عضو سازمان نظام مهندسی کردستان تأکید کرد:

عضو سازمان نظام مهندسی کردستان تأکید کرد: ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها

عضو سازمان نظام مهندسی استان کردستان، ورود بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین نیازها برای حل مشکلات مناطق حاشیه شهر دانست و گفت: باید با آسیب‌شناسی‌های کاربردی مشخص شود که ریشه مشکلات نواحی حاشیه شهر چیست و بعد به فکر درمان آنها باشیم.

کد خبر: 960506011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آبان ۹۵ - ۷:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،  حسام شریعتی در سومین جلسه کمیسیون حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار سنندج که عصر امروز با حضور جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های استان جزء فقیرترین شهرداری‌های سطح کشور هستند و از نظر درآمدی خیلی ضعیف هستند. بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها

حسام شریعتی  با بیان اینکه شهرداری سنندج با وجود محدودیت‌های اعتباری و پایین بودن درآمدها اقدامات بسیار خوبی در بحث توسعه عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها در طول چند سال گذشته انجام داده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات شهرداری سنندج در سال ۸۹ برابر با ۲۲ میلیارد تومان، سال ۹۰، ۲۶ میلیارد تومان، سلب ۹۱، ۳٫۵ میلیارد تومان و از سال ۹۲ تاکنون صفر ریال بوده است.

به گفته این مسؤول، با وجود اینکه از نظر تخصیص اعتبارات دولتی به شهرداری سنندج از سال ۹۲ تاکنون هیچ مبلغی اختصاص داده نشده ولی اقدامات خوبی در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی صورت گرفته که با توجه به اینکه شخصا مدتی به عنوان شهردار سنندج در خدمت مردم بوده‌ام قاطعا می‌گویم کار در این نهاد با چنگ و دندان و تنها به واسطه تلاش همکاران صورت گرفته است.

بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها

سازمان نظام مهندسی ساختمان

عضو سازمان نظام مهندسی استان کردستان با بیان اینکه در زمان مدیریت من در بدنه شهرداری به واسطه کمبود اعتبارات از شورای شهر خواستیم که مجوز فروش ۵۰ قطعه زمین را بدهند، خاطرنشان کرد: شهرداری سنندج در چنین شرایطی کارهای عمرانی انجام داده و نباید اقداماتی را که صورت گرفته نادیده گرفت.

شریعتی در ادامه با اشاره به اینکه اعتقادی به وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای استان ندارم، اظهار کرد:  ما در این استان مناطق فقیرنشین داریم، فقیرنشینانی که به زور نفس می‌کشند و باید برای برون رفت آنها از این وضعیت اقدامات اساسی صورت بگیرد.

عضو سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه رفع مشکلات در این مناطق نیازمند چند کار اساسی است، افزود: آسیب‌شناسی نه تنها برای مناطق حاشیه بلکه برای مرکز شهر سنندج نیز امری ضروری است.

بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها

عضو سازمان نظام مهندسی استان کردستان اضافه کرد: باید با آسیب‌شناسی‌های کاربردی مشخص شود که ریشه مشکلات کنونی که در نواحی حاشیه شهر وجود دارد کجاست و بعد به فکر درمان آنها باشیم.

شریعتی با تأکید بر اینکه ابعاد مختلف قضیه بررسی و اطلاعات لازم را بدست آورد، خاطرنشان کرد: وقتی شناخت کامل داشته باشیم قطعا تهدیدات را نیز به خوبی شناسایی و بعد متناسب با اولویت‌ها و امکانات برای توانمندسازی این نواحی اقدام خواهیم کرد.

عضو سازمان نظام مهندسی، ورود بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین نیازها برای حل مشکلات در مناطق حاشیه شهرها دانست و افزود: باید مسؤولان ما این مهم را قبول کنند که بخش خصوصی برای سود به موضوعی ورود پیدا می‌کند از این رو ایجاد انگیزه با دادن مشوق‌ها مختلف به آنها ضروری است.

بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها

به گفته عضو سازمان نظام مهندسی استان کردستان، با اعتبارات دولتی و عوارض اندک شهرداری نمی‌تواند به بحث توانمندسازی نواحی حاشیه شهر ورود و گام‌های اساسی در این حوزه برداشت.

شریعتی با بیان اینکه اوج تزریق اعتبارات دولتی در بازه زمانی ۳ سال ۸۹ تا ۹۱ به شهرداری سنندج ۵۲ میلیارد تومان بوده است، گفت: با این رقم‌ها و اعتبارات اندک شهر درست نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان ما نباید دچار روزمرگی شوند، افزود: مسؤولان باید برنامه داشته باشند تا مردم پشت سر آنها حرکت کنند باید با ایجاد انگیزه و اعطای تسهیلات بستر ورود بخش خصوصی به موضوع را فراهم کنند.

عضو سازمان نظام مهندسی استان کردستان در پایان تشریح کرد: آسیب‌شناسی، شناخت دقیق مشکلات، نیازسنجی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تنها راه توسعه استان است.

منبع: فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۵
1584 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0