سنگ بزرگ برای زدن آخوندی حرف خود را به کرسی نشاند

سنگ بزرگ برای زدن

. یارگیری هوشمندانه وزارت راه و شهرسازی از تیم قدرتمند رقیب نشان می دهد که مجموعه وزارتخانه اگر در مقابل دستگاه های اجرایی و نظارتی قادر به تحمیل نظر خود نیستند، به خوبی بازی با مهره ها را بلد هستند.

کد خبر: 970230016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷ - ۴:۳۸ ب.ظ

روز بیست و نه اردیبهشت نود و هفت، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در جلسه خود با برگزیدن احمد خرم، به عنوان رئیس جدید خود، تاییدی بر حکم تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی حسن قربانخانی گذاشت که بدلیل عدم تمکین از دستور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، از فعالیت حرفه ای معلق شده است. شروع اجرای بخشنامه های وزارتخانه از استان تهران، خلف مثل معروف «سنگ بزرگ نشانه نزدن» بوده و دقیقا این «سنگ بزرگ» برای زدن بود.

 

سنگ بزرگ برای زدن

شاید اولین بار که خبر تعلیق پروانه مهندس حسن قربانخانی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران، منتشر شد همه آن را صرفا یک مانور تبلیغاتی می دانستند و تصور بر این بود که قضیه با یک جلسه و هماهنگی بین شورای مرکزی نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی فیصله پیدا می کند. قربانخانی، فردای اعلام تعلیق در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز، با اشاره به اینکه آقای رجبی نامه زدند که شما ریاست استان تهران هستید و این موضوع به قوت خود باقی است، گفت: ما پی گیری می کنیم از مراجع قضایی  و در محل کارم حاضر هستم تا تعیین تکلیف شود. من منتخب اعضا هستم، این تعلیق کردن توهین به رای دهندگان است و دموکراسی را از بین می برد. به نظرم با این روش ها نه تنها مشکلات ساخت و ساز حل نمی شود قطعا بدتر خواهد شد.

در همین زمینه بخوانید

مصاحبه اختصای مهندسین نیوز با حسن قربانخانی بعد از تعلیق پروانه

مجموعه وزارت راه و شهرسازی، مصرانه در برابر تمامی مخالفت های سایر دستگاه های نظارتی و اجرایی ایستاده اند تا نظر خود را به کرسی بنشانند. در آخرین مورد از این مخالف ها، کمسیون عمران مجلس در نامه ای به آخوندی، با توجه به صحبت های مطرح شده در جلسه کمسیون با حضور او در مورخه هفدهم اردیبهشت نود و هفت،‌بر غیرقانونی بودن بخشنامه ها و شیوه نامه های وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

سنگ بزرگ برای زدن

سنگ بزرگ برای زدن

در همین زمینه بخوانید

غیرقانونی بودن بخشنامه ها و شیوه نامه های وزارت راه و شهرسازی

 

انتخاب احمد خرم که یکی از اعضای تاثیرگذار شورای مرکزی به عنوان رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران است؛ پیام روشنی به فرج الله رجبی، رئیس این شورا، دارد. یارگیری هوشمندانه وزارت راه و شهرسازی از تیم قدرتمند رقیب نشان می دهد که مجموعه وزارتخانه اگر در مقابل دستگاه های اجرایی و نظارتی قادر به تحمیل نظر خود نیستند، به خوبی بازی با مهره ها را بلد هستند.

سنگ بزرگ برای زدن

در همین زمینه بخوانید

برگزاری انتخاب رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

انتخاب احمد خرم به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران

 

همچنین تعلیق قربانخانی از بزرگترین سازمان نظام مهندسی استانی کشور، که حدود ۴۰ درصد اعضا را در خود جای داده و نقش برادر بزرگتر برای سایر استان ها دارد، به خوبی در انفعال اعضای شورای مرکزی و روسای استانی تاثیر گذاشته و عملا نشان داده که این اعضا علاقه ای برای جهت گیری در مقابل وزارتخانه را ندارد. از سوی دیگر، چند ماه آینده انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شده و اعضا به هیچ عنوان تمایلی به مکدر شدن مقامات وزارتخانه ندارند، هر چند که در صورت اجرای بخشنامه تعارض منافع بسیاری عملا اجازه استفاده از پروانه اشتغال به کار خود را نخواهند داشت.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۷
1738 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0