بفرستند و اجرا و رعایت آن را از این تاریخ لازم‌الاجرا دانسته است.
منبع : عصر اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۷
1103 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0