حضور مسئولان و دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار در موضوع ساختمان پلاسکو در مجلس

اولین جلسه کمیسیون عمران مجلس با موضوع “پلاسکو”

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در اولین جلسه کمیسیون عمران از حضور دستگاه‌های دست‌اندرکار در موضوع ساختمان پلاسکو خبر داد. علیم یارمحمدی بیان کرد: دستگاه‌های مسئول باید به چرایی تغییرات و افزایش بار ساختمان، ضعف قوانین و نظارتی و اجرایی برای قانونمدار کردن کسبه داخل پلاسکو پاسخ دهند. پس از استخراج نتایج حادثه پلاسکو دستگاه‌های مسئول متوجه مسئولیت‌هایی که در عملیاتی کردن آنها جدیت و قاطعیت لازم را نداشتند، خواهند شد.

کد خبر: 6122 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ بهمن ۹۵ - ۲:۳۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در اولین جلسه کمیسیون عمران از حضور مسئولان وزارت کشور، دستگاه‌های امداد و نجات، شهرداری، ارتش، سپاه، ناجا، فرمانداری، استانداری، سازمان نظام مهندسی و دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار در موضوع ساختمان پلاسکو خبر داد.اولین جلسه کمیسیون عمران مجلس با موضوع پلاسکو

اولین جلسه کمیسیون عمران مجلس با موضوع پلاسکو

اولین جلسه کمیسیون عمران مجلس با موضوع پلاسکو

 اولین جلسه کمیسیون عمران مجلس با موضوع پلاسکو

علیم یارمحمدی بیان کرد: دستگاه‌های مسئول باید به چرایی تغییرات و افزایش بار ساختمان، ضعف قوانین و نظارتی و اجرایی برای قانونمدار کردن کسبه داخل پلاسکو، کیفیت طراحی سازه پلاسکو، نوع کاربری‌های انجام شده پاسخ دهند. پاسخ‌ها و آسیب‌شناسی دستگاه‌های مسئول قطعا در اصلاح قانون مقررات ملی ساختمان تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یادآوری کرد: مشابه ساختمان پلاسکو در تهران و سراسر شهرها فراوان است از این رو باید در قالب برنامه‌های کوتاه مدت نسبت به مقاوم‌سازی سازه و اعمال قوانین ایمنی و اطفاء حریق اقدامات لازم انجام شود. حادثه پلاسکو هشدار و تذکری جدی است مبنی بر وجود خطرات بالقوه فراوانی در ساختمان‌های عمومی و مسکونی تهران و سایر شهرهای کشور که باید هر چه سریعتر برنامه مقاوم‌سازی و ایمنی‌سازی آنها در دستور کار دستگاه‌های ناظر و مالکان آنها قرار گیرد. پس از استخراج نتایج حادثه پلاسکو دستگاه‌های مسئول متوجه مسئولیت‌هایی که در عملیاتی کردن آنها جدیت و قاطعیت لازم را نداشتند، خواهند شد.

منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۵
1239 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0