قالب فلزی بتن چیست و چه کارایی دارد؟

قالب فلزی بتن چیست و چه کارایی دارد؟

قالب فلزی بتن جهت دیوارها؛ ستون‌های بتنی؛ قالب بندی فونداسیون؛ اتوبان سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت اطلاع از قیمت انواع محصولاتی همچون قالب بتن؛ سولجر؛ جک سقفی و.... می‌توانید به وب‌سایت ghalebbenyamin.com؛ گروه تولیدی قالب بنیامین مراجعه کنید. محصولات این مجموعه از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می‌باشد

کد خبر: 001014003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ دی ۰۰ - ۹:۵۷ ق.ظ

قالب فلزی بتن چیست و چه کارایی دارد؟

قالب فلزی بتن به عنوان یکی از رایج‌ترین و پُرکاربردترین متریال‌های مصنوعی شناخته می‌شود. این محصول در ساخت و ساز از کاربرد فراوانی برخوردار می‌باشد. از زمان‌های گذشته قالب بتن در نوع و مدل‌های دیگری مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه قالب فلزی به عنوان یک سازه موقت به شمار می‌رود که پس از استفاده از سازه جدا می‌شود. این محصول دارای انواع مختلفی همچون قالب بتن چوبی؛ قالب بتن آجری و قالب فلزی بتنی می‌باشد. استفاده از این قالب‌ها بر اساس مدت زمان پروژه؛ هزینه‌های برآورده شده؛ نوع پروژه و …. می‌باشد.

کاربرد قالب فلزی بتن                              

  • قالب فلزی بتن گزینه مناسبی جهت قالب بندی فونداسیون
  • دیوارها و ستون‌های بتنی
  • پروژه‌هایی با عمق پی زیاد
  • اتوبان سازی و …
  • ساخت سازه‌ها و پروژه‌های بزرگ

 

قالب فلزی بتن

مزایای استفاده از قالب بتن فلزی

  • به دلیل استحکام و مقاومت بالا؛ قالب فلزی بتن نسبت به سایر قالب‌های بتن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • در این قالب؛ بتن به هیچ عنوان به سطح قالب نمی‌چسبد
  • هنگام برخورد با بتن‌های دیگر دچار آسیب و ترک خوردگی نمی‌شود
  • قالب فلزی جهت سازه‌هایی که دارای ارتفاع بلندی هستند؛ بهترین گزینه می‌باشد
  • داشتن سطح صاف و یکنواخت این قالب مانع از به وجود آمدن حفره‌های ریز و درشت می‌شود
  • با توجه به کارایی قالب فلزی بتن؛ به کار بردن آن بسیار مقرون به صرفه می‌باشد

انواع قالب‌های فلزی بتن کدامند؟

قالب‌های فلزی بتن دارای انواع مختلفی همچون مدولار؛ قالب کنج؛ قالب دیوار؛ قالب ستون چهار گوش؛ قالب ستون گرد؛ قالب تیر و دال و ….. می‌باشند. به دلیل این‌که قالب بتن فلزی در همه پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به طور گسترده‌ای توسط گروه تولیدی قالب بنیامین تولید و به بازار ارائه می‌گردد. کیفیت؛ مرغوبیت؛ استحکام و …. این محصول سبب شده است مهندسان و پیمانکاران در ساخت و ساز پروژه‌های خود این قالب را مورد استفاده قرار دهند.

تفاوت قالب فلزی بتن و قالب چوبی

قالب چوبی از وزن کمی برخوردار است. اما فاقد کیفیت و کارایی لازم می‌باشد. به کارگیری قالب بتن چوبی نیاز به مدت زمان زیادی دارد. زیرا در محل ساختمان سازی قالب بتن چوبی ساخته می‌شود و همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول فاقد استحکام کافی است بنابراین برای بار دوم نمی‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. قالب بتن چوبی را می‌توان جهت ساخت خانه‌های کوچک به کار برد. قالب فلزی بتن از وزن بالایی برخوردار می‌باشد. این قالب را می‌توان چند بار مورد استفاده قرار داد. این محصول دارای ماندگاری و طول عمر بالایی می‌باشد. قیمت قالب فلزی از قالب چوبی بالاتر است. در واقع قیمت قالب فلزی بر اساس وزن آن تعیین می‌شود.

