برگزاری دوره و کارگاههای آموزشی

برگزاری دوره و کارگاههای آموزشی چهار روزه راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی در استان یزد

یک دوره آموزشی چهار روزه با عنوان راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی با رویکردی برمبحث نوزده بدعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید

کد خبر: 960501008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مرداد ۹۶ - ۹:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد یک دوره آموزشی چهار روزه با عنوان راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی با رویکردی برمبحث نوزده بدعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید.دوره و کارگاههای آموزشی چهار روزه راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی

دوره و کارگاههای آموزشی چهار روزه راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی

دوره و کارگاههای آموزشی چهار روزه راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی

دوره و کارگاههای آموزشی چهار روزه راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی

در این دوره آموزشی آقایان دکتر شجاع مدرس دانشگاه و مشاور سازمان و مهندس طاهری اصل عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی و عضو هیئت مدیره انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران، درمورد جزئیات اجرائی عایق کاری پوسته خارجی ساختمان و ممیزی، بازرسی وبرچسب انرژی درساختمان سخن گفتند.
بگفته شجاع بیش از ۴۰ درصد تولید انرژی کشور در ساختمانها مصرف میشود که نیمی از آن به علت عدم عایق کاری ساختمانها و تاسیسات آنها بهدر میرود.
شجاع در این دوره آموزشی راه کارهای جلوگیری از هدر رفت انرژی را به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار داد.
مهندس طاهری اصل هم با بیان این که اتلاف انرژی در قسمتهای پوسته خارجی ساختمان شامل: سقف و کف، دیوارهای جانبی و پنجره ها صورت میگیرد اضافه کرد در هنگام طراحی ساختمانها باید برای عایق کاری بخشهای ذکر شده و یا ۲ یا ۳ جداره کردن پنجره ها پیش بینی لازم صورت گیرد.


به گفته طاهری اصل در مورد موتورخانه و تاسیسات هم در زمان بهره برداری میتوان اقدامات مناسبی را برای پیش گیری از هدر رفت انرژی صورت داد.
وی افزود: در کشوری همچون فرانسه به کسانیکه پنجره های ساختمانهای موجود را ۲ یا ۳ جداره کرده و سقف و کف ساختمان را عایق کاری کنند یارانه پرداخت میشود.
در بخش اول این دوره آموزشی هم دکترکاری عضو هیئت علمی مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازي درمورد نکات اجرائی و مبانی عایق کاری طبق مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان سخن گفت.
مظفریان استاد و مشاور صنعت و ساختمان و عضو هیئت مدیره انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران نیز مهندسین شرکت کننده در دوره را با راه کارهای اجرائی بهینه سازی انرژی درساختمان آشنا کرد و از مبانی و اصول مدیریت انرژی با استناد به مبحث نوزده مقررات ملی مطالبی عنوان کرد.
لازم به ذکر است این دوره که برای مهندسین دارای پروانه اشتغال كليه ي رشته های هفت گانه ساختمان در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه یزد برگزار گردید و آنها در خاتمه دوره به دریافت گواهینامه از انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران نائل خواهند گردید.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

 

سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مرداد ۹۶
1358 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0