رییس شورای مرکزی نظام مهندسی

انتقاد رییس شورای مرکزی نظام مهندسی از بخش نامه مالیات ده درصدی ساخت

فرج‌اله رجبی با اشاره به بخش نامه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر گرفتن مالیات ده درصدی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان، بیان کرد: این بخش نامه دقیقا مغایر سیاستها در رابطه با فعال شدن صنعت ساختمان بوده و برکودی تر کردن وضعیت مسکن می انجامد.

کد خبر: 960327016 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ خرداد ۹۶ - ۳:۲۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، فرج‌اله رجبی با اشاره به بخش نامه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر گرفتن مالیات ده درصدی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان، بیان کرد: این بخش نامه دقیقا مغایر سیاستها در رابطه با فعال شدن صنعت ساختمان بوده و برکودی تر کردن وضعیت مسکن می انجامد.انتقاد رییس شورای مرکزی نظام مهندسی از بخش نامه مالیات

انتقاد رییس شورای مرکزی نظام مهندسی از بخش نامه مالیات

انتقاد رییس شورای مرکزی نظام مهندسی از بخش نامه مالیات

انتقاد رییس شورای مرکزی نظام مهندسی از بخش نامه مالیات

وی با اشاره به بخش نامه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر گرفتن مالیات ده درصدی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان، عنوان کرد: این بخش نامه دقیقا مغایر سیاستها دررابطه با فعال شدن صنعت ساختمان بوده و برکودی تر کردن وضعیت مسکن می انجامد.
رجبی با اشاره به این که بخش نامه مذکور در شرایط فعلی بی تدبیری دولت در بحث صنعت ساختمان را نشان میدهد، ادامه داد: متاسفانه با این بخش نامه تنها معبر خروج مسکن از رکود مسدود می شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نگاریهای زیادی که برای لغو بخش نامه گرفتن مالیات ده درصدی از ساختمانها صورت گرفته است، افزود: این بخش نامه در شرایط فعلی کشور تعجب برانگیز بوده زیرا به دنبال آن نه تنها برای دولت درآمدی ایجاد نمیشود بلکه مشکلات عدیده دیگری بر این بازار حادث میشود.
این نمایند مردم در مجلس دهم با اعلام این که فعال شدن بخش ساختمان میتواند بسیاری از مشاغل را احیا کند، تصریح کرد: گرفتن مالیات ده درصدی از ساخت و فروش ساختمان نه تنها رکود در بازار مسکن را پایدار میکند بلکه شعار ایجاد اشتغال دولت را نیز بدون عمل باقی خواهد گذاشت.


رجبی با تاکید به این که باید سیاستهایی در دستور کار قرار بگیرد که بخش خدمات در حوزه مسکن رونق یابد،اذعان کرد: در حال حاضر بخش نامه اخیر سازمان مالیاتی شوک منفی به بازار مسکن بوده و درراستای سیاستهای تنبیهی تلقی میشود.
او خواستار مسکوت ماندن بخش نامه مذکور شد و مطرح کرد: دولت در شرایط فعلی باید با ارایه تسهیلات کارآمد و در نظر گرفتن برخی معافیت ها به رونق ساخت و ساز و معاملات مسکن در کشور کمک نماید.
وی اظهار داشت: در نظر گرفتن برخی معافیت ها در ارایه پروانه ساختمانی و بخشش برخی عوارض میتواند به افزایش انگیزه مردم درجهت ساخت و ساز بیش تر مسکن کمک کند.
رجبی اظهار داشت: بایدشرایطی فراهم گردد تا سرمایه گذار در حوزه مسکن به سیاستهای میان مدت و بلند مدت دولت اعتماد کرده و سرمایه خود در راه ساخت و ساز هزینه نماید.
این عضو کمیسیون عمران مجلس، ارایه تسهیلات با نرخ سود پایین را راه کار دیگری برای تشویق به ساخت و ساز بیش تر در کشور خواند و افزود: عدم توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن و ضرورت خروج از رکود در بخش نامه اخیر سازمان مالیاتی کشور ملموس است.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیریهای بسیار مانع از اجرایی شدن بخش نامه مذکور در راستای کمک به بخش مسکن و خروج آن از رکود خواهیم بود.
طبق بخش نامه سازمان امور مالیاتی، درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان در حیطه قوانین مربوط بمالیات بر درآمد بوده و در شهرهای بالای یک صدهزار نفر جمعیت مالیات علی الحساب ده درصدی از اشخاص حقیقی گرفته خواهد شد.
منبع: مازندشورا

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۶
1156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0