سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک:

لغو تفاهم‌نامه شهرداری با نظام مهندسی در اراک مطابق با رای دیوان عالی است

اراک- سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: لغو تفاهم نامه شهرداری با نظام مهندسی، مطابق با رای دیوان عالی کشور بوده که براساس این رای، الزام استفاده از مهندس مجری در ساخت و ساز ابطال شده است.

کد خبر: 1780 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آبان ۹۵ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)جمشید زند اظهار داشت: اخیرا جمعی از مجریان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اراک نسبت به ابطال مصوبه الزام به کارگیری مجری در هنگام صدور پروانه ساختمانی اعتراض داشتند و ضمن تجمع در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر اراک خواستار رسیدگی شدند، در صورتی که این تصمیم براساس رای دیوان عالی کشور اتخاذ شده است. لغو تفاهم‌نامه شهرداری مطابق با رای دیوان عالی است

وی افزود: شورای اسلامی شهر اراک در این مورد ورود نداشته و تصمیمی هم نگرفته، فقط از شهردار خواست آیین نامه ای را در این زمینه تدوین کند.

لغو تفاهم‌نامه شهرداری مطابق با رای دیوان عالی است

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

زند بیان داشت: مدیران ارشد استان مرکزی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دادستان انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان به صراحت اعلام کردند که برای ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی، مهندس مجری نیاز نیست و شهرداری هم تابع مقرارت و قانون ها است.

لغو تفاهم‌نامه شهرداری مطابق با رای دیوان عالی است

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اراک هم به عنوان نماینده مردم به دنبال اجرای قوانین و بیرون آوردن مردم از بلاتکلیفی است و با توجه به این تصمیم، دیگر برای ساخت و ساز نیازی به مهندس مجری نیست و شهرداری اراک هم این موضوع را به واحدهای تابعه اعلام کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی اراک تصریح کرد: چنانچه نظام مهندسی ساختمان در این خصوص اعتراض دارد می تواند از طریق مراجع قانونی اقدام کند، همانطور که گفته شد شورای اسلامی تابع قانون است.

زند در مورد لغو تفاهمنامه، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان هم گفت: شورای اسلامی اراک نسبت به تعرفه نظام مهندسی ساختمان که توسط سازمان مرکزی اعلام شد، به دلیل افزایش حدود ۹۰درصدی قیمت، اعتراض کرد.

لغو تفاهم‌نامه شهرداری مطابق با رای دیوان عالی است

وی ادامه داد: برای تعدیل این تعرفه و رایزنی با هیات مدیره و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اراک، از آنان دعوت شد که متأسفانه در جلسه حضور نیافتند، بنابراین تفاهم نامه میان شهرداری و نظام مهندسی ساختمان اراک لغو شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: این موضوع به عنوان مصوبه در شورای اسلامی شهر اراک به تصویب و به تایید فرمانداری اراک هم رسیده است.

زند یادآور شد: براساس این مصوبه، شهرداری به صورت مستقیم متقاضیان ساخت و ساز را به دفاتر مهندسی که مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی دارند هدایت کرده و نظام مهندسی ساختمان در موضوع نظارت ناظر معرفی می کند و دیگر آن روندی که شهرداری متقاضیان را به نظام مهندسی ساختمان ارجاع می داد، برچیده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی اراک در مورد شکایت سازمان نظام مهندسی ساختمان و تشکیل پرونده علیه وی، گفت: در صحن رسمی شورای اسلامی اراک، در مورد افزایش ۹۰درصدی تعرفه های نظام مهندسی ساختمان صحبتی داشتم که متعاقب آن نظام مهندسی ساختمان، شکایتی علیه من تنظیم کردند مبنی بر اینکه موضوع را خلاف واقع مطرح کرده ام و موجب تشویش اذهان عمومی شده ام.

لغو تفاهم‌نامه شهرداری مطابق با رای دیوان عالی است

زند ادامه داد: پس از بررسی موضوع در دادیاری قرار منع تعقیب صادر و این پرونده بسته شد اما یادآور می شوم در شورای اسلامی هر موضوعی که مطرح شود مستند و مستدل است و تمام جوانب موضوع، قبلا مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد.

منبع: مهر

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۵
1228 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0