راهنمای خرید اجاق گاز

استاندارد ، کیفیت ، دوام و زیبایی از عوامل مهم در انتخاب انواع اجاق گاز رو میزی، مبله و هود آشپزخانه می باشد. خطر نشت و انفجار گاز ، سختی تمیزکردن ، صدای هود و کیفیت عملکرد قطعات و ایمنی دستگاه از موارد مهمی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

کد خبر: 000429001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ تیر ۰۰ - ۸:۳۹ ق.ظ

نکات مهم در خصوص انتخاب اجاق گاز :

۱ – انرژی مصرف اجاق گاز، گاز شهری و یا کپسولی میباشد که هر دو بسیار خطرناک و قابل انفجار هستند

۲ – کیفیت شعله اجاق گاز که مستقیما در کیفیت پخت تاثیر مستقیم دارد.

۳ – جنس بدنه که در زیبایی ، تمیزکاری و طول عمر اجاق گاز نقش مستقیم دارد.

توجه به نکات بالا برای انتخاب و خرید یک اجاق گاز مهم می باشد.

خرید اجاق گاز

در این مقاله در مورد خرید اجاق گاز و همچنین خرید گاز رومیزی و هود آشپزخانه بی صدا توضیحاتی را ارائه می کنیم.

اجاق گاز یکی از اصلی ترین لوازم منزل می باشد که در هر خانه ای یافت می شود. اجاق گازها انواع و اقسام مختلفی دارند و نقش بسیار مهمی را در خانه‌ های ایرانی ایفا می کند.

 

انواع اجاق گاز

اجاق گاز ها انواع مختلف و متنوعی دارند. در دنیا برند های گوناگون و متفاوتی اقدام به تولید آن نموده اند. می توان اجاق های گاز  را بر اساس عوامل و پارامترهای مختلفی تقسیم بندی کرد.

۱ – اجاق گاز های رومیزی که بدون کابین بوده و مستقیما روی صفحه کابینت نصب میشوند .

۲ – اجاق گاز های مبله ( طرح فر ) که دارای یک کابین در زیر اجاق بوده و نیاز به محل نصب نداشته و روی کابین خود سوار هستند و در هرجایی قابل استفاده میباشند و از کمد آن هم میتوان استفاده کرد.

۳ – اجاق گاز های فردار  که کابین زیر اجاق گاز دارای یک فر مخصوص پخت و پز و کباب بوده و علاوه بر کابین به عنوان نگهدارنده اجاق گاز بوده و یک فر گازی جهت انواع طبخ ها همیشه در دسترس میباشد.

۴ – اجاق گاز های تک شعله که به صورت تکی و دارای پایه ثابت میباشند.

اجاق گازها را بر اساس تعداد شعله هایی که دارند تقسیم بندی می ‌کنند. به طور مثال بعضی از اجاق گاز ها ۵ شعله، بعضی دو شعله و بعضی از اجاق گاز ها به گونه ای طراحی شدند که ۶ شعله می باشند.

اجاق ها در شکل ها و انواع مختلفی طراحی می شوند تا افراد مختلف با توجه به سلایق گوناگونی که دارند بتوانند مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنند.

نکات مهم در مورد خرید اجاق گاز

اگر قصد خرید اجاق گاز را دارید بهتر است قبل از خرید؛ به نکات زیر توجه کنید. در نظر گرفتن نکته های مختلف و با اهمیت می تواند به شما کمک کند تا خرید بهتری داشته باشید و از خرید خود راضی باشید در ادامه به چند مورد از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید گاز باید به آن توجه شود اشاره می کنیم.

خرید اجاق گاز

گاز با کیفیت بالا خریداری کنید

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اجاق گازی، با کیفیت بالا خریداری کنید.

در این صورت مطمئن باشید اجاق گاز شما برای مدت ها کار خواهد کرد و بدون هیچ مشکلی می توانید از آن استفاده کنید.  همچنین اجاق های با کیفیت بالا تر، از نظر ایمنی قابل اطمینان تر می باشند. اما در صورتی که قبل از خرید به کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارید؛ توجه نکنید به احتمال زیاد در آینده دچار مشکلات مختلف و متنوعی می‌ شوید.

