جلسه مشترک

حل بعضی مشکلات مالیاتی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

جلسه مشترک هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با مدیر کل و مدیران ستادی امور مالیاتی استان با هدف بحث و بررسی در مورد هماهنگی مسائل مالیاتی مهندسین عضو سازمان برگزار گردید.

کد خبر: 960510006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ - ۱۱:۳۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد جلسه مشترک هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با مدیر کل و مدیران ستادی امور مالیاتی استان با هدف بحث و بررسی در مورد هماهنگی مسائل مالیاتی مهندسین عضو سازمان برگزار گردید.حل بعضی مشکلات مالیاتی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان

حل بعضی مشکلات مالیاتی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان

حل بعضی مشکلات مالیاتی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان

حل بعضی مشکلات مالیاتی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان

در این جلسه موضوع رسیدگی به پرونده های مالیاتی مهندسین عضو سازمان صرفاً در گروههای خاص اداره کل امور مالیاتی مطرح گردید که مورد موافقت قرار گرفت.
موضوع جرایم ماده صد و شصت و نه مربوط به عملکرد سال نود و یک نیز که اخیراً از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان مطالبه گردیده است، محور دیگر بحث این جلسه بود که مقرر شد اعضاء بعد از هماهنگی کم کم با مراجعه به اداره کل امور مالیاتی اوراق مربوطه را دریافت کنند و بعد از انجام وظایف تعیین شده آنها، اداره کل امور مالیاتی در حد مقدورات نسبت به بخشودگی جرائم مالیاتی اقدام کند.
دیگر مشکل مطرح شده در این نشست مربوط به اجاره نامه محل کار مهندسان بود که بسیاری از آنان محل کار ثابتی ندارند. در این زمینه مقرر شد در صورتی که آنان از منزل شخصی و یا مکان ملکی اقوام درجه ۱ خود برای انجام امور مهندسی استفاده می کنند، صرفاً ارائه رضایت نامه صاحب ملک کافی باشد. به این ترتیب اداره کل امور مالیاتی محل یاد شده را استیجاری تلقی نکرده و مالیات اجاره مطالبه نمی نماید.


مدیر کل امور مالیاتی استان هم چنین درباره مهندسینی که ممکن است در چند سال متوالی درآمدی نداشته و تنها در یک سال به علت تکمیل ظرفیت تخصیصی، از درآمد مشمول مالیات برخوردار باشند بیان کرد: چون مالیات علی الراس بر مبنای درآمد سالیانه است، برای سالهایی که درآمدی کسب نشده مالیاتی گرفته نمیشود. لیکن برای سالیکه درآمدی حاصل شده مالیات مقرر بایستی پرداخت شود.
در این جلسه مهندس فرشید ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ضمن خیر مقدم، از مساعدتهای اداره کل امور مالیاتی استان در مورد پرونده های مالیاتی مهندسین عضوتشکر کرد و ادامه داد: مشاوره ها و راهنماییهای مالیاتی بصور گوناگون برای مهندسین، اطلاع رسانی و دوره های آموزشی توجیهی هم توسط مشاور امور مالیاتی برگزار میشود که با استقبال خوب مهندسین مواجه شده است.
در این نشست چند تن از اعضای هیئت مدیره در اظهارات خود رکود ساختمان سازی و به تبع آن کاهش شدید درآمد مهندسین را یادآور شده و خواستار اعطای بخشودگی مالیاتی برای آنها شدند.
درّی مشاور امور مالیاتی سازمان هم در گزارش مبسوطی بتشریح همکاریهای موثر فی میان سازمان و اداره کل امور مالیاتی پرداخت.
سپس اسدی مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به این که فعالیتهای مهندسین در زمره مالیات مشاغل محسوب میشود، اظهار داشت: مجموع مالیات دریافتی از مشاغل متعدد تنها پنج درصد کل مالیات دریافتی هرساله در استان را شامل میشود و اگر در این زمینه دقت نظری صورت میپذیرد بمعنای سخت گیری و فشار بر مهندسین نیست.
اسدی اقدامات سازمان در برگزاری دوره های آموزش توجیهی مالیاتی را ستود و این تشکل را یکی از موفقترین مجموعه ها در زمینه رعایت فرهنگ مالیاتی و آشنایی دقیق با مفاد قانون توصیف کرد.
در خاتمه قرار شد، متعاقباً نشستهایی در جهت هماهنگی بیش تر بین طرفین صورت گیرد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

 

گروه تلگرام برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۶
1532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0