عدم وجود مجری ذیصلاح مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد:

پیامد های امضا فروشی مهندسین /عدم وجود مجری ذیصلاح مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز ،تعیین نشدن مجری ذیصلاح در پروژه هاست.

کد خبر: 960811009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ آبان ۹۶ - ۱۰:۲۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز ،تعیین نشدن مجری ذیصلاح در پروژه هاست.عدم وجود مجری ذیصلاح مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز

عدم وجود مجری ذیصلاح مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز

عدم وجود مجری ذیصلاح مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز

پیامد های امضا فروشی مهندسین /عدم وجود  مجری ذیصلاح مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز

خطیبی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در مورد امضا فروشی در این سازمان تصریح کرد: از سال نود و دو میزان تخلفات خیلی کاهش یافته است و امضا فروشی را در حجم گسترده تایید نمیکنم و آمار آن زیر ۱ دهم درصد است .
خطیبی ادامه داد: آمار اندک تخلف را نمیتوان به کل یک مجموعه تعمیم داد. اما ما منکر تخلف حرفه ای نیستیم ولی نباید کیان مهندسی جامعه را مورد هجمه قرار داد.
وی در مورد پرونده های تخلف در این سازمان افزود: در سال ششصد تا هشتصد پرونده ورودی داریم اما همین آمار همه منجر بصدور حکم محکومیت نمیشود و مشکل اصلی این است که در ساخت و ساز کشور مجری ذی صلاح نداریم.
خطیبی در خصوص وظیفه این سازمان در برابر تخلفات ادامه داد: اگر ما شاهد تخلف باشیم به شورای انتظامی گزارش می دهیم .
طبق این گزارش در ادامه مهرداد فر معاونت مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی در مورد امضا فروشی مهندسین تصریح کرد: هدف ما ارائه ساختمان با کیفیت است و مهندسان خدمات را بدرستی ارائه نمیدهند و در اجرا و نظارت فعال عمل نمیکنند و بطور نمونه زمانی که به پروژه های ساختمانی مراجعه میکنیم مجری در سر کار حضور ندارد و افراد فاقد صلاحیت بر سر کار هستند و نظارتها صوری هست و در معنا همان امضا فروشی است.

عدم وجود مجری ذیصلاح مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز


عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: مهندسین در شرکتهای حقوقی و نظارتی عضو هستند سالیانه مبلغی را اخذ میکنند و خدمات نظارتی ارائه نمیدهند و معتقد هستیم امضا فروشی صورت میگیرد و عدد خیلی بالاتر از ۱ دهم درصد است .
وی اظهار داشت: در بازدیدهایی که صورت گرفته این عمل محرز شده است و زمانیکه سر پروژه حاضر میشویم مجری و ناظر حضور ندارند و تعداد تخلفات خیلی فراگیر است وضعیت نامطلوب است.
وی مطرح کرد : ما بخاطر ایمنی معتقد به ارائه خدمات واقعی هستیم .
مهردادفر علت نداشتن مجری ذی صلاح در پروژه ها ی ساختمانی را صوری کاری دانست و باید سازمان نظام مهندسی در جهت از میان بردن صوری تلاش کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آبان ۹۶
1476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0