قالب فلزی بتن

تفاوت قالب فلزی بتن و قالب چوبی

جک سقفی چیست؟

جک سقفی جهت نگهداری ثابت سقف‌ ساختمان‌های مختلف به کار برده می‌شود. این محصول دارای شکل‌ها و انواع مختلفی می‌باشد. جک‌های سقفی گزینه مناسبی جهت نگه‌داشتن سقف‌های وافل؛ تیرچه بلوک؛ یونولیت؛ طاق ضربی و …. می‌باشند. انتخاب و استفاده از این جک‌ها با توجه به نوع پروژه و مکان مورد نظر صورت می‌گیرد. همه سقف‌ها جهت مقاومت زیاد و پایداری نیاز به جک‌های سقفی دارند. جک‌های سقفی نقش یک نگ‌دارنده و تکیه گاه قوی را بر عهده دارند. برخی از این جک‌ها به کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

جک سقفی و انواع آن

گروه تولیدی قالب بنیامین در تولید انواع جک‌های سقفی فعالیت دارد. این مجموعه محصولات با کیفیت و مرغوب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. چنان‌چه قصد تهیه قالب فلزی بتن؛ انواع جک سقفی و سولجر را دارید؛ می‌توانید به گروه تولید قالب بنیامین مراجعه کنید و نسبت به خرید محصول مورد نظر اقدام کنید.

  • جک سقفی بدون صلیب: جک‌های بدون صلیب به شکل ساده‌ای تولید می‌شوند. کاربرد تمام جک‌ها برای نگه‌داری سقف ساختمان‌ها می‌باشد. این جک‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • جک سقفی صلیب‌دار: جک سقفی صلیبی به نام جک سقفی T شکل نیز شناخته می‌شود. جک‌های T شکل دارای دو مدل جک سقفی صلیبی سیار و جک سقفی صلیبی ثابت می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد در بین جک‌های سقفی؛ جک‌های صلیبی ثابت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این مدل جک از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار می‌باشد. کارایی جک سقفی سیار به صورت سیار است. به دلیل انعطاف‌پذیری این جک؛ می‌توان آن را چرخاند و زاویه آن را تغییر داد.

جک سقفی u کل عراقی؛ جک تلسکوپی؛ جک فلزی؛ جک‌های شمعی و … از دیگر انواع جک‌های ساختمانی می‌باشد.

جک سقفی

جک سقفی و انواع آن

سولجر چیست؟

سولجر به عنوان ابزاری که از نظر هیدرواستاتیکی قابلیت تحمل فشار وارده از بتن ریزی را دارد؛ در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به عنوان سیستم حمایتی دیوارهای بلند معرفی شده است. بنابراین سولجرها در پروژ‌های مختلفی همچون بتون ریزی تونل‌ها؛ بتن ریزی پل‌های شهری و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد. سولجرها جهت پشتیبانی و نگهداری قالب‌ها و ابزارهای مربوط به آن بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

سولجرها دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

  • قطعات فلزی قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند
  • این محصول در ابعاد؛ اندازه و شکل‌های مختلفی تولید و اجرا می‌شوند
  • ابعاد سولجرها بین یک تا سه متر می‌باشد
  • انتهای سولجرها سوراخ‌هایی وجود دارد که به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌گردند
  • مهره خروسکی یا بولت عصایی جهت اتصال ابزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند
  • امکان انتخاب گزینه‌های متنوع با توجه به شرایط پروژه وجود دارد

 

سولجرها دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

انتخاب و خرید سولجر از گروه تولیدی قالب بنیامین

انتخاب گزینه مناسب از نظر شیوه قرارگیری و اتصال قطعات سولجر به یکدیگر و همچنین ابعاد این محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. این محصول به صورت استاندارد در ابعاد یک؛ یک و نیم؛ دو؛ دو و نیم و سه متری تولید می‌شوند. برای این‌که بتوانید سولجر مورد نظر خود را خریداری کنید؛ بهتر است با کارشناسان گروه تولید قالب بنیامین مشورت کنید. این گروه با توجه به نیازهای پروژه شما گزینه ایده‌آل و  مناسب را به شما معرفی می‌کنند. قیمت این محصول با توجه به عوامل مختلفی همچون وزن؛ ابعاد؛ تعداد و …. تعیین می‌گردد. هر چند نوسانات قیمت در بازار نیز بر روی قیمت‌ها تاثیر گذار می‌باشد. برای اطلاع از چگونگی قیمت‌ محصولات می‌توانید با گروه تولیدی قالب بنیامین تماس حاصل نمایید.

انتخاب و خرید سولجر از گروه تولیدی قالب بنیامین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۰۰
847 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
2 0