نشست رئیس سازمان با مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها مورخ سیزدهم دی ماه نود و شش

نشست رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها

نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها راس ساعت 10:15 صبح روز چهارشنبه مورخ سیزدهم دی ماه نود و شش درسالن جلسات فرمانداری شهرستان برخوار با حضور عموشاهی رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان وجمعی از عضوهای هیات مدیره و مسئولان دفاتر نمایندگی و زاغیان و فرماندار شهرستان برخوار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

کد خبر: 961022003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ دی ۹۶ - ۵:۴۷ ق.ظ

بسمه تعالی
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان ،نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها راس ساعت ۱۰:۱۵ صبح روز چهارشنبه مورخ سیزدهم دی ماه نود و شش درسالن جلسات فرمانداری شهرستان برخوار با حضور عموشاهی رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان وجمعی از عضوهای هیات مدیره و مسئولان دفاتر نمایندگی و زاغیان و فرماندار شهرستان برخوار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.نشست رئیس سازمان با مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها

نشست رئیس سازمان با مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها

نشست رئیس سازمان با مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها

نشست رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  اصفهان با مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها

در آغاز عموشاهی با سلام و خیر مقدم به مسئولان محترم دفاتر از مسئولان محترم خواستند نقطه نظرات خودرا اعلام کنند.
مسئولان محترم دفاتر نمایندگی مشکلات و نقطه نظرات و سوالات در مورد مباحث زیر مطرح کردند:
درخواست افزایش تعرفه شصت درصد به صد در صد درشرایط خاص ویلاسازی درشهرستان چادگان
درخواست راهکار و روش کنترل برنظارت ماده بیست و هفت
درخواست نگرش به بودجه دفاتر به صورت سرجمع
در مورد مشکلات و نحوه فراخوان و عدم همکاری منتخبین
در مورد ضریب ۳۳/. تعداد کار و مشکلات این ضریب برای کارهای کوچک
در مورد نقشه های اجرایی و مشکلات دراجرا و درخواست راهکار
پرسش هایی در رابطه با بودجه مصوب هیات مدیره
چگونگی روش محاسبه درآمد بازرسی گاز
مشکلات ساختمان هایی که بدون پروانه احداث می گردند
درآمد بازرسی گاز به علت اختلاف تعرفه درهرانشعاب (گلخانه ها)
مبحث بودجه برای اجرایی شدن نیاز به کنترل و حسابداری مستقل دارد
درآمد تفکیک آپارتمان های هر شهرستان به حساب درآمد همان شهرستان ثبت شود.
در ادامه نشست، عموشاهی گفت: پیشنهاد دفتر چادگان در مورد افزایش تعرفه ویلا ها درهیات مدیره مطرح خواهد شد در مورد نقشه های اجرایی تنها نقشه مصوب مدنظر است و در مرحله آغاز، بایستی تذکرات لازم داده شود و نقشه اجرایی مفهوم قانونی برای سازمان ندارد.در باره بودجه بحث اصلی درآمد و هزینه است که باید بالانس گردد وسیاست گذاری هیات مدیره باید اجرایی شود در باره دفاتر با تراز منفی باید تصمیم گیری گردد باید هزینه ها توسط دفاتر مدیریت شود و سعی مضاعف و کارآفرینی جهت افزایش درآمد ها را پیشنهاد کرد. دربحث نظارت تعداد کار باید محدود گردد (به علت این که کسی نمی تواند به صورت همزمان چند کار را نظارت کند) و در خصوص بحث طراحی تعداد کار در برش زمانی خاص براساس قانون انجام گردد و در صورت وجود اشکال در سیستم ,سیستم اصلاح خواهد شد. در باره آن دسته از ساختمان های بدون پروانه, اشاره وتاکید به رعایت ماده سی و چهار و سی و پنچ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (شهرداری ها موظفند با ساختمان های فاقد پروانه احداث برخورد کنند)نمودند واین که اداره راه وشهرسازی استان آمادگی خودرا برای برخورد با ساخت و سازهای فاقد پروانه در شهرستانها اعلام کرده است

نشست رئیس سازمان با مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها

درادامه فرماندار محترم شهرستان برخوار آمادگی لازم در مورد همکاری با نظام مهندسی و ارتباط با شهرداری و جلوگیری ازساخت و سازهای غیر قانونی را مطرح نمود.
رئیس سازمان ضمن تشکر از فرماندار محترم شهرستان برخوار در مورد مساعدت تشکیل نشست دفاتر در فرمانداری از ایشان درخواست همکاریهای لازم در مورد ساخت و ساز و تلاش مضاعف در جهت فرهنگ سازی و مشکلاتی که دربحث اجرای کار وجود دارد را مطرح کرد.
زاغیان، رئیس محترم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان ضمن قرائت ماده سی و چهار و سی و پنج قانون نظام مهندسی در راستای رعایت مواد فوق نیاز به همکاری شهرداری ها و بخش دارها که در واقع بازوی کنترل این بخش هستند را تاکید کرد. در باره عدم همکاری مهندسان منتخب درفراخوان پیشنهاد دادند صورت جلسه تنظیم وبه آن اداره فرستاده شود و هم چنین در فراخوانهای بعدی زمان و مکان به اقتضای فاصله از مرکز مشخص شود. در مورد مبحث چهار رشته ای پیشنهاد شد طراحی ونظارت در رشته تاسیسات برق و مکانیک گروه الف ترجیحا به مهندسانی ارجاع داده گردد که همزمان نظارت و طراحی را انجام دهند و بخشی از هزینه های مالک بدین صورت کسرمی شود.
درادامه فاطمی پیشنهاد برگزاری کلاس آموزشی مدیریت مالی برای مدیران غیرمالی را عنوان کرد که اکثر مسئولان دفاتر با این کار موافق بودند و مقرر گردید اقدامات لازم توسط اداره دفاتر نمایندگی در مورد هماهنگی تشکیل کلاس آموزشی صورت گیرد.
فیضیان در مورد مبحث اصلاح متراژ گروه الف و گروه ب توسط دفاتر نمایندگی, آغاز کلاس های آموزشی بنیاد مسکن برای ناظرین, مصاحبه کنترلر محاسبان برخی دفاترنمایندگی توسط سازمان, مصوبه هیات رئیسه در مورد تعداد کار طراحی, مصوبه شورای مرکزی مربوط به بازنشتگان, برگزاری مسابقات فوتسال و بازدید از دفاتر نمایندگی به صورت دوره ای را مطرح کرد.
در ادامه نشست، متقی گزارشی در مورد روال انجام کارشناسی ماده بیست و هفت ساختمان های فاقد پروانه درسازمان ارائه کرد و روند تخلفات را نسبت به سال های قبل رو به رشد اعلام کرد که با جلوگیری ازاین تخلفات کسری درآمد دفاتر تا حدودی جبران خواهد شد .هم چنین اعلام کرد از کارشناسان ذیصلاح هر دفتر به شرط آن که محاسب آن پروژه نباشند نیز استفاده خواهد شد.
در خاتمه نشست براساس دستور عموشاهی مقرر شد برای رفع مشکلات ماده بیست و هفت دستورالعملی با همکاری فیضیان و متقی وچند نفر از مسئولان محترم دفاتر تنظیم و در نشست بعدی ارائه شود.

نشست راس ساعت سیزده به پایان رسید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نشریه ۱۱۰ جلد دوم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ دی ۹۶
1280 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0