مشاور معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی:

مشاور معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی در بیرجند: نظام مهندسی ظرفیت اجرای قانون وظایف خود را ندارد

مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: قانون نظام مهندسی ظرفیت اجرای وظایفی که بر دوشش گذاشته شده را ندارد و این یکی از بزرگترین ضعف های این قانون است.

کد خبر: 1479 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آبان ۹۵ - ۱۱:۱۶ ق.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،محمدجواد عرفانیان پیش از ظهر سه شنبه در همایش فرصت ها و چالش های اجرای مقررات ملی ساختمان در بیرجند اظهار کرد: یکی از ایرادات قانون نظام مهندسی این است که دسته ای از قوانین در آن جمع شده و به یک قانون تبدیل شده است. نظام مهندسی ظرفیت اجرای قانون وظایف خود را ندارد

وی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی ظرفیت اجرای وظایفی که بر دوشش گذاشته شده را ندارد و این یکی از  بزرگترین ضعف های این قانون است، بیان کرد: قانون نظام مهندسی ساختمان باید به چهار یا پنج قانون جداگانه تفکیک شود که یک بخش آن حرفه مندان است.

نظام مهندسی ظرفیت اجرای قانون وظایف خود را ندارد

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی

مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در تمام دنیا برای حرفه مندان قانون مشخصی تعیین شده است، عنوان داشت:معرفی این افراد، ضمانت مسئولیت حرفه ای مادام العمر آنهاست که در قالب بیمه مسئولیت مادام العمر تعریف می شود و در مابقی مشاغل این امر وجود ندارد.

نظام مهندسی ظرفیت اجرای قانون وظایف خود را ندارد:

عرفانیان با بیان اینکه مقررات و قوانینی که ایمنی ساختمان ها را تعریف می کند متمرکز بر ایمنی، سلامت و بهداشت افراد در بناهای مختلف است، عنوان داشت: از قوانین و مقرراتی که با هم نشینی در کنار یکدیگر سبب ایجاد شهرها می شوند به عنوان قوانین و مقررات شهرسازی یاد می شود.

عدم رعایت قوانین ملی ساختمان سبب بهم ریختگی شهرها شده است

وی با بیان اینکه ساختمان قابل خرید و فروش است بنابراین در تمام جهان یک کالا محسوب می شود، افزود: به همین دلیل باید برنامه تجارت بر آن حاکم باشد.

مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین عنصر در قانون تجارت  ضمانت کیفیتی بوده و  تمام کالاهایی که تحت قانون تجارت توزیع و عرضه می شوند باید شناسنامه دار باشد، گفت:  بنابراین افرادی که در کار تولید ساختمان هستند باید مهارت حرفه ای داشته باشند.

نظام مهندسی ظرفیت اجرای قانون وظایف خود را ندارد

عرفانیان به عوامل بهم ریختگی شهرها اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل رعایت نکردن قوانین و مقررات حرفه ای بوده که اخلاق حرفه ای از مهمترین آنهاست.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین عوامل این است که مردم به عنوان مطالبه گران و بهره مندان از این محصول ساختمانی بی بهره هستند، بیان کرد: علاوه بر این مقررات ایمنی ساختمان عملا رعایت نمی شود و این عامل نیز سبب بهم ریختگی شهرها می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آبان ۹۵
1652 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0