ریاست نظام مهندسی ساختمان استان گلستان مطرح کرد:

رکود صنعت ساختمان، اشتغال مهندسین گلستانی را با مشکل مواجه است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به این که رکود صنعت ساختمان، اشتغال مهندسین گلستانی را با مشکل مواجه است، بیان کرد: تا به حال در استان گلستان هشت هزار و پانصد و شصت مهندس در بخشهای مختلف ساماندهی شده است.

کد خبر: 960424016 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ تیر ۹۶ - ۵:۰۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به این که رکود صنعت ساختمان، اشتغال مهندسین گلستانی را با مشکل مواجه است، بیان کرد: تا به حال در استان گلستان هشت هزار و پانصد و شصت مهندس در بخشهای مختلف ساماندهی شده است.رکود صنعت ساختمان، اشتغال مهندسین گلستانی را با مشکل مواجه است

رکود صنعت ساختمان، اشتغال مهندسین گلستانی را با مشکل مواجه است

رکود صنعت ساختمان، اشتغال مهندسین گلستانی را با مشکل مواجه است

رکود صنعت ساختمان، اشتغال مهندسین گلستانی را با مشکل مواجه است

 

احمد تجری عصر امروز در آئین تودیع و معارفه اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان دفتر نمایندگی گنبدکاووس در باشگاه فرهنگیان گفت: در استان گلستان هشت هزارو پانصد و شصت مهندس دارای مجوز در حوزه‎های مختلف داریم.
تجری ادامه داد: هر ساله هشتصد تا یک‎هزار نفر به تعداد مهندسین استان گلستان افزوده میشوند و با عنایت به رکود صنعت ساختمان، شرایط کار کردن برای هم کاران این صنف خیلی سخت شده است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان گلستان افزود: برای خروج از این برون رفت و مشکل، تفاهم نامه‎ هایی با شرکتهای برق، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و اداره کار منعقد شده تا مهندسین بعنوان مسئول ایمنی در این بخشها شروع بفعالیت کنند و زمینه جدیدی برای ارائه خدمات مهندسین ایجاد گردد.
وی عنوان کرد: در اوایل سال جاری نظام‎ نامه انتخابات دفاتر به استانها ابلاغ گردید که انتخابات رئیس دفتر شهرها برای شهرهایی که کم تر از صد نفر مهندس دارند بعهده هیئت مدیره استان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان خاطر نشان کرد: ما با تفحیض اختیار، انتخابات را بعهده شهرها گذاشته تا مهندسین در این رابطه حضور فعال و پرشور داشته باشند. در انتخابات صورت پذیرفته، رئیس، نائب رئیس و خزانه‎دار بمدت یک ‌سال انتخاب شدند.
مهندسان متخصص بومی در گنبدکاووس حمایت میشوند
عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: حضور چهار نفر از مهندسین شهرستان گنبدکاووس در هیئت رئیسه استان، نشان از ظرفیت و نگاه مثبت و سازنده و موثر شهرستان است.


معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: انتظار داریم مسئولین نظام مهندسی بیش تر از آن چه که تا به حال دیده شده در حوزه‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در شهرستان حضور فعال داشته باشند.
کریمی تصریح کرد: بنظر میرسد افراد حوزه نظام مهندسی در چارچوب خود محدود شدند که این امر در درازمدت در شان و منزلت و معادلات شهرستانی و استانی تاثیر منفی خواهد گذاشت.
وی عنوان کرد: تلاش میکنیم تا پروژه‌های شهری ابتدا در اختیار مهندسین متخصص و فنی بومی باشد تا در اختیار مهندسان استانی و غیره و ما آمادگی این را داریم که در این رابطه شما را حمایت کنیم و لازم است مهندسین هم این باره را مطالبه نمایند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره بعدم ایمنی ساختمانها مطرح کرد: دغدغه جدی ما پایش ایمنی ساختمان است و اصرار مالکین برای کاهش هزینه‌ها موجب میشود تا مهندسین دقت و نظارت جدی بر روی پروژه را نداشته باشند و ما باید در حوزه وظایف ساخت و ساز توجه ویژه بکیفیت بهتر و بیش تر داشته باشیم.
قره‎جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت: اولین و بزرگ ترین اولویت ما رشد اقتصادی استان است و در این راستا اولویت اول ما منطقه آزاد اینچه برون است.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بزرگ ترین مشکل کشور، استان و گنبدکاووس، مشکل اشتغال جوانان و وضع زندگی مردم است و با تعامل مجمع نماینده های استان در نظر داریم تا یک ‎ماه آتی در صحن علنی مجلس، منطقه آزاد تجاری اینچه برون بتصویب برسد تا جهشی در کل کشور، اشتغال خوبی در شهرستان گنبدکاووس ایجاد گردد.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۶
1134 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0