دریچه چدنی چیست؟

اگر شما نیز قصد دارید تا در روزهای آینده اقدام به خرید و استفاده از بهترین انواع دریچه چدنی برای پوشاندن دهانه گودال مورد نظر خود نمایید، می توانید در گام اول راجع به انواع این سازه ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و سپس با آگاهی بیشتری اقدام به ثبت سفارش مورد نظر خود داشته باشید.

کد خبر: 990913001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ آذر ۹۹ - ۸:۴۰ ق.ظ

اگر شما نیز قصد دارید تا در روزهای آینده اقدام به خرید و استفاده از بهترین انواع دریچه چدنی برای پوشاندن دهانه گودال مورد نظر خود نمایید، می توانید در گام اول راجع به انواع این سازه ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و سپس با آگاهی بیشتری اقدام به ثبت سفارش مورد نظر خود داشته باشید.

آیا شما نیز به دنبال راهنمای استفاده و خرید بهترین و مقاوم ترین انواع دریچه چدنی هستید؟ آیا می دانید که مهمترین و اصلی ترین ویژگی های مربوط به دریچه های چدنی کدام می باشد؟ از شما می خواهیم که مقاله و مطالب عرضه شده در این وب سایت را تا آخر مورد بررسی و مطالعه قرار داده و از این طریق به اطلاعات بسیار جالبی نیز دست پیدا کنید.

چدن به آلیاژی گفته میشود که از سیلیسیم، کربن و آهن ساخته شده است و بیش از ۹۵ درصد وزن این آلیاژ را آهن شکل داده که به همین دلیل از وزن بسیار بالایی برخوردار می باشد. از زمان های بسیار دور استفاده از دریچه های چدنی اهمیت بسیار بالایی را داشته و امروزه نیز برای پوشاندن دهانه های باز بسیاری از چاه ها و گودال ها از دریچه چدنی استفاده می کنند. کارکنان شهرداری نیز موظف هستند تا تمام گودال های مربوط به مخابرات، گاز، آب و فاضلاب را با دریچه های چدنی پوشش داده و از سقوط اشیاء یا افراد به داخل این چاه ها ممانعت نمایند. دریچه های چدنی یکی از قدیمی ترین و پرکاربردی ترین انواع دریچه های مورد استفاده می باشد که با گذشت زمان و پیشرفت علم، شاهد تغییرات بسیار اساسی در طراحی و ترکیبات اصلی این محصولات هستیم. امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده دریچه چدنی توانسته اند مدل ها و انواع بسیار مختلفی از این سازه ها را طراحی و آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. شما می توانید برای بازدید از مهمترین انواع این محصولات به وب سایت اینترنتی ما مراجعه کنید. استفاده از دریچه های چدنی ر بسیاری از کشورها از جمله کشور ما از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد و شما می توانید دریچه مورد نیاز خود را به راحتی با مراجعه به وب سایت اینترنتی ما تهیه و خریداری کنید. لازم است بدانید که قبل از خرید و استفاده از این محصولات، در خصوص ویژگی های مربوط به این سازه ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و سپس با خیال راحت اقدامات مربوط به خرید را انجام دهید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد انواع و ویژگی های منحصر به فرد آن توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم با ما همراه باشید. دریچه کامپوزیت و دریچه کوپلیمری

Figure 1 دریچه چدنی

انواع دریچه چدنی

اگر شما نیز قصد دارید تا در روزهای آینده اقدام به خرید و استفاده از بهترین انواع دریچه چدنی برای پوشاندن دهانه گودال مورد نظر خود نمایید، می توانید در گام اول راجع به انواع این سازه ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و سپس با آگاهی بیشتری اقدام به ثبت سفارش مورد نظر خود داشته باشید. همچنین می توانید برای مشاهده و بررسی هر یک از انواع دریچه های چدنی هم اکنون بر روی آدرس وب سایت اینترنتی ما کلیک کرده و به بررسی محصولات بی نظیر و مقاوم ما بپردازید. از مهمترین و اصلی ترین انواع دریچه چدنی می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

–         دریچه های چدنی خاکستری: کربن های موجود در دریچه های چدنی اگر به شکل ورقه ای رسوب کند، به دریچه های چدنی خاکستری شکل نامیده می شوند.

–         دریچه های چدنی داکتیل: دریچه های چدنی داکتیل یا چدن های نشکن از دیگر انواع این محصولات می باشد که در این محصولات کربن ها به شکل گرافیت کروی رسوب خواهد کرد.

–         دریچه های چدنی با گرافیت فشرده: در صورتی که کربن های رسوب کرده در چدن به شکل پولک باشد، با دریچه های چدنی گرافیت فشرده شناخته می شوند.

–         دریچه های چدنی مالیبل: اگر کربن های موجود در چدن به شکل توده های برفی رسوب نماید، در این صورت به آنها دریچه های چدنی مالیبل گفته می شود.

حال شما نیز می توانید با توجه به نیاز خود، یکی از بهترین و باکیفیت ترین این محصولات را با خیال راحت تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید.

Figure 2انواع دریچه چدنی

استانداردهای لازم برای استفاده از دریچه های چدنی

لازم است بدانید که در ساخت و طراحی انواع دریچه چدنی، از یک سری مهمترین استانداردها استفاده می شود که شما نیز در هنگام خرید و استفاده از این محصولات، بایستی به این امر توجه ویژه ای را داشته باشید. از مهمترین و اصلی ترین استانداردهای مربوط به استفاده از دریچه های چدنی می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

–         استاندارد class a15: این استاندارد مشخص می کند که دریچه های چدنی ساخته شده مناسب برای استفاده در پیاده روها بوده و می توانید نیروی در حدود یک و نیم تن را به راحتی تحمل کند.

–         استاندارد class b125: دریچه چدنی که از این استاندارد پیروی می کند می توانید نیروی در حدود ۱۲٫۵ تن را به راحتی تحمل کرده و محل های پارک خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

–         استاندارد class c250: این استاندارد مربوط به دریچه های چدنی می باشد که تحمل نیروی در حدود ۲۵ تن را داشته و مناسب برای محل هایی می باشد که بیشتر از نیم متر با خیابان فاصله ندارد.

–         استاندارد class d400: این مدل از دریچه ها می توانند نیروی حدود چهل تن را تحمل کرده و محلی که آن را نصب می کنند شانه های خاکی می باشد.

Figure 3دریچه چدنی چیست؟

ویژگی های بی نظیر دریچه های چدنی

یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که ذهن بسیاری از خریداران دریچه چدنی را به سوی خود مشغول کرده است، ویژگی های مربوط به این محصولات می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی ها و مشخصات مربوط به هر یک از انواع دریچه های چدنی، به وب سایت اصلی ما مراجعه کرده و از این طریق موثق ترین اطلاعات را به دست آورید. از مهمترین و بارزترین ویژگی های مربوط به دریچه چدنی می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

–         غیر قابل بازیافت بودن دریچه های چدنی

–         بالا بودن طول عمر دریچه های چدنی

–         مقاوم بودن دریچه های چدنی در برابر فشارهای بسیار سنگین

–         امکان سرقت این مدل از دریچه ها بسیار کمتر است.

–         قیمت های مربوط به این مدل از دریچه ها بسیار مناسب تر می باشد.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۹۹
889 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0