مصاحبه اختصاصی مهندسین نیوز با مهندس مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بخش سوم

مصاحبه اختصاصی مهندسین نیوز با مهندس مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان-بخش سوم

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای این دفتر برگزاری آزمون است، افزود: بزرگترین آزمون حرفه‌ای در کشور با بیشترین شرکت کننده در هر رشته به عهده این دفتر بوده و افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند موفق می‌شوند با مسئوليت خود در بازار حرفه‌ای کار کنند، از این رو عملکرد آن به شدت زیر ذره بین است.

کد خبر: 961224008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ اسفند ۹۶ - ۷:۲۲ ب.ظ

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای این دفتر برگزاری آزمون است، افزود: بزرگترین آزمون حرفه‌ای در کشور با بیشترین شرکت کننده در هر رشته به عهده این دفتر بوده و افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند موفق می‌شوند با مسئوليت خود در بازار حرفه‌ای کار کنند، از این رو عملکرد آن به شدت زیر ذره بین است.

مصاحبه  اختصاصی  مهندسین نیوز با  مهندس مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان-بخش سوم

 

مصاحبه اختصاصی با مهندس مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان

مصاحبه اختصاصی با مهندس مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان

برگزاری بزرگترین آزمون حرفه ای مهندسی

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای این دفتر برگزاری آزمون است، افزود: بزرگترین آزمون حرفه‌ای در کشور با بیشترین شرکت کننده در هر رشته به عهده این دفتر بوده و افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند موفق می‌شوند با مسئوليت خود در بازار حرفه‌ای کار کنند، از این رو عملکرد آن به شدت زیر ذره بین است.

وی اظهار داشت: افرادی در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند که فارغ التحصیل دانشگاه و مهندسند، ۳ سال کار کرده  و بعد از قبولی در این آزمون عهده دار وظایف سنگینی خواهند بود و باید منابع آزمون را کامل مطالعه کنند. برگزاري این آزمون وقت زیادی از سیستم می‌گیرد و به لحاظ اهمیتی که در زمينه صحت و سلامت آزمون و موارد دیگر دارد باید سامان یافته و سازمان یافته برگزار شود.

مانی فر گفت: آزمون فرآیندی است که سالی دو بار انجام می‌شود که البته امسال استثنائا یک بار برگزار شد ولی تصمیم گرفتیم در ‌‌آينده در فصول بهار و پاییز برگزار کنیم که در زمان برگزاری، استان‌های سردسیر و گرمسیر با توجه به شرایط آب و هوایی استانشان با مشکل زيادي مواجه نباشند. در همين راستا آزمون‌هاي سال ۹۷ در ماه‌های اردیبهشت و مهر برگزار خواهد شد و این روال ادامه می‌یابد.

بخش اول مصاحبه مهندس مانی فر

بخش دوم مصاحبه مهندس مانی فر

گالری  مصاحبه مهندس مانی فر

برای برگزاری آزمون چه هماهنگی‌هایی انجام می‌دهید؟

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان گفت: آزمون چند رکن دارد؛ رکن اجرایی که به عهده شركت خدمات آموزشي سازمان سنجش آموزش كشور است؛ سازمان با ارتباطی که با استانها برقرار می‌کند، دانشگاه‌ها و اماکنی که برای برگزاری اعلام آمادگی می‌کند مشخص کرده و با آنها قرارداد بسته حق‌الزحمه آنها را پرداخت می‌کند . رکن نظارتي  كه شامل همكاران دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان، ادارات كل راه و شهرسازي استان‌ها و مركز حراست وزارت راه و شهرسازي است.

در كنار ‌‌اين ها كميته‌هاي تخصصي طراحي سئوالات با حضور اساتید برجسته كشور مسئوليت طراحي سوال‌ها را عهده‌دار هستند که با استقرار در محيط قرنطینه كه با  سیستم ایمنی قوی مجهز به دوربین بوده و پایش می‌شود، سوالات را طراحی می‌کنند.

وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر در جریان برگزاری آزمون اتفاقات اصلاحی افتاده که سوالات شخصی‌سازی می‌شوند و امکان تقلب وجود ندارد. ذكر‌‌اين نكته نيز ضروري است كه در سال‌های گذشته تخلفاتی بود که شناسایی و با آنها برخورد شده و در حال حاضر این اتفاقات بسیار کم شده است.

تدوین و بازنگری مباحث مقررات ملی به عهده کیست؟

مانی فر تصریح کرد: مسئولیت تدوین، بازنگری و ویرایش مباحث مقررات ملی ساختمان به طور مستقیم به عهده مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی است. البته این رویه  از نظر ما می‌تواند بهتر باشد که در این باره با دکتر شکرچی‌زاده، رئيس مركز صحبت‌هایی شد و قرار شد تغییراتی در رویه انجام شود.

به گفته مانی فر معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي نيز در جايگاه حقوقي خود در شورای تدوین عضویت دارد؛ در واقع مجموعه معاونت مسکن و ساختمان در شورا عضویت دارد، ضمن اینکه ما بیشترین ارتباط را در مورد نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان داریم  و بازخوردها به سمت ما می‌آید و ما می‌توانیم بگوییم مثلا فلان بند از فلان مبحث در استان فلان اجرا نمی‌شود و شورای تدوین مي‌تواند از ما بخواهد بازخوردها را در اختیارشان بگذاریم.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اسفند ۹۶
1857 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0