سمینار در چهار محال و بختیاری :

سمينار تخصصي پدافند غير عامل در سازه هاي امن و مبحث ۲۱ مقررات ملي ساختمان با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی درچهارمحال و بختياري برگزار شد

سمينار تخصصي نظارت بر رعايت دقيق ملاحضات و ضوابط پدافند غير عامل در سازه هاي امن و مبحث 21 مقررات ملي ساختمان با حضور ، مديرکل راه و شهرسازي، مديرکل دفتر فني استانداري ، مديرکل پدافند غير عامل و رئيس سازمان نظام مهندسي استان و جمع کثيري از کارشناسان نظام مهندسي و تشکل هاي بخش خصوصي و فرمانداران و بخشداران برگزار شد.

کد خبر: 970615014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ آبان ۹۵ - ۱۲:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) ، مديرکل پدافند غير عامل استانداري چهار محال و بختياري ضمن تعريفي مختصر از مباني و مفاهيم پدافند غير عامل به طبقه بندي مراکز ثقل به حياتي، حساس و مهم پرداخت و نقش جامعه مهندسين را در اعتلاي اهداف و چشم اندازهاي پدافند غير عامل بسيار مهم ارزيابي نمود. سمينارتخصصي پدافندغير عامل در سازه هاي امن ومبحث ۲۱


محمدي  در ادامه گفت : پدافند غير عامل از صدر اسلام وجود داشته و در قرآن نيز مورد تاکيد قرار گرفته است، به طوريکه در سوره انبياء آيه ۸۰ آمده است که ما به حضرت داوود ساخت زره را آموزش داديم که در مقابل دشمنان از خودش حفاظت کند.

وي افزود : در طول پنج هزار سال تاريخ بشري ۱۴ هزار جنگ اتفاق افتاده است که فقط ۲۶۸ سال در آن جنگ و خونريزي نبوده است و اکثر اين جنگ‌ها در کشورهاي جهان سوم رخ داده است.

سمينارتخصصي پدافندغير عامل در سازه هاي امن ومبحث 21

سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری

وي خاطر نشان کرد: از سوي ديگر در طول ۳۵ سال گذشته ۱۰ جنگ در خاورميانه رخ داده است که همه آنها به رهبري آمريکا و رِژيم صهيونيستي در ۱۴ کشور بوده است.

سمينارتخصصي پدافندغير عامل در سازه هاي امن ومبحث ۲۱

به گفته وي در جنگ‌هاي امروزي غير نظاميان ۹۵ درصد از تلفات را به خود اختصاص مي‌دهند.

وي با تاکيد بر اهميت اجراي مباحث پدافند غير عامل گفت: کشورهايي مانند آمريکا، آلمان، فرانسه ، انگلستان و کانادا به پيشرفت‌هاي زيادي در اين خصوص دست يافته‌اند.

در ادامه مديرکل راه و شهرسازي با بيان اينکه در کارگروه شهري مقاوم‌سازي سازه‌ها را دنبال مي‌کنيم گفت: در کارگروه شهري به‌دنبال ايجاد پناهگاه براي مردم هستيم بايد شهر در برابر حوادث غيرمترقبه ايمن باشد.

قاسم قاسمي با اشاره به کارگروه راه و شهرسازي گفت: در حقيقت پدافند غير عامل به کليه تدابير، اقدامات و عمليات براي حفاظت و آسيب‌پذيري در برابر حملات دشمن گفته مي‌شود و اقدامات پدافند غير عامل در زمان صلح کاهش آسيب‌پذيري و ايمني است.

سپس در ادامه کارگاه عملي تخصصي نظارت بر رعايت دقيق ملاحظات و ضوابط پدافند غير عامل و مبحث ۲۱ توسط دکتر بيطرفان دبير انجمن علمي پدافند غير عامل براي کارشناسان و مديران اجرا شد.

سمينارتخصصي پدافندغير عامل در سازه هاي امن ومبحث ۲۱

وي در ابتدا چرخه اقدامات پدافند غير عامل، شامل دسته بندي سرمايه ها، شناسايي تهديدات، شناسايي آسيب پذيري ها، تحليل ريسک، تهديد و سناريو پايه، کاهش آسيب پذيري ها، مصون سازي، توليد آمادگي، پايش مجدد تهديدات و به روز رساني را بيان نمود و در ادامه به تشريح بخشهايي از ضوابط طراحي ساختمانهاي با سطح اهميت بالا بر اساس معيارهاي مبحث ۲۱ و آيين نامه هاي خارجي پرداخت.

منبع: بام ایران خبر 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۵
1366 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0