تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی رئیس نظام مهندسی کاشمر

هفتاد درصد ساختمانهای کاشمر ناایمن و ناپایدار هستند

محمد خباززاده در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهر کاشمر بهمراه تعدادی از کارشناسین نظام مهندسی با اعلام این که هفتاد درصد ساختمانهای کاشمر ناایمن و ناپایدار هستند، بیان کرد: متاسفانه اجزاء این ساختمانها به یک دیگر پیوسته نیست.

کد خبر: 11312 تاریخ انتشار: شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۳۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) محمد خباززاده در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهر کاشمر بهمراه تعدادی از کارشناسین نظام مهندسی با اعلام این که هفتاد درصد ساختمانهای کاشمر ناایمن و ناپایدار هستند، بیان کرد: متاسفانه اجزاء این ساختمانها به یک دیگر پیوسته نیست.هفتاد درصد ساختمانهای کاشمر ناایمن و ناپایدار

هفتاد درصد ساختمانهای کاشمر ناایمن و ناپایدار

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

هفتاد درصد ساختمانهای کاشمر ناایمن و ناپایدار

خباز زاده با اعلام این که اگر مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان رعایت شده باشد میتوان گفت ساختمانی پایدار است، گفت: امروزه با اقدامات انجام شده به استحکام نسبی خوبی در ساختمانها رسیده‌ایم.
وی با بیان این که تعریف ایمنی ساختمان تنها برای مقاومت در برابر زلزله نیست، ادامه داد: در برابر آتش سوزی، بهره‌برداری و… هم باید ساختمان ایمن باشد.
رئیس نظام مهندسی کاشمر ستان خراسان رضوی با اعلام این که حتی از نظر دید و منظر باید خانه‌هایی ساخته شوند که سبب نشاط باشند، تصریح کرد: اکنون ده مهندس معمار، ده نفر برق و یازده نفر مهندس مکانیک در نظام مهندسی فعالیت دارند که وظیفه آن ها نظارت و طراحی ساختمانها است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

وی با اعلام این که درحال حاضر هشتادوشش مهندس ناظر عمران داریم که از این تعداد بیست و سه نفر مهندس هم زمان میتوانند کار محاسبه و نظارت را انجام دهند، عنوان داشت: با توجه به این که از زمان صدور پایان کار مهندس ناظر آغاز میشود بهمین خاطر هرگونه اتفاقی که برای ساختمان بیفتد ناظر بعنوان قاتل شناخته شده و حتی اگر فوت شده باشد از افراد نزدیکش دیه گرفته میشود و در نهایت از بیت المال باید پرداخت گردد.
خباز زاده با اشاره براین که همشهریان و مردم بدانند که پشت امضاء مهندس ناظر مسئولیت بسیار سنگینی نهفته است، اظهار داشت: تفکر مردم نباید این باشد که مهندس ناظر فقط امضاء میکند و پول میگیرد که اگر این گونه باشد تنها مسئولیت خود را سنگینتر میکند.

وی با انتقاد از کسانی که از صنعت ساختمان تنها بفکر سود خود هستند، گفت: متاسفانه این افراد همیشه علیه نظام مهندسی مانع تراشی و بدگویی میکنند و بدنبال کسب منفعت نامشروعی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این که یکی از وظایف نظام مهندسی قطع ارتباط مالی مهندسان و کارفرمایان است، خاطرنشان کرد: بصورت مدام از کارهای مهندسین بازدید و در صورت مشکل گوش زد میشود.
وی با اعلام این که کلیه ساختمانها در هنگام پایان کار توسط عوامل فنی نظام مهندسی بازدید میشوند، بتخلفات ساختمانی اشاره کرد و یادآورشد: ساختمانها که بدون نظارت ساخته میشوند ۲ نوع هستند یک نوع بهیچ وجه استحکامها را ندارد که بسیار خطرناک هستند و دیگری ساختمانهایی که تخلف ساختمانی انجام میشود ولی از نظر ایمنی و استحکام بنا موردی ندارد.
ایشان با اعلام این که نودونه درصد ساختما‌نهایی که پروانه ساختمانی دارند در پیشروی ارتفاع و یا پارکینگ تخلف میکنند، گفت: متاسفانه کسانیکه طرحهای تفصیلی و شهری تهیه میکنند نمیتوانند نیازهای مردم و شاخصهای اقتصادی را در تهیه طرحها پیش بینی نمایند.
خباززاده با بیان این که یک سری از ساختمانها در بافتهای قدیمی و اطراف شهر ساخته میشود، اذعان کرد: برغم این که آماری از اینگونه تخلفات نداریم اما صد درصدشان خلاف مقررات ملی ساختمان شده و خیلی خطرناک هستند.
منبع: ایسنا

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۹۶
1158 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0