تاثیر چشمگیر مشاوره تحصیلی در رشد استعداد ها

مشاوره تحصیلی یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت دانش آموزان و دانشجویان در آینده شغلی و تحصیلی آنان می باشد و اهمیت آن نزد والدین و فرزندان مشهود است. بهره گیری از یک مشاوره تحصیلی سنجیده و آگاهانه مسیر دانش آموزان را برای رسیدن به یک موفقیت چشمگیر هموار خواهد کرد.

کد خبر: 980115005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ فروردین ۹۸ - ۱۱:۵۱ ق.ظ

مشاوره تحصیلی یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت دانش آموزان و دانشجویان در آینده شغلی و تحصیلی آنان می باشد و اهمیت آن نزد والدین و فرزندان مشهود است. بهره گیری از یک مشاوره تحصیلی سنجیده و آگاهانه مسیر دانش آموزان را برای رسیدن به یک موفقیت چشمگیر هموار خواهد کرد.

یک مشاور تحصیلی خوب ، سعی در شناخت توانایی ها و استعداد های نهفته دانش آموختگان دارد تا بتواند به بهترین شکل از آن ها برای رسیدن به هدف و هدایت فرد به سمت شغل و رشته مورد علاقه خود استفاده نماید. مشاوره تحصیلی علاوه بر ارائه خدمات در حوزه درسی ، راهکار هایی را برای رفع مشکلات روحی و روانی دانش آموزان مانند روش های کنترل استرس ، ارائه می نماید و مسیر رسیدن به موفقیت را برای آنان هموار می سازد.

اهمیت مشاوره تحصیلی

دانش آموزان برای کسب موفقیت  نیاز به شناخت نقاط ضعف و قوت خود دارند تا با تمرکز بر روی نقاط قوت و مهار نقاط ضعف خود ، به اهدافشان دست یابند که این امر به کمک یک مشاور تحصیلی باتجربه میسر خواهد بود. از مهم ترین وظایف یک مشاور خوب می توان به هدایت تحصیلی ، تعلیم روش های صحیح مطالعه و یادگیری ، بررسی و رفع مشکل افت تحصیلی ، ارائه راهکار های مناسب برای کنترل استرس و اضطراب و … اشاره کرد.

بسیاری از افراد علیرغم دارا بودن استعداد ، انگیزه کافی برای رسیدن هدف را در خود نمی بینند و حتی با وجود توانایی دست از ادامه تلاش بر می دارند. مشاور تحصیلی علاوه بر اینکه راهکارها و نحوه خواندن و مطالعه دروس را در اختیار داوطلب قرار می دهد ، از لحاظ روانشناختی نیز درصد رفع مشکلات او بر می آید و با در نظر گرفتن جوانب شخصیتی وی ، او را برای قرار گرفتن در مسیر درست هدایت می کند.

لزوم بهره مندی والدین از خدمات مشاوره تحصیلی

بدون شک ، رفتار و موقعیت خانوادگی داوطلب تاثیر بسزایی در کسب موفقیت وی خواهد داشت. مشاور تحصیلی بدون در نظر گرفتن شرایط خانوادگی دانش آموز یا دانشجو عملا قادر به راهنمایی درست نخواهد بود چرا که والدین و خانواده تاثیر آشکاری در پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموختگان دارد و برخورد صحیح آن ها سرعت رسیدن به هدف تحصیلی را بهبود می بخشد.

برخی از خانواده های بی انگیزه ناخواسته باعث سرکوب استعداد های نهفته فرزندانشان می شوند و با برخوردهای ناخواسته خود ، راه رسیدن به موفقیت را برای آنان سد می کنند. به همین دلیل مشاوره تحصیلی نقش بسیار مهمی را در آینده تحصیلی داوطلبان ایفا می کند. مشاوره تحصیلی خانواده را با استعداد ها و توانایی های فرزندانشان آشنا کرده و راهکارهای لازم برای برخورد مناسب و ایجاد انگیزه برای رسیدن به موفقیت را به آن ها ارائه می نماید.

مشاوره تحصیلی آنلاین و تلفنی

امروزه به دلیل مشغله و هزینه های زیاد زندگی و شلوغی و ترافیک شهر های بزرگ ، بسیاری رغبت خود را برای شرکت در یک جلسه مشاوره حضوری از دست می دهند و ترجیح آن ها مطالعه و درس خواندن بدون کمک و راهنمایی مشاور است. اما لازم است که در این جا ذکر کنیم که کمتر کسی  است که بدون کمک گرفتن از مشاور ، توانسته باشد موفقیت چشمگیری در مقاطع متفاوت تحصیلی کسب نماید.

