اختلافات سازمان نظام مهندسی با وزرات راه وارد فاز جدیدی گردید فاز جدید اختلافات

اختلافات سازمان نظام مهندسی با وزرات راه وارد فاز جدیدی گردید

نظام مهندسی بدنبال حذف وزارت راه از انتخابات مهر ماه اخیرا نیز این اختلافها با درخواست سازمان نظام مهندسی در مورد انتخابات این سازمان که مهرماه برگزار خواهد شد، رنگ و بوی دیگری گرفته است.

کد خبر: 970327001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، نظام مهندسی بدنبال حذف وزارت راه از انتخابات مهر ماه اخیرا نیز این اختلافها با درخواست سازمان نظام مهندسی در مورد انتخابات این سازمان که مهرماه برگزار خواهد شد، رنگ و بوی دیگری گرفته است.

اختلافات سازمان نظام مهندسی با وزرات راه وارد فاز جدیدی گردید

اختلافات سازمان نظام مهندسی با وزرات راه وارد فاز جدیدی گردید

اختلافات سازمان نظام مهندسی با وزرات  راه وارد فاز جدیدی گردید

ریاست شورای سازمان نظام مهندسی در پیشنهادی تقریبا غیرمعمول به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده تا فرآیند برگزاری انتخابات که براساس قانون، مسوولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است، به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی واگذار گردد.
اختلافات سازمان نظام مهندسی با وزرات راه وارد فاز جدیدی گردید
این اختلافها پس از این که اواخر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی ۳ بخش نامه در مورد عدم اخذ ۵ درصد حقوق مهندسان، انتخاب مهندس توسط مالک و ممنوعیت اشتغال کارکنان یازده دستگاه در سازمان نظام مهندسی، ابلاغ کرد، شروع شد و از آن زمان تا به حال شاهد اظهارات گاه تند طرفین به یک دیگر بوده ایم که درنهایت منجر به معلق شدن پروانه اشتغال بکار حسن قربانخانی ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران به علت بی ‌توجهی به بخش نامه‌ های وزیر، شد.
عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی دراظهار نظری در مورد نظام مهندسی گفته بود که از دچار شدن سرنوشت مهندسان به توزیع کوپن قلبش به درد می‌ آید.در حالیکه وزیر راه دریافت پنج درصد حق طراحی را غیر قانونی میداند ولی سازمان نظام مهندسی آن را رد کرده و معتقد است این مبلغ طبق قانون و تایید اعضای مجمع از محل پنج درصد حق طراحی از مردم دریافت می گردد.
ولی قضیه به اینجا ختم نشد و اوایل امسال رجبی – ریاست سازمان نظام مهندسی کشور به مراکز زیرمجموعه خود در استان ‌ها اعلام کرد که مجاز به اجرای بخش نامه عدم اخذ پنج درصد وزیر راه وشهرسازی نیستند و با متخلفین برخورد خواهد شد.

اختلافات سازمان نظام مهندسی با وزرات راه وارد فاز جدیدی گردید

اخیرا نیز این اختلافها با درخواست سازمان نظام مهندسی در مورد انتخابات این سازمان که مهرماه برگزار خواهد شد، رنگ و وبوی دیگری گرفته است. ریاست شورای سازمان نظام مهندسی در پیشنهادی تقریبا غیرمعمول به آخوندی پیشنهاد داده تا فرآیند برگزاری انتخابات که براساس قانون، مسوولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است، به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی واگذار گردد.
با این درخواست بنظر میرسد سازمان نظام مهندسی قصد دارد تا با کم رنگ کردن حضور نظارتی وزارت راه و شهرسازی استقلال بیش تری بدست آورد و با خیال آسوده تر فعالیتهای خود را دنبال کند.

منبع : تیتر شهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۷
935 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0