نیاز واقعی خود را قبل از خرید در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که قبل از خرید اجاق گاز؛ باید به آن توجه داشته باشید این است که نیاز واقعی خود را قبل از خرید گاز در نظر داشته باشید. به طور مثال بعضی از افراد علاقه زیادی به آشپزی دارند و غذاهای زیادی را در فر می پزند در نتیجه این افراد حتما باید گاز فردار خریداری کنند. در صورتی که نیاز واقعی خود را قبل از خرید در نظر نگیرید ممکن است در آینده نزدیک از خریدی که کردید؛ پشیمان شوید.

 

گازی که خریداری می کنید باید متناسب با فضای آشپزخانه شما باشد

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید گاز باید به آن توجه داشته باشید؛ این است که گازی که خریداری می کنید متناسب با فضای آشپزخانه شما باشد. در غیر این صورت ممکن است  برای قرار دادن گاز در آشپزخانه خود، دچار مشکل شوید.

گاز فردار

 

امکانات اجاقی که قصد خرید آن را دارید از قبل بررسی کنید

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید اجاق گاز حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که امکاناتی که اجاق در اختیار شما می گذارد را بررسی کنید و دقیقا بدانید که چه گازی را خریداری می کنید. برای  اطلاع از امکانات  مدل مورد نظر خود، می توانید از کارشناسان فنی اجاق گاز مشاوره های فنی و تخصصی بگیرید.

 

هزینه خرید اجاق گاز

اگر قصد خرید اجاق گاز را دارید احتمالا برای شما این سوال پیش بیاید که هزینه لازم برای انجام این کار چقدر است. قیمت اجاق گاز به عوامل گوناگونی وابسته است. به طور مثال برندی که گاز را تولید می کند در قیمت تمام شده محصول تاثیر قابل توجه ای دارد. همچنین مدل گاز نیز می ‌تواند در قیمت محصول تاثیر بگذارد. به ‌طور معمول اجاق های گاز طرح فر از اجاق گاز های فردار ارزان تر هستند. با توجه به وجهی که در اختیار دارید؛ اقدام به خرید گاز مورد نظر خود بکنید.

 

خرید گاز رومیزی

اگر قصد خرید گاز رومیزی را دارید باید به نکات بالا که در مورد خرید اجاق های گاز به آن اشاره شد؛ توجه داشته باشید. گاز های رومیزی امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند زیرا این گازها علاوه بر شکیل بودن و زیبایی، فضای کم تری را نسبت به گازهای دیگر می گیرند و برای انواع آشپزخانه ها مناسب می باشند.

خرید گاز رومیزی

خرید هود آشپزخانه بی صدا

هود آشپزخانه بی صدا،  یکی دیگر از پر کاربرد ترین وسایلی است که در هر یک از خانه های ایرانی وجود دارد. هود انواع و اقسام مختلف و متنوعی دارد. هود ها به کمک موتور خود و فن هایی که دارند؛ سبب مکش هوا در آشپزخانه می شوند و این گونه هنگام آشپزی کردن شما با مشکل پیچیدن  بوی مواد غذایی در خانه مواجه نیستید. هود های آشپزخانه که کیفیت بالایی دارند؛ بی صدا یا کم صدا می باشند. اما هود های بی کیفیت تر، هنگامی که کار می کنند و به اصطلاح روشن هستند سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. طبیعتا این سر و صدایی که توسط هود های بی کیفیت ایجاد می شود قابل قبول نیست و افراد مختلف تمایل ندارند هنگامی که در خانه خود مشغول استراحت هستند این صدا ها را بشوند. در نتیجه اگر قصد خرید هود را دارید؛ باید توجه داشته باشید که هودی  که خریداری می کنید علاوه بر این که قدرت مکش بالایی داشته باشد؛ بی صدا یا کم صدا کار کند.

ضمنا فیلتر سهولت تعویض فیلتر ، زیبایی ، اندازه ، جنس بدنه و . . .  از عوامل مهمی می باشد که باید در هنگام خرید به آن دقت شود برای تشخیص درست و بهترین انتخاب بهتر است از کارشناسان فنی و متخصص هود آشپزخانه بی صدا مشاوره بگیرید.

خرید هود آشپزخانه بی صدا

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ تیر ۰۰
473 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0