برگزاری مراسم تجلیل از مهندسین در استان یزد مدیر کل استاندارد یزد مطرح کرد:

نمونه ‌برداری بتن از محل کارگاههای ساختمانی اجباری میشود

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد بیان کرد: با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، از این به بعد از محل مصرف بتن در طرحها و کارگاههای ساختمانی، نمونه برداری خواهد شد .

کد خبر: 960424012 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ تیر ۹۶ - ۱۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیر کل اداره استاندارد استان یزد بیان کرد: با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، از این به بعد از محل مصرف بتن در طرحها و کارگاههای ساختمانی، نمونه برداری خواهد شد .نمونه ‌برداری بتن از محل کارگاههای ساختمانی

نمونه ‌برداری بتن از محل کارگاههای ساختمانی

سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد

نمونه ‌برداری بتن از محل کارگاههای ساختمانی

«محمد حسین ماجدی اردکانی» در جلسه کمیته عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با تشریح وضعیت کیفی واحدهای تولیدی شن، ماسه و بتن آماده در استان، گفت: محصولات مذکور از سال هشتاد و یک مشمول استاندارد اجباری واقع شده و بدلیل اهمیتی که در ساخت و ساز دارند، اداره کل استاندارد استان یزد با نمونه ‌برداری از محل مصرف بتن و در صورت لزوم، مقایسه نتایج آن با نمونه‌ های برداشته شده از محل تولید موافق بوده و آمادگی کامل دارد نمونه ‌برداری را تا ۲ نوبت در سال هم انجام دهد .
ماجدی اردکانی ادامه داد: واحدهای تولیدی شن، ماسه و بتن استان یزد با هم کاری انجمن صنفی مربوط، بهترین وضعیت را از لحاظ اقدامات کنترلی در کل کشور دارند و با آموزشهای ارائه شده به تولیدکننده ها خوشبختانه روند کیفیت رو به رشد است .
وی افزود: کلیه واحدهای تولید بتن آماده استان بتن C 25 تولید میکنند که امیدوار هستیم با تصویب مراجع استانی، از سال آینده کلیه واحدها قابلیت تولید بتن C 30 بدون افزایش قیمت و عیار سیمان را داشته باشند .


مدیر کل استاندارد استان در خاتمه خاطرنشان کرد : اکنون پنجاه و پنج واحد تولیدی بتن آماده در استان یزد وجود دارد که تعداد سی و نه واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و بقیه هم در حال همت برای دریافت این پروانه هستند، ضمن اینکه مشکل اصلی آن ها نداشتن پروانه‌ های تولید از سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر مراکز مرتبط است.
لازم به ذکر است، در این نشست توافق شد تا با ایجاد دفتر استانداردسازی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، همکاریهای جامعه مهندسی با اداره کل استاندارد بویژه در مورد خرید کا لاهای استانداد توسط مجریان ساختمانی گسترده گردیده تا شاهد آرامش و انظباط خوبی در این فضا باشیم.
منبع : ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۶
1303 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0