شناسنامه فنی، هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن شناسنامه فنی، هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن

شناسنامه فنی، هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن

شناسنامه فنی، هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن ، است که حرکت در مسیر اجراشدن آن با بهره‌گیری از توان متخصصان باید در جامعه نهادینه گردد

کد خبر: 021028008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ دی ۰۲ - ۲:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شناسنامه فنی، هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن ، است که حرکت در مسیر اجراشدن آن با بهره‌گیری از توان متخصصان باید در جامعه نهادینه گردد

شناسنامه فنی، هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن

شناسنامه فنی، هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان بیان کرد:
اجراي ساختمان توسط مجري منجر به داشتن ساختمان با کيفيت و صدور «شناسنامه فني» و ملکي مي‌شود
رییس نظام مهندسی ساختمان استان سمنان اظهار داشت: «شناسنامه فنی» به نوعی هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن است که حرکت در مسیر اجراشدن آن با بهره‌گیری از توان متخصصان باید در جامعه نهادینه گردد.
مهدی حکیمی ادامه داد: اجرای ساختمان توسط مجری منجر به داشتن ساختمان با کیفیت و صدور «شناسنامه فنی» و ملکی می‌شود که این شناسنامه یک سند رسمی در کنار سند ملکی ساختمان است و نام افراد دخیل در ساخت در این شناسنامه قید می‌شود که تضمین کیفیت، اجرا و پاسخ‌گویی دارد.
حکیمی تصریح کرد: ساختمان سازی و تولید ساختمان امری تخصصی است و باید توسط متخصص ساخته شود، طراح در زمینه طراحی معماری، سازه و تاسیسات برق و و ناظر ساختمان در گذشته فعالیت داشتند و ناظر بر تطابق طرح با اجرا نظارت داشت و برای مراجع ذیصلاح در صدور پروانه گزارش ارایه می کرد.
دبیر کمیسیون روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های کشور، ادامه داد: از نگاه فنی به مردم توصیه می شود در حوزه ساختمان به عنوان محل امن و ایمن برای خانواده‌ها ،ساخت و ساز را به متخصص این بخش بسپارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با بیان اینکه حق مصرف کننده است که ساختمان یک مجری در مرحله ساخت داشته باشد، گفت: در اجرا و ساخت و ساز طی این سال‌ها مجریان مرحله ساخت ساختمان به عنوان جوابگوی مباحث ساخت وجود نداشتند که این ضعف بزرگی برای بهره‌بردار محسوب می‌شد که نداند چه کسی جوابگوی ساخت و ساز و معماری ساختمان است.
وی اظهار داشت: با پی‌گیری انجام شده در کشور و استان حدود یک سال و نیم است که ساخت ساختمان در استان سمنان مجری دارد و هیات چهار نفره شامل معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران راه و شهرسازی استان سمنان و شهردار مرکز استان سمنان اجرایی و عملیاتی شد و ساختمان متولی دارد.
به گفته وی، برخی به اشتباه فکر می‌کنند مجری اجرای ساختمان هزینه اضافه به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند، اما وقتی ساخت ساختمان به فردی که صلاحیت اجرا دارد، واگذار گردد، این اقدام منجر به کاهش هزینه در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، مصرف انرژی و مصالح می‌شود و فرد دارای مهارت ساختمان‌سازی دستمزد خود را از این بخش دریافت می‌کند.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۰۲
223 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0