افزایش سطح اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی با ایجاد گلخانه ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم

افزایش سطح اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی با ایجاد گلخانه

ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: ایجاد و مدیریت گلخانه بهترین فرصت برای اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته ‌های کشاورزی در استان است و در این رابطه حمایت‌ های لازم از علاقه‌مندان به گلخانه داری بعمل می‌ آید

کد خبر: 191004001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ مهر ۹۸ - ۷:۳۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: ایجاد و مدیریت گلخانه بهترین فرصت برای اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته ‌های کشاورزی در استان است و در این رابطه حمایت‌ های لازم از علاقه‌مندان به گلخانه داری بعمل می‌ آید.

افزایش سطح اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی با ایجاد گلخانه

افزایش سطح اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی با ایجاد گلخانه

ایجاد گلخانه سطح اشتغال  فارغ‌التحصیلان کشاورزی در قم را افزایش می‌ دهد

عباس خرمی گفت:‌ فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی می ‌توانند به ‌صورت گروهی و یا فردی وارد حرفه گلخانه داری شوند و با استفاده از بسته‌ های حمایتی دولت و تسهیلات بانکی،‌ کسب‌وکار مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند.

خرمی با اشاره به محدودیت ‌های آب‌وخاک در قم برای ادامه یافتن کشت ‌های سنتی،‌ تصریح کرد: توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای علاوه بر افزایش سطح اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،‌ سبب ارتقا میزان تولید محصولات کشاورزی استان می‌ شود.

خرمی گفت: اشتغال و تولید دو رکن مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است که با راهبرد توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای در قم می ‌توانیم آن را در بخش کشاورزی عملیاتی کنیم.

افزایش سطح اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی با ایجاد گلخانه

وی تصریح کرد:‌ اشتغال ایجادشده به ‌وسیله توسعه کشت ‌های گل‌خانه‌ای تنها به محیط گل‌خانه‌ محدود نمی‌گردد،‌ بلکه زنجیره‌ای از فرصت‌ های شغلی در ارتباط با تولید محصولات و عرضه نهایی آن در بازار شکل می‌ گیرد.

خرمی گفت:‌ نظارت بر نحوه ساخت و فعالیت گل‌خانه‌های استان‌، زمینه دیگری است که می ‌تواند فرصت ‌های شغلی پایداری را برای فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی ایجاد کند.

خرمی افزود: توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای راهبرد اصلی کشاورزی استان طی سال ‌های آینده است و برای نیل به این هدف حمایت‌ های لازم از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی که علاقمند به فعالیت در این زمینه است،‌ بعمل خواهد آمد.

در بخش کشاورزی کل زمین ‌های قابل‌کشت قم برابر صد و پنج هزار و هفتصد و سی هکتار است که این رقم چهل و شش صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل بیست هزار هکتار باغ و چهل و دو هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر هفتصد و چهل و شش هزار تن شامل چهارصد و بیست و پنج هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و پانصد تن آبزیان و سیصد و بیست هزار تن محصولات دامی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌ دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال نود و پنج، قم دارای صد و بیست و هفت روستا با جمعیت بالای بیست خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از پنجاه و پنج هزار و هشتصد و شصت و پنج تن است که در قالب هفده هزار و سیصد و هشتاد و پنج خانوار زندگی می ