آذربایجان شرقی :

نشستی با همکاری سازمان نظام مهندسی :تاکید فرماندار مراغه بر مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به لزوم مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری و به ویژه آپارتمان سازی گفت: نظارت مستمر و برخورد با تخلف ها از سوی مهندسان ناظر با جدیت دنبال شود.

کد خبر: 2009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ آبان ۹۵ - ۴:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irظفر محمدی شامگاه پنجشنبه در سمینار تخصصی بررسی مسئولیت های حقوقی و کیفری در موضوع استحکام بنا با رویکرد کاهش تخلف های ساختمانی افزود: مهندسان ناظر باید در زمینه نظارت بر روند اجرایی و فنی احداث مسکن بیش از پیش احساس مسئولیت کنند. مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایمنی ساختمان در گرو رعایت اصول فنی و مهندسی است، احساس مسئولیت ناظران فنی در روند احداث این ساختمان ها و مقابله با تخلف های برخی افراد سودجو از بروز حوادث ناگوار پیشگیری می کند.

مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری

سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

وی اضافه کرد: عدم تخصیص فضای مناسب برای پارکینگ ها و نیز افزایش طبقه ها بدون رعایت اصول فنی و مهندسیٰ از جمله تخلف های رایج توسط برخی افراد فعال در حوزه مسکن این شهرستان است.
وی گفت: گزارش به موقع مهندسان ناظر به دستگاه های متولی و نظارتی برای برخورد با هرگونه سودجویی در حوزه ساخت و ساز مسکن ضروری است.

مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز گفت: مهندسان به عنوان یکی از سرمایه های ملیٰ باید در امر ترویج اصول فنی و مهندسی در حوزه مسکن و نیز نظارت بر روند احداث تلاش کنند.
علی طوماری افزود: کنترل عناصر فنی در ساخت و سازها برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده افراد سودجو، رسالت سنگینی است که بر دوش مهندسان ناظر گذاشته شده است.
وی ادامه داد: احداث برخی ساختمان ها در سطح کشور تنها بر اساس صرفه اقتصادی و ایجاد حاشیه سود بالا انجام می شود و نظارت بر روند این امر جزو مسئولیت های اخلاقی مهندسان ناظر است.
رئیس دادگستری مراغه نیز گفت: بر اساس قوانین حقوقی و صنفی مسئولیت هرگونه حادثه برای ساختمان و ساکنان آن در خصوص عدم استحکام بنا در روند احداث آن متوجه سازندگان و مهندسان ناظر است.
اسماعیل خیرالهی افزود: جبران خسارت توسط مهندسان ناظر و سازندگان مسکن به عنوان ابزاری قانونی برای مقابله با هرگونه تخلف احتمالی در حوزه مسکن است.
وی ادامه داد: با توجه به تصویب قوانین جدید حقوقی و قضایی در حوزه مسکن هرگونه پیش فروش مسکن باید با صدور اسناد رسمی و بر اساس قانون بوده و با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد می شود.
رئیس گروه کنترل مقررات ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این سمینار به عنوان کارشناس تخصصی حوزه فنی و مهندسی ساختمان گفت: مهندسان باید با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در دنیا به دنبال ایجاد خلاقیت های لازم بوده و در راستای ارتقای معلومات فنی و علمی خود تلاش کنند.

مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری

محمدرضا محمدیان افزود: مهندسان علاوه بر ایجاد خلاقیت و ارتقای سطح علمی و فنی خود باید رعایت اصول مهندسی و ایمنی در ساختمان ها را با احساس مسئولیت بیشتر دنبال کنند.
وی ادامه داد: توجه به اصول فنی و مهندسی و قوانین موجود در این زمینه برای پیشگیری از هرگونه تخلف که زمینه ساز حوادث ناگوار برای مردم و ساکنان مسکن های احداث شده ، ضروری است.
وی اضافه کرد: مقابله با سودجویی افراد متخلفی که با روابط خارج از عرف درصدد ایجاد حاشیه سود بیشتر با بی توجهی به نیازهای مردم و ایمنی ساختمان ها هستند، مسئولیتی اخلاقی است.
در این نشست تخصصی که با همکاری شهرداری، نمایندگی سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شدٰ، زمینه های مقابله با بروز انواع تخلف ها در حوزه مسکن و مسئولیت های حقوقی و کیفری آن مورد بررسی قرار گرفت.
مراغه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از شهرستان های پیشرو در احداث مسکن در آذربایجان شرقی است و نظام مهندسی این شهرستان حدود ۲ هزار نفر عضو دارد.

مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۹۵
1376 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0