بهترین مرکز خرید سنسور نوری آکوسنس

بهترین مرکز خرید سنسور نوری آکوسنس

سنسور نوری، یک ابزار فوتوالکتریک است که انرژی نور یا فوتون‌ها (که می تواند از طیف مادون قرمز تا ماوراء بنفش، متغیر باشد) را به سیگنال الکتریکی (الکترون) تبدیل نموده و در اتوماسیون‌های صنعتی، بسیار پرکاربرد می‌باشد. لازم به ذکر است که پردیس کابل البرز، به عنوان تنها نماینده رسمی سنسور نوری آکوسنس، توانسته است نیاز بسیاری از مشتریان جهت خرید انواع معتبر و اصل این سنسورها را پاسخگو باشد.

کد خبر: 001203002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ اسفند ۰۰ - ۵:۱۶ ب.ظ

 بهترین مرکز خرید سنسور نوری آکوسنس

حسگرهای نوری، از جمله سنسورهای پرکاربرد در اتوماسیون‌های صنعتی می‌باشند که شدت یا روشنایی منبع نور را تشخیص می‌دهند. این نوع از سنسورها، میزان نور ساطع شده از یک منبع را بر حسب لومن، اندازه گیری و بیان می‌کنند. لازم به ذکر است که عملکرد صحیح این سنسورها، تابعی از کیفیت بالای آن می‌باشد و در این میان، آنچه که حائز اهمیت است خرید بهترین برند این محصول می‌باشد. سنسور نوری آکوسنس، از بهترین سنسورهای نوری است که پردیس کابل البرز به عنوان تنها نماینده رسمی آن، توانسته است دسترسی مشتریان به انواع اصل این محصول را تسهیل نماید.

ماهیت سنسور نور

نور یک ویژگی مهم محیطی است که اکوسیستم های اطراف ما را شکل می‌دهد. نور مرئی در طیف تابش الکترومغناطیسی وجود داشته و دارای محدوده خاصی از طول موج بین ۴۰۰-۷۰۰ نانومتر (nm) می‌باشد. در انتهای کوتاه‌تر طیف، نور ماوراء بنفش (تا حدود ۳۰۰ نانومتر) و در انتهای طولانی تر طیف، نور مادون قرمز (تا حدود ۱۰۰۰ نانومتر) قرار دارد. سنسورهای نور، شدت نور را در محدوده خاصی از طول موج ها تشخیص می دهند. حسگرهایی که طیف کامل نور مرئی را تشخیص می دهند، شدت نور را در تمام طول موج های بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر مورد سنجش قرار می‌دهند.

اصل کار سنسورهای نور

در نظر داشته باشید که سنسور نور که به آن‌ حسگر فوتوالکتریک نیز گفته می‌شود، یک ابزار فوتوالکتریک است که مهمترین عملکرد آن مربوط به تبدیل انرژی نور یا فوتون‌ها (در یک طیف متغیر از مادون قرمز تا ماوراء بنفش) به سیگنال الکتریکی (الکترون) می‌باشد.

اصل کار این سنسورها، بر اساس اثر فوتوالکتریک داخلی می‌باشد، به این صورت که، هنگامی که انرژی نور بر روی سطح فلزی منعکس می‌شود، الکترون‌های آزاد فلز را تحریک نموده و به شکل گیری جریان الکترون یا جریان الکتریکی منجر می‌شود. لازم به ذکر است که مقدار جریان تولید شده، تابعی از انرژی فوتون (یعنی طول موج نور) می‌باشد و همچنین جدا شدن الکترون ها از سطح فلز، تنها پس از رسیدن نور به یک مقدار مشخص، صورت می‌گیرد.

انواع سنسور نوری آکوسنس

در این بخش، به بررسی انواع یکی از بهترین سنسورهای نوری بازار، پرداخته می‌شود:

سنسور نور لیزری آکوسنس

از سنسورهای لیزری در اتوماسیون صنعتی و زمینه های مختلفی استفاده می‌شود و با توجه به تنوع کاربرد این سنسورها، میزان تقاضا برای انواع مختلف حسگرهای لیزری، بسیار گسترده می‌باشد. مهمترین کاربردهای سنسور نور لیزری، مربوط به فرایند تشخیص، اندازه گیری یا موقعیت یابی است.

در نظر داشته باشید که وجه اشتراک انواع مختلف سنسور لیزری، مزایایی است که استفاده از نور لیزر فراهم می کند. نخستین مزیت این سنسورها، شدت نور بالا می‌باشد که اندازه گیری، موقعیت یا تشخیص بسیار دقیق (تا نانومتر) را امکان پذیر می کند. از  مزیت‌های دیگر این سنسور، می‌توان به  سرعت بالای اندازه گیری، به دلیل استفاده از نور به عنوان یک رسانه، اشاره نمود.

