آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران کذب محض است یک منبع آگاه در گفتگوی اختصاصی با مهندسین نیوز

آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران کذب محض است

یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در محصاحبه اختصصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، درباره آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران در روز شنبه ۲۶ آبان ۹۷، بدلیل حضور رجبی گفت: این موضوع کذب محض است.

کد خبر: 970903020 تاریخ انتشار: شنبه ۳ آذر ۹۷ - ۶:۲۱ ب.ظ

یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در محصاحبه اختصصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، درباره آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران در روز شنبه ۲۶ آبان ۹۷، بدلیل حضور رجبی گفت: این موضوع کذب محض است.

آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران کذب محض است

آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران کذب محض است

آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام  مهندسی تهران کذب محض است

 

این مقام مسئول در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: در آن جلسه دستور کاری داشتیم مبنی بر انتخاب دو نفر عضو شورای انتظامی که ۱۳ نفر از دوستان نامه داده و درخواست کردند که با فرصت بیشتری برای هم اندیشی، این موضوع انجام شود، که از دستور کار خارج شود.

وی افزود: دوستان با لابی های مختلف به دنبال این بودند که فردی شایسته به شورای انتظامی بفرستند و این موضوع به هم اندیشی، هم افزایی و رایزنی بیشتری نیاز دارد و باید با هم بیشتر صحبت کنند تا انتخاب انجام شود.

او با اشاره به اینکه آبستراکسیون نبود و حتی یک نفر هم با حضور مهندس رجبی مخالفت نداشت، تصریح کرد: این موضوع از بیرون شورای مرکزی هدایت می شد و تعدادی رایزنی می کردند و در صحن شورا و بین اعضا بحث مخالفت با رفع تعلیق مهندس رجبی نبود.

مقام مسئول در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان  گفت: دیدگاه یک شخص مانند مهندس قناعت، فرآیند تفکر جمعی نیست، برخی افراد که به جلسه نیامده بودند به دلیل این بود که برای انتخاب دو نفر عضو شورای انتظامی نتوانیم نتیجه گیری کنیم چون ترکیب ۵ نفره، دو نفر از وزارت راه و شهرسازی، دو نفر از شورای مرکزی و یک نفر از قوه قضاییه است.

او تاکید کرد: شاید یک نفر با مهندس رجبی زاویه داشته باشد یا  کدروت شخصی داشته باشد، نباید حب و بغض شخصی او را با بقیه اعضای شورا جمع بست.

از آرمان های اعتلای نظام مهندسی دفاع خواهیم کرد

وی افزود: جلسه بعدی شک نکنید برای انتخاب دو نفر شورای انتظامی، دوستان به تفاهم می رسند و همه حول مهندس رجبی جمع می شویم و پشت سرشان از آرمان های اعتلای نظام مهندسی دفاع خواهیم کرد.

به گفته این مقام مسئول، مهندس مقومی گفته است نیکزاد یک بار حکم زده بود و آخوندی هم همین طور، اما هیچ کدام از این احکام برایم دلخوشی ندارد، بلکه مهم اعتلای نظام مهندسی است.

وی درباره نامه مهندس جمال قناعت به محمد اسلامی که با رفع تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی مهندس فرج الله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی، مخالفت کرد، تاکید کرد: آخوندی چند نامه داد؛ یک نامه که مهندس مقومی عضو علی البدل است، عضو اصلی بشود و نامه دیگر داد که دکتر جواهری به عنوان سرپرست یا دبیر اجرایی بشود.

حکمی که  آخوندی داده، پشیزی ارزش نداشته و دارای وجاهت قانونی نبود

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشور دو دبیر دارد و وظایف و مسئولیت ها مشخص است، آخوندی نمی تواند فراتر از قانون و آئین نامه، به شورای مرکزی دستوری بدهد، این نامه فراقانونی بود و در حیطه اختیار ایشان نیست که بگوید مسئولیت شورا دست کیست.

او اضافه کرد: شورا تصمیم می گیرد که اختیاراتش را به دست چه کسانی بسپرد؛ دو دبیر اجرایی که قائم به شورا هستند نه قائم به حکمی که  آخوندی داده، آن حکم پشیزی ارزش نداشته و دارای وجاهت قانونی نبود.

این مقام مسئول گفت: چالش هایی که در درون شوراست با مواردی که بیرون شورا مطرح می شود متفاوت است و همه اعضای شورا به دلیل رفع تعلیق مهندس رجبی توسط مهندس اسلامی خوشحال بودند و تبریک گفتند و می توانم بگویم این شایعات به دلیل هوچی گری های دودمان شیبانی است که می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد.

آبستراکسیون جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران کذب محض است

او با بیان این مطلب که اگر فردی رای نیاورد و مقامی که به دنبالش بود به دست نیاورد، نباید مغرضانه برخورد کرده، شلوغ کاری کند، اظهار داشت: نیاز نیست که همه پشت سر آن فرد باشند، ممکن است فردا روز من یا فلانی در مقام فعلی خود نباشیم.

او تاکید داشت: باید در درون خود مشکلات را حل کنیم و اگر نتوانیم با هم گفتمان و بحث کنیم و نتوانیم نتیجه گیری کنیم و دعوا را به کوچه و خیابان ببریم، شک نکنید که نماینده نظام مهندسی نیستیم.

قناعت یا هر فرد دیگری چه کاره هست که بخواهد بگوید آقای رجبی رئیس هست یا خیر

او همچنین افزود: من به عنوان مهندس وقتی نتوانم با مهندس طرف مقابلم صحبت کنم، طبعا فردی که مقابل ما ایستاده می خواهد مشکلات را حل کند در صورتی که باید یک صدای واحد از شورای مرکزی بیرون بیاید، تا دیگران از این مشکلات سوء استفاده نکنند.

وی با تاکید به اینکه در فضای تعاملی و دوستانه همه در سالن شورا کف زدند و به مهندس رجبی تبریک گفتند، گفت: نقد باید از سر انصاف باشد نه اینکه وقتی جایگاه من به خطر افتاد، از سر بغض و کینه افراد را تخریب کنم.

وی با اشاره به اینکه تصمیماتی که می گیریم باید از سر تعقل و خرد جمعی باشد، افزود: ریاست شورای مرکزی سر جایش می ماند و این موارد از کف خیابان نمی آید، وقتی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی می نویسند مهندس رجبی، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، قناعت یا هر فرد دیگری چه کاره هست که بخواهد بگوید آقای رجبی رئیس هست یا خیر.

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۷
1691 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0