برگزاری مراسم تجلیل از مهندسین در استان یزد مدیرکل استاندارد استان یزد

هم کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اداره کل استاندارد برای استاندارد سازی مصالح

مدیرکل استاندارد استان یزد که در جلسه کمیسیون تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد شرکت نموده بود از الزامی شدن نمونه برداری بتن از محل کارگاههای ساختمانی خبرداد.

کد خبر: 960427004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶ - ۷:۴۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد مدیرکل استاندارد استان یزد که در جلسه کمیسیون تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد شرکت نموده بود از الزامی شدن نمونه برداری بتن از محل کارگاههای ساختمانی خبرداد.هم کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اداره کل استاندارد

هم کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اداره کل استاندارد

هم کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اداره کل استاندارد

هم کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اداره کل استاندارد

محمد حسین ماجدی مدیرکل استاندارد استان بیان کرد:اکنون پنجاه و پنج واحد تولیدی بتن آماده در استان یزد وجود دارد که سی و نه واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و بقیه هم در حال همت برای دریافت این پروانه هستند و مشاهده میشود که گاه تیرچه بلوک مورد مصرف ساختمانها در منازل افراد تولید میشود.
ماجدی گفت:از این به بعد با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از محل مصرف بتن در پروژه ها و کارگاههای ساختمانی نمونه برداری خواهد گردید.
مدیرکل استاندارد استان ادامه داد: بتن از سال هشتاد و یک مشمول استاندارد اجباری شده و به علت اهمیتی که در ساخت و ساز دارد، اداره کل استاندارد استان با نمونه برداری از محل مصرف بتن و در صورت لزوم، مقایسه نتایج آن با نمونه های برداشته شده از محل تولید موافقت نموده و آمادگی کامل دارد نمونه برداری را تا ۲ نوبت در سال هم انجام دهد.


وی، در جمع اعضای گروه تخصصی سازمان ضمن اعلام آمادگی کامل برای بستن تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد افزود: در صورتیکه این سازمان مدیریت برنامه ریزی استاندارد سازی کارگاههای تولید مصالح ساختمانی بپزیرد اداره کل استاندارد هم علاوه بر پی گیری آموزش عوامل تولید، روند استانداردسازی محصولات را دنبال خواهد کرد.
بگفته ماجدی، استان یزد دارای یکی از بهترین آزمایشگاههای عایق رطوبتی کشور در اردکان است و ۲ واحد تولید ایزوگام در استان یزد نشان استاندارد دریافت کرده اند.
در این جلسه اعضای کمیسیون تخصصی عمران دیدگاههای خود را در زمینه بهبود تولید و عمل آوری مصالح و تقویت بنیه آموزشی عوامل اجرایی آن بیان کردند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

 

گروه الکترونیک تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۹۶
1298 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0