به همت برخی از علاقمندان به عرصه علم و دانش ، مراکز مشاوره تحصیلی غیر حضوری در ایران تاسیس گردیده تا پاسخگوی نیاز داوطلبان باشد و آن ها را در راه رسیدن به هدف یاری نماید. از ویژگی های مشاوره تحصیلی غیر حضوری و تلفنی این است که داوطلب در هر مکان ، امکان برقراری ارتباط با مجرب ترین مشاوران تحصیلی را دارد تا با تماس از طریق تلفن های ثابت با کیفیت ترین و بروز ترین راهنمایی ها را دریافت نماید.

از مزیت دیگر مشاوره تحصیلی غیر حضوری می توان به هزینه آن اشاره کرد. تماس با مراکز مشاوره تلفنی بسیار مقرون به صرفه بوده و این اطمینان را به متقاضی می دهد تا بدون نگرانی از صرف هزینه گزاف و عدم خلاصه نمودن بحث و گفتگوی خود به جلسه مشاوره بپردازد.

علاوه بر مشاوره تلفنی ، این مراکز مجهز به سایت مربوط به خود می باشند که در آن بروز ترین مقاله های تحصیلی منتشر می شود. که در بسیاری از موارد به دلیل کامل و بروز بودن مقاله های ارائه شده ، داوطلب آگاهی های لازم را کسب کرده و نیازی به برقراری ارتباط با مشاور از طریق تماس تلفنی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که داوطلبان می توانند سوالات خود را به صورت آنلاین پرسیده و پاسخ آن را توسط کارشناسان دریافت نمایند.

از معتبر ترین مراکز مشاوره تحصیلی می توان به مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی ایران مشاوره به نشانی اینترنتیiranmoshavere.com  اشاره کرد. این مرکز علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای تلفنی توسط کارشناسان مجرب ، دارای سایت تخصصی مشاوره تحصیلی با موضوعات مشاوره از مقطع ابتدایی و ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی تا  مقطع دکتری ، آمار و جدیدترین اخبار تحصیلی ، مشاوره نظام وظیفه ، مشاوره تحصیل در خارج از کشور ، انتخاب رشته و صد ها خدمات دیگر است که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

از برجسته ترین ویژگی های این سایت می توان به نرم افزار های تخمین رتبه و انتخاب رشته مجازی برای گروه های آموزشی متفاوت اشاره کرد. که داوطلبان به کمک آن انتخاب رشته دقیق تری را انجام داده و شانس قبولی خود را در رشته مورد نظر بسنجند.

مشاوره تحصیلی کنکور ، کارشناسی ارشد و دکتری

یکی از پر متقاضی ترین آزمون های ورودی دانشگاه ها در کشور ما ، کنکور سراسری است که اکثریت دانش آموزان حتی از مقاطع تحصیلی پایین تر ، اضطراب مواجه با آن را دارند که همین امر موجب شده تا منابع کمک آموزشی مختلف و بسیار زیادی منتشر شوند و بازار کلاس های کنکور به شدت داغ شوند که این ها دلایلی هستند که داوطلبان را سردر گم کرده و استرس آن ها را افزایش داده است.

اما باید بگوییم فقط و فقط بهترین راه برای کسب موفقیت در کنکور داشتن برنامه منسجم و دقیق است. یک مشاور تحصیلی خوب با در نظر گرفتن استعداد ها و موقعیت تحصیلی و خانوادگی داوطلب و هم چنین معرفی بهترین منابع راه را برای رسیدن به موفقیت هموار می سازد و به دانش آموز کمک می کند تا استرس های کاذب را از خود دور نماید.

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داوطلبان با بهره گیری از بهترین منابع ارائه شده برای آمادگی در آزمون و دریافت برنامه درسی هدفمند می توانند خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند. خدماتی که در مقاطع تحصیلی توسط کارشناسان متخصص انجام می گیرد شامل:

  1. آگاهی از استعداد های داوطلبان و راهنمایی آن ها در مسیر درست.
  2. آموزش نحوه درست مطالعه ، یادگیری ، خلاصه نویسی و تست زنی
  3. راهنمایی والدین برای آشنایی با استعداد های فرزندانشان و فراهم کردن موقعیت مناسب برای پیشرفت آنان
  4. کمک به افزایش انگیزه و اعتماد به نفس دانش آموزان و دانشجویان
  5. انجام انتخاب رشته بر اساس معیار های داوطلب
  6. خدماتی از قبیل ثبت نام ، دریافت کارنامه و نتایج آزمون مختلف شغلی و تحصیلی ، تخمین رتبه و انجام انتخاب رشته

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ فروردین ۹۸
644 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0