تخفيف نود درصدي هزينه صدور پروانه ساخت در محله چاهستانيها استاندار هرمزگان

تخفيف نود درصدي هزينه صدور پروانه ساخت در محله چاهستانيها

استاندار هرمزگان بیان کرد: تخفيفها و مشوقهاي خوبي جهت ساخت واحدهاي مسکوني جديد در محله چاهستانيها در نظر گرفته شده که از جمله آن مي ‌توان به تخفيف نود درصدي در هزينه صدور پروانه ساخت و هم چنين تخفيفهاي نظام مهندسي اشاره کرد.

کد خبر: 980303002 تاریخ انتشار: جمعه ۳ خرداد ۹۸ - ۸:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استاندار هرمزگان بیان کرد: تخفيفها و مشوقهاي خوبي جهت ساخت واحدهاي مسکوني جديد در محله چاهستانيها در نظر گرفته شده که از جمله آن مي ‌توان به تخفيف نود درصدي در هزينه صدور پروانه ساخت و هم چنين تخفيفهاي نظام مهندسي اشاره کرد.

تخفيف نود درصدي هزينه صدور پروانه ساخت در محله چاهستانيها

تخفيف نود درصدي هزينه صدور پروانه ساخت در محله چاهستانيها

[تخفيف نود درصدي هزينه صدور پروانه ساخت  در محله چاهستانيها]

فريدون همتي در جلسه ستاد بازآفريني شهري استان هرمزگان عنوان کرد: قدم اول ما توافق مالکان واحدهاي مسکوني با توسعه گرهاست که اگر اين امر سرعت بگيرد احداث واحدهاي مسکوني در مدت زمان کم تري انجام خواهد شد.
همتی ادامه داد: دغدغه اصلي ما ورود به مرحله ساخت و ساز واحدهاي مسکوني در اين محله است که براي اين کار نيازمند مشارکت و همکاري مردم هستيم.
وی با اشاره به در نظر گرفتن مدلهاي مختلف جهت انجام طرح‌ هاي نوسازي بافت‌ هاي فرسوده در محله چاهستانيهاي بندرعباس، اظهار داشت: در يکي از اين طرحها، يک منطقه دوازده هکتاري در اختيار توسعه گرها قرار ميگيرد تا عمليات ساخت و ساز را براي ساکنان محله چاهستاني ها انجام دهند.
استاندار هرمزگان یاد آور شد: برنامه نوسازي واحدهاي مسکوني در محله چاهستانيهاي بندرعباس را بگونه‌اي تنظيم کرده‌ايم که براي مردم اين محله ارزش آفريني داشته و موجب افزايش توانمندي آن ها گردد.
از دهه هاي پيش به واسطه فقر و بيکاري، نبود امکانات اوليه هم چون آب و برق، راه، نداشتن مهارت لازم؛ مهاجرتهاي بي رويه اي از روستاهاي دور و نزديک به بندرعباس مرکز استان هرمزگان صورت گرفته و اين امر در حاشيه اين شهر منجر به احداث بناهاي بي ضابطه و سست به شکل خيلي ابتدايي شده است.

تخفيف نود درصدي هزينه صدور پروانه ساخت در محله چاهستانيها

در اين سالها محله هاي مختلفي چون محله چاهستانيها، آيت الله غفاري (شهناز قديم)، شهرک توحيد (شغو)، چه چهکور، کمربندي، دوهزار، اسلام آباد، حسين آباد و طلا بند در بندرعباس شکل گرفت که در حال حاضر بعنوان مناطق حاشيه نشيني و بافت فرسوده شناخته مي گردند.
ساکنان اين محله هاي شهر بندرعباس از داشتن زيرساختهاي اوليه از جمله خيابان و کوچه هاي مناسب محروم بوده و تا اصلاحات هندسي و جانمايي صورت نگيرد، ايجاد امکانات شهري مانند فضاي سبز، فضاي آموزشي، ورزشي و فرهنگي نيز امکان پذير نيست.
اجراي طرح بازآفريني شهري در هرمزگان بمنظور نوسازي و بازسازي بافتهاي فرسوده از سال نود و شش بنا به دستور ریاست جمهوري و وزير راه و شهرسازي از شهر بندرعباس و محله چاهستانيها شروع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۹۸
559 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0