بومی سازی ضوابط در گرگان

بومی سازی ضوابط؛ از اولویت های نظام مهندسی در اجرای قانون ساخت و ساز دراستان گرگان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به استفاده ناصحیح از نماها و نمادهای شهری در سیما و مناظر شهری استان افزود:بومی سازی ضوابط و قوانین اجرایی، اولویت مهمی است که باید در دستور کار سازمان نظام مهندسیساختمان استان قرار گیرد.
مهندس"ابراهیم مبارک قدم" در جلسه با هیات مدیره نظام مهندسیساختمان استان در محل سالن جلسات این سازمان، افزود: ضوابط مربوطه باید از ذوق و هنر معماری اسلامی ایرانی و بومی در شهرها بهره مند باشند تا موضوع ایران شهری که از موضوعات مهم و مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است، در بحث شهرسازی رعایت شود.

کد خبر: 960506032 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آبان ۹۵ - ۱۲:۰۶ ب.ظ

پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir):مدیرکل راه و شهرسازیگلستان با اشاره به استفاده ناصحیح از نماها و نمادهای شهری در سیما و مناظر شهری استان افزود:بومی سازی ضوابط و قوانین اجرایی، اولویت مهمی است که باید در دستور کار سازمان نظام مهندسیساختمان استان قرار گیرد. “بومی سازی ضوابط از اولویت های نظام مهندسی”


مهندس”ابراهیم مبارک قدم” در جلسه با هیات مدیره نظام مهندسیساختمان استان در محل سالن جلسات این سازمان، افزود: ضوابط مربوطه باید از ذوق و هنر معماری اسلامی ایرانی و بومی در شهرها بهره مند باشند تا موضوع ایران شهری که از موضوعات مهم و مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است، در بحث شهرسازی رعایت شود.

"بومی سازی ضوابط از اولویت های نظام مهندسی"

سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان

 

وی بافت تاریخی گرگان را نشانگر هویت فرهنگی و تاریخی شهر بیان کرد و گفت: گرگان ویژگیهای خاص ایران شهری را در تمامی ابعاد و بافت تاریخی و قدیمی خود دارد اما در شرایط کنونی، نمادها و نماهای سیما و مناظر شهری در این شهر به درستی به کار گرفته نشده که سازمان نظام مهندسی می تواند این روند را با کار مطالعاتی بر روی گونه شناسی خاصی تغییر دهد.
به گفته مبارک قدم، مطالعات ریز پهنه بندی اراضی شیب دار نیز از مسایل مهمی است که ورود نظام مهندسی به آنها برای توسعه ساخت و سازهای قانونی در شهرها بسیار موثر خواهد بود.

“بومی سازی ضوابط از اولویت های نظام مهندسی

وی ساختمانها را جزو سرمایه های ملی کشور بیان کرد و افزود: رعایت قوانین ساخت وساز و مقرارت ملی برای حفظ منافع عمومی جامعه در این بخش بسیار مفید است.
مبارک قدم اجرای قوانین را جزو وظایف متولیان امر دانست و افزود: روند تدوین و کیفیت قوانین ساخت وساز در کشور رو به رشد است اما در استان گلستان به کندی حرکت می کند که سازمان نظام مهندسی می تواند با بررسی مسایل، مطالعات و ارائه پیشنهادات و …

“بومی سازی ضوابط از اولویت های نظام مهندسی

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

“بومی سازی ضوابط از اولویت های نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۵
1316 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0