همایش ملی در کردستان :

دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز با همکاری نظام مهندسی برگزار می شود

دبیر علمی دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز گفت: این همایش چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم آذر در سالن اجتماعات محمد رسول الله( ص) دانشگاه علمی کاربردی این شهر برگزار می شود.

کد خبر: 2012 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ آبان ۹۵ - ۱۱:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،ناصح یوسفی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع اصلی این همایش ‘شناخت، احیا و ارتقای هویتی تاریخی و فرهنگی معماری و شهرسازی سقز’ است، گفت: معماری و شهرسازی هویت گرا، مداخله در بافت (بافت های میانی) شهرهای تاریخی، صنعت توریسم و گردشگری و معماری و شهرسازی سقز از محورهای این برنامه علمی است. دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز برگزار می شود

وی افزود: دلیل انتخاب حوزه ملی برای این همایش، استفاده از تجارب ملی برای سقز و استفاده از تجربه های محققان در شهرهای تاریخی ایران و قابلیت مشابه سازی برای این شهر بوده است.

دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز برگزار می شود

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

او اضافه کرد: ۹۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که کار داوری آن در گروه های علمی معماری، شهرسازی و جغرافیا، مرمت و باستان شناسی، هنر، گردشگری و جهانگری انجام شده است.
یوسفی اظهار داشت:دکتر پرویز اکبری و دکتر طاهر قسیمی ، متخصص حوزه شهرسازی و باستان شناسی به عنوان سخنرانان اصلی این همایش به ترتیب پیرامون، جایگاه بافت های فرسوده و تاریخی و نحوه برخود با اینگونه بافت ها و تاریخچه و بافت های تاریخی سقز سخنرانی خواهند کرد.
او عنوان کرد: در حاشیه همایش، نمایشگاه های کتاب معماری و شهرسازی، پوستر مقالات و آثار دانشجویان مرکز علمی کاربردی و کارگاه تخصصی ویژگی ها و قابلیت های بافت های با ارزش و مداخله در بافت و ۲ سخنرانی ویژه پیرامون مداخله در بافت و معرفی شهر تاریخی سقز پیش بینی شده است.

دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز برگزار می شود

دبیر علمی دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز، ادامه داد: دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز حاصل ۲سال جلسه های حضوری و پیگیری های مداوم با رئیس، کارشناسان ارگان ها و ادارهای مرتبط با موضوع های ساخت و ساز در شهرستان از جمله شورای شهر، شهرداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و … بوده است.
این همایش با همکاری فرمانداری ویژه، شهرداری، شورای شهر سقز، نظام مهندسی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آموزشکده فنی و حرفه ای، مدیریت آموزش و پرورش سقز، اداره راه و شهرسازی و گروه مهندسی ریبین خواهد بود.
اولین همایش معماری توسط این دانشگاه ۲۰ آبان سال ۹۱ برگزار شد.
دانشگاه علمی کاربردی سقز داری ۹ رشته کاردانی و ۲ رشته کارشناسی است و ۴۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز برگزار می شود

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۹۵
1531 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0