معرفي

پایگاه ولدیکا | مرجع دانش جوشکاری

پایگاه ولدیکا (Weldica) شامل مجموعه ای یکپارچه از سامانه های مختلفی است که با هدف ارائه خدمات موثر در زمینه آموزش آنلاین علوم و فناوری های جوشکاری و سایر روش های اتصال و نیز نشر مفاهیم علمی، تازه های فناوری، اطلاعات تامین کنندگان جوشکاری و موارد دیگر، طراحی و تدوین شده اند. در ادامه به معرفی برخی از این امکانات پرداخته می شود.

کد خبر: 970222001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ - ۶:۵۶ ق.ظ

پایگاه ولدیکا (Weldica) شامل مجموعه ای یکپارچه از سامانه های مختلفی است که با هدف ارائه خدمات موثر در زمینه آموزش آنلاین علوم و فناوری های جوشکاری و سایر روش های اتصال و نیز نشر مفاهیم علمی، تازه های فناوری، اطلاعات تامین کنندگان جوشکاری و موارد دیگر، طراحی و تدوین شده اند. در ادامه به معرفی برخی از این امکانات پرداخته می شود.

سامانه مدیریت یادگیری

سامانه مدیریت یادگیری پایگاه ولدیکا، تمامی امکانات مورد نیاز را جهت برگزاری دوره های آموزش از راه دور به صورت آنلاین و آزمون های غیرحضوری به شکل الکترونیک در زمینه علوم و فناوری های جوشکاری و سایر روش های اتصال را با بهترین کیفیت داراست.

مراحل آموزش آنلاین یا مجازی در این پایگاه شامل هفت مرحله است که با عضویت در پایگاه آغاز شده و با ثبت نام در دوره مورد نظر، دریافت مستندات دوره، مطالعه و یادگیری آنها و شرکت در کلاس یا همایش مجازی مربوطه ادامه یافته و در آخر با شرکت در آزمون الکترونیک و درخواست و دریافت مدرک پایان می یابد. در این میان چناچه کاربر و یا فراگیر نیازمند مستندات دیگری باشد، می تواند آنها را از بخش مستندات دیجیتال و به طور جداگانه تامین نماید.

 

سامانه همایش های مجازی (وبینار)

سامانه همایش مجازی پایگاه ولدیکا، تمامی امکانات مورد نیاز را جهت برگزاری سمینارهای برخط و وبینارهای آموزشی در زمینه علوم و فناوری های جوشکاری و سایر روش های اتصال با بهترین کیفیت در اختیار دارد.

ذکر این نکته اهمیت دارد که پایگاه ولدیکا در واقع مکانی جهت تکمیل فرایندهای آموزشی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه آموزش علوم و فناوری های جوشکاری و سایر روش های اتصال است. به این معنی که این مجموعه خود آموزش های مستقلی ارائه نمی دهد بلکه با فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز، امکاناتی جهت ارتقای بازه خدمات این اشخاص ارائه می کند تا از این طریق، ضمن بهبود اثربخشی آموزش های ارائه شده به مخاطبان کنونی، با برداشته شدن قید مکان و جغرافیای فعالیت، بر مخاطبان خود بیفزایند.

 

سامانه کتابخانه دیجیتال

سامانه کتابخانه دیجیتال پایگاه ولدیکا، تمامی امکانات مورد نیاز جهت عرضه انواع مستندات دیجیتال از جمله کتب و مقالات جوشکاری را با بهترین کیفیت در اختیار دارد.

 

 

مخاطبان و کاربران بخش آموزش آنلاین پایگاه ولدیکا (سه سامانه فوق) به دو گروه کلی با شرح خدمات دریافتی جداگانه تقسیم می شوند.

گروه نخست اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال در صنعت جوشکاری هستند که برگزار کننده دوره های و همایش های آموزشی بوده و یا ناشر مستندات علمی می باشند. این گروه می توانند با استفاده از زیرساخت های فراهم شده پایگاه ولدیکا، تمام و یا بخشی از دوره ها، همایش ها و یا آزمون های مربوطه را به صورت الکترونیک و یا آنلاین برگزار نموده و نیز به نشر دیجیتال مستندات خود بپردازند و از این راه ضمن کاهش هزینه ها و ایجاد سهولت شرکت در دوره برای فراگیران، با عبور از محدودیت های جغرافیایی، گستره مخاطبان خود را به سراسر سرزمین مادری افزایش دهند.

 

گروه دوم اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که علاقمند یادگیری بوده، جهت فراگیری مباحثی از علوم و فناوری های جوشکاری و سایر روش های اتصال احساس ضرورت نموده و یا به دنبال تحقیق، تالیف یا ترجمه ای در این زمینه هستند. این گروه از کاربران می توانند با حضور در دوره های آنلاین و همایش های مجازی، مبحث مورد نظر را فراگرفته و با شرکت در آزمون های الکترونیک مربوطه نسبت به اخذ مدرک خود اقدام نمایند. همچنین احتمال اینکه این گروه از کاربران گرامی محتوای علمی مورد نظر خود را در پورتال یا صفحه مستندات دیجیتال ولدیکا (Weldica) بیابید، بیش از هر مکان دیگری است.

 

سامانه مدیریت محتوا

سامانه مدیریت محتوای پایگاه ولدیکا، تمامی امکانات مورد نیاز جهت تدوین و نشر اطلاعات گوناگون از جمله مفاهیم علمی و تازه های فناوری را با کیفیتی مطلوب داراست. این سامانه به کمک برخی ابزارهای جانبی موفق به گردآوری اطلاعات تامین کنندگان جوشکاری و تدوین صفحات مربوطه، امکان جستجو و یافتن تامین کننده متناسب با نیازمندی را برای کاربران این پایگاه فراهم آورده است.

با گردآوری اطلاعات تامین کنندگان جوشکاری و سایر روش های اتصال، امکان جستجو محتوا و یافتن تامین کننده متناسب با نیازمندی را برای کاربران این پایگاه فراهم آورده است. این پایگاه اطلاعات تامین کنندگان جوشکاری را که شرکت هایی فعال در زمینه های مختلف این صنعت بزرگ و پویا در اقصی نقاط کشور هستند، را به تفکیک گروه هایی به شرح ذیل منتشر می نماید.

گروه آموزش و تاییدصلاحیت (Training & Qualification)

گروه اطلاع رسانی و نشر (Media & Publishing)

گروه غیرانتفاعی و مردم نهاد (Non-Profit & Non-Governmental)

گروه بازرسی و مشاوره (Inspection & Consultation)

گروه تامین و فروش (Procurement & Sales)

گروه تجهیزات و ماشین آلات (Equipment & Machinery)

گروه مواد پایه و مصرفی (Material & Consumable)

گروه مهندسی و ساخت (Engineering & Construction)

گروه عمومی و کلی (General & Common)

 

برای تدوین و تجمیع سامانه ها و راه اندازی پایگاه ولدیکا فعالیت های فراوانی صورت گرفته که مطالعه آنها در صفحه “تایخچه” خالی از لطف نخواهد بود. همچنین اطلاعات بیشتر در خصوص این پایگاه، در صفحات “معرفی پایگاه” و “خدمات ولدیکا” آورده شده است. امید است که ای ن تلاش مورد پسند و استفاده کاربران، اشخاص و فراگیران محترم قرار گرفته و با نظرات سازنده آنان بهبود یابد.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۷
1611 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0