از سوی شورای مرکزی؛

استفاده روسا و کارمندان نظام مهندسی استان‌ها از پروانه اشتغال ممنوع شد

شورای مرکزی، استفاده روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها و کارمندان این سازمان ها از پروانه اشتغال به کار مهندسی را ممنوع اعلام کرد.

کد خبر: 2221 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۹۵ - ۳:۵۷ ق.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در جلسه ۲۰۷ شورای مرکزی، تصویب شد که از این پس روسای استان‌ها و کارمندان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها حق استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را نداشته باشند. روسا و کارمندان نظام مهندسی از پروانه اشتغال ممنوع شد

روسا و کارمندان نظام مهندسی از پروانه اشتغال ممنوع شد

سازمان نظام مهندسی ساختمان

بر این اساس، در جلسه مذکور پس از ارائه نظام نامه اداری و استخدامی توسط مجید ولدان، مذاکرات لازم در جلسه شورای مرکزی انجام و درنهایت مصوب شد که از این پس استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی برای روسای استان ها و کارمندان نظام مهندسی ساختمان استان ها ممنوع شود.

روسا و کارمندان نظام مهندسی از پروانه اشتغال ممنوع شد

گفتنی است؛ طبق ماده ۱۱ آئین ‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان، پروانه اشتغال به كار مهندسی در چهار درجه، «پایه ۳»، «پایه ۲»، «پایه ۱» و «ارشد» صادر می ‌شود. «پروانه اشتغال» با داشتن سوابق تجربی یا كارآموزی به میزان مندرج در ماده ۵ «پروانه اشتغال» «پایه ۳» برای متقاضیان صادر می‌ شود. جهت ارتقا از «پایه ۳» به «پایه ۲» داشتن ۴ سال و از «پایه ۲» به «پایه ۱» ۵ سال و از «پایه ۱» به «ارشد» ۶ سال سابقه كار حرفه ‌ای در پایه قبلی و موفقیت در آزمون مربوط ضروری است.

همچنین بر اساس ماده ۱۲ آئین‌ نامه اجرایی، ‌به منظور تعیین حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال دارندگان «پروانه اشتغال»، در «مهندسی ساختمان» فعالیت ‌های مهندسی بر اساس پیچیدگی عوامل و حجم كار به چهار گروه، «الف»، «ب»، «ج» و «د» تقسیم می‌ شود. طبق ماده ۱۳ نیز ظرفیت اشتغال دارندگان «پروانه اشتغال» در رشته‌های مختلف و در هر استان به پیشنهاد «نظام مهندسی استان» و تصویب وزارت مسكن و شهرسازی تعیین می ‌شود.

روسا و کارمندان نظام مهندسی از پروانه اشتغال ممنوع شد

منبع: صما

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آذر ۹۵
1368 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0