برگزاری مراسم تجلیل از مهندسین در استان یزد

بهاباد تجهیزات مقابله با بحران را ندارد

کد خبر: 11532 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)فرماندار شهرستان بهاباد در سفر مدیر کل مدیریت بحران استان به این شهرستان که با هدف ارزیابی آمادگی شهرستان در مقابله با حوادث احتمالی انجام گردید،بیان کرد: شهرستان بهاباد تجهیزات مقابله با بحران در سطح شهرستان را ندارد.بهاباد تجهیزات مقابله با بحران را ندارد

بهاباد تجهیزات مقابله با بحران را ندارد

سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد

بهاباد تجهیزات مقابله با بحران را ندارد

«عباس اقبال» در این دیدار به اعلام کمبودها و نیازهای شهرستان برای مواقع بحران پرداخت و ادامه داد: اکنون امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حادثه های احتمالی بویژه زلزله و سیل در شهرستان وجود دارد، در حد خیلی اندکی است و در صورت وقوع این شهرستان با مشکل مواجه خواهد گشت .
اقبال بمسدود شدن راهها در بعضی محورهای مواصلاتی شهرستان بدلیل وقوع سیلاب اشاره کرد و افزود: باتوجه بفاصله زیاد تا مرکز استان و شهرستانهای اطراف و علیرغم کمبود تجهیزات از امکانات بخش خصوصی به بهترین نحو استفاده کردیم تا بتوانیم بحران بوجود آمده را مدیریت نماییم، هرچند هزینه‌های بسیاری هم برای ما ایجاد نمود که هنوز پرداخت نشده است .
همچنین «هادی هادی نسب» مدیر کل مدیریت بحران استان آمادگی در میان نیروهای امداد و نجات و آتش نشانی، تأمین تجهیزات مناسب و برگزاری مانورهای آموزشی را از جمله موارد ضروری برای مدیریت بحران نام بردو گفت: باتوجه به زلزله خیر بودن شهرستان بهاباد، مانور مشترک شهرستانهای استان در بهاباد برگزار خواهد شد .
هادی نسب با توجه به اینکه برخی از ساختمانهای مسکونی شهرستان بهاباد در مقابل زلزله ایمن نیستند، بر ایجاد بستر لازم برای ایمن‌سازی ساختمانها از طرف مالکین با همکاری سازمان  نظام مهندسی ساختمان یزد و شهرداری تأکید کرد .
وی به اجرای اتاق امن در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای اتاق امن در هر خانه، هنگام زلزله احتمالی تلفات جانی بحداقل خواهد رسید .


در ادامه مشکلات و کمبودهای شهرستان برای مدیریت مواقع بحران مطرح گردید و تصمیماتی در این مورد گرفته شد.

تحویل سالن مدیریت بحران بفرمانداری و تهیه طرح توجیهی ماشین آلات مورد نیاز آتش‌نشانی توسط شهرداری از مهم ترین مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و بتصویب رسید .
بازدید از اجرای اتاق امن بصورت نمونه در هلال‌احمر بهاباد، سالن مدیریت بحران شهرستان و روستای دهنو ملااسماعیل از سایر برنامه‌های مدیر کل مدیریت بحران استان در سفر بشهرستان بهاباد بود .
منبع:ایسنا

 

 

کانال تلگرام تابلو برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1229 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0