ایمنی کارگاههای  ساختمانی نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

ایمنی کارگاههای ساختمانی

کد خبر: 970920013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ - ۳:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف الله علی نیا بر شکل گیری منسجم “واحد HSE پروژه های عمرانی” و پیگیری جدی بحث ایمنی در صنعت ساختمان تأکید داشته است.

ایمنی کارگاههای  ساختمانی

ایمنی کارگاههای  ساختمانی

ایمنی کارگاههای ساختمانی در دستور کار جدی سازمان قرار دارد

وی در اولین نشست کارگروه چند جانبه ایمنی با حضور نمایندگان انجمن صنفی کارگران استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در ستاد سازمان تشکیل شد، گفت: اهمیت و جایگاه ایمنی در عملیات ساختمانی و ابعاد انسانی آن بر کسی پوشیده نیست و جهت دستیابی به ایمنی مورد رضایت جامعه، باید همکاری و تعامل مطلوب فی مابین تمامی دستگاههای مرتبط در حوزه ساخت و ساز صورت گیرد.
علی نیا ادامه داد: علاوه بر تفاهم نامه های چند جانبه قبلی، برنامه ریزی و اجرای آموزش ایمنی کارگران و دفترچه کار کارگران که اعلام حضور و فعالیت کارگران در کارگاه ساختمانی با تایید مهندسان مجری و ناظر است، را بنا داریم در دستور کار این کارگروه قرار دهیم.
وی اظهار داشت: طرحهایی در این کارگروه طراحی و تأیید شده و در حال حاضر مورد استفاده در انجمن صنفی کارگران است.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان ساخت: با هماهنگی ادارات کل تأمین اجتماعی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به تهیه چارچوب فعالیت “مسئول ایمنی در کارگاههای ساختمانی” اقدام شده است و پیشنهاد آن در نشست هیأت مدیره سازمان مصوب گردیده است.
عضو شورای مرکزی کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشوربا اشاره به گزارش‌ های ارائه شده مبنی بر آموزش ایمنی کارگران برای حدود سی و هشت هزار کارگر ثابت ساختمانی انجام شده است، یاد آور شد: نیاز به ادامه آموزش برای همه کارگران و استادکاران ثابت ساختمانی به تعداد حدود پنجاه و دو هزار نفر در استان و کارگران فصلی به تعداد حدود ده هزار نفر که اکثراً در پروژه های روستایی فعال هستند محسوس است.
علی نیا مطرح کرد: در قرارداد جدید بیمه مسئولیت، آموزش بیمه گر را در دستور کار قرار خواهیم داد و آن را به عنوان یک سرفصل جدید در قرارداد با کمک همکاران هیأت مدیره قرار میدهیم؛ چون اعتقاد داریم کاهش خسارت جانی و مالی علاوه بر نتایج مثبت معنوی، روحی و روانی در بخش خسارت هم به نفع بیمه گر خواهد بود.
وی به راه اندازی “واحد HSE پروژه های عمرانی” تحت نظارت شهرداریهای استان اشاره کرد و افزود: پیگیری و گردش کار مناسب در این زمینه با کمک استانداری، به حول قوه الهی تهیه گردد.

ایمنی کارگاههای ساختمانی

وی در خاتمه از حمایت همه جانبه ریاست سازمان و اعضای محترم هیأت مدیره در تحقق ایمنی در حوزه صنعت ساختمان قدردانی کرد.
هم چنین در این نشست، ریاست و اعضای انجمن صنفی کارگران استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
لازم به ذکر است در این جلسه، با تاکید بر برگزاری منظم نشست ها، قرار بر این شد که اعضای اصلی کارگروه شامل نمایندگان تام الاختیار دستگاههای سازمان نظام مهندسی، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، انجمن صنفی کارگران ساختمانی، آموزش فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در نشست ها حضور یابند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی شهرسازی pdf

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۷
683 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0