رئیس شورای اسلامی شهر جم مطرح کرد

مردم توان پرداخت تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساختمان در جم راندارند

جم- رئیس شورای اسلامی شهر جم گفت: تعرفه‌های نظام مهندسی ساختمان در جم بالا است و مردم توان پرداخت آن را ندارند.

کد خبر: 1541 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آبان ۹۵ - ۸:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irاحمد زایری : یکی از موارد مراجعات مکرر مردم به شورای شهر این است که شهروندان جمی از عدم نظارت مهندسان ناظر از روند ساخت ساختمان، تعرفه های بسیار بالای این نظام و همچنین هزینه های زیاد آزمایشگاه تست خاک گلایه دارند. تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساختمان در جم

وی با اشاره به اینکه از جمله اهداف اصلی تأمین سازمان نظام مهندسی در کشور ترویج اصول معماری و شهرسازی، رشد آگاهی عمومی و مقررات ملی ساختمان، افزایش بهره وری، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت و همچنین تهیه و تنظیم مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی می باشد گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن نرخ تعرفه نظام مهندسی، پذیرش آن برای مردم عادی شهر قابل قبول نیست.

تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساختمان در جم

سازمان نظام مهندسی ساختمان بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر جم اضافه کرد: اجرای طرح نظام مهندسی درشهرستان جم در حال اجرا است اما تعرفه هایی اعمال می شود که نرخ آن براساس متراژ ساختمان از مالکان اخذ می‌شود که بسیار بالاست و مردم معمولی توان پرداخت آن را ندارند و خواستار کاهش و یا تخفیف این تعرفه‌ها هستند.

تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساختمان در جم

وی در این رابطه اظهار داشت: برای رعایت اصول واستحکام بنا در شهرستان با ایجاد نظام مهندسی موافق هستیم اما شرایط مردم و شهرداری باید لحاظ شود.

زایری خاطرنشان کرد: عدم نظارت کافی و لازم به دلیل فقدان مهندسین واجد صلاحیت در شهرستان جم، موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز و از سوی دیگر، هزینه بالای تهیه نقشه و نظارت و اطاله تائیدیه نقشه های ساختمان شهروندان موجبات افزایش قیمت تمام شده ساختمان در شهر جم شده است و این امر باعث شده نارضایتی شدیدی در بین مردم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر جم افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات مالی، مردم توان پرداخت تعرفه‌های اعمالی سازمان نظام مهندسی ندارند و در این رابطه با مشکل مواجه هستند و مرتب به شورای اسلامی شهر مراجعه می‌کنند که انتظار داریم متولیان امر در راستای کمک به مردم وتسهیل در روند ساخت ساز وکمک به جوانان نرخ تعرفه های نظام را کاهش دهند.

زایری با استقبال از اصل نظام مهندسی در شهر جم گفت: اصل نظام مهندسی در هر شهرستانی مورد تایید و بسیار خوب است اما باید در اجرا و طراحی ناظران فعالی گمارده شوند و در حد زدن مهر تایید روی پروانه ساختمانی خلاصه نشود.

وی افزود: باید ساخت و سازها مقاوم سازی شود و ما در اصل با این طرح موافق هستیم.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود که تعرفه‌ها تقلیل پیدا کند و یا به صورت اقساطی مردم پرداخت کنند و سلامت کامل ناظر نیز شرط باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساختمان در جم بیشتر ببینید

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۵
1487 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0