سنسور نوری آکوسنس

سنسور نور مکعبی آکوسنس

سنسور نور معکبی، نیز حسگری حاوی اپتیک و همراه با الکترونیک می‌باشد که مهمترین کاربرد آن در اتوماسیون صنعتی بوده و  با استفاده یک فرستنده نور(که عمدتا مادون قرمز می‌باشد) و همچنین یک گیرنده فوتوالکتریک، فاصله و همچنین وجود و عدم وجود جسمی را تشخیص می‌دهد. از مهمترین مزایای استفاده از این سنسورها،  می‌توان به عدم وابستگی سنسور نوری مکعبی به جنس اجسام و قابلیت تشخیص تمامی اجسام اشاره نمود.

عملکرد این سنسورها به این صورت است که فرستنده و گیرنده در داخل یک محفظه قرار داشته و در صورت قرارگیری یک شی در روبروی آن، نور ارسالی و منعکس شده  از طریق فرستنده، توسط گیرنده دریافت شده و همین امر به تغییر در خروجی سنسور منجر می‌شود. از مهمترین کاربردهای این سنسور می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • استفاده در ماشین‌های بسته بندی محصول،
  • دستگاه‌های فشار و پرس‌های صنعتی
  • خطوط تولید محصولات مختلف

 

سنسورهای نوری رفلکتوری آکوسنس

سنسور نوری رفلکتوری ، نیز سنسورهایی می‌باشند که امواج نور یا تشعشعات الکترومغناطیسی را که از جسم عبور می‌کنند یا منعکس می‌شوند را  به اطلاعاتی جهت تشخیص موقعیت می‌کنند. لازم به ذکر است که این سنسورها، معمولا در صنایع عکاسی و فیلمبرداری، جهت تولید دوربین های دیجیتال، تجهیزات تصویربرداری پزشکی، دوربین های دید در شب، دستگاه های تصویربرداری حرارتی، رادارها، سونارها و غیره استفاده می شوند. دو نوع اصلی  این سنسور در بازار، به این شرح است:

  • سنسورهای CCD
  • سنسور CMOS

سنسور نوری استوانه‌ای آکوسنس

حسگرهای نوری استوانه‌ای، می‌توانند به عنوان یک سنسور فوتوالکتریک پرتو، سنسور بازتاب پرانرژی یا به عنوان سنسور فوتوالکتریک بازتابنده عمل نمایند. شکل این سنسورها، به صورت استوانه‌ای بوده و جنس قسمت تشخیص آن‌ها معمولا از نوع لنز PC می‌باشد.

سنسور نوری آکوسنس

نمایندگی عرضه و توزیع مستقیم سنسور نوری آکوسنس

در نظر داشته باشید که پردیس کابل البرز به عنوان نمایندگی عرضه و توزیع مستقیم سنسور نوری آکوسنس ، علاوه بر تسهیل دسترسی مشتریان به انواع اصل این برند، از نظر قیمتی نیز توانسته است سنسورهایی خوش قیمت را به مشتریان نهایی تحویل دهد. چرا که در عرضه مستقیم و حذف واسطه‌ها، بسیاری از هزینه‌های جانبی و واسطه گری محصول همچون هزینه تبلیغات، هزینه حمل و نقل و …. حذف شده و سنسور مورد نظر با قیمت تمام شده پایین تری در اختیار مشتریان نهایی قرار می‌گیرد.

 

تنها نماینده رسمی سنسور نوری آکوسنس

لازم به یادآوری است که در صورت خوشنامی برند یک محصول در بازار، انواع فیک آن خیلی سریع در بازار پر شده و همین مسئله، مشتریان را در شناسایی نوع اصل محصول مورد نظر با مشکل مواجه می‌سازد. سنسور نوری آکوسنس نیز از این مسئله مستثنی نبوده و در همین راستا، پردیس کابل البرز، به عنوان تنها نماینده رسمی سنسور نوری آکوسنس، توانسته است نیاز بسیاری از مشتریان جهت خرید انواع معتبر و اصل این سنسورها را پاسخگو باشد.

بنابراین در خرید از این مجموعه تردید نداشته و با اطمینان خاطری تمام از کیفیت و قیمت محصولات این مرکز، فرایند خرید سنسور مورد نظر خود از جمله سنسور نوری آکوسنس را پیگیری نمایید. همچنین کارشناسان پردیس کابل البرز (https://pka-group.com/) به صورت شبانه روزی و جهت رفع کلیه نیازهای اطلاعاتی، در خدمت شما عزیزان می‌باشند و در صورت مواجه شدن با هر گونه چالشی در طی فرایند خرید، می‌توانید با آن‌ها ارتباط و تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۰۰
353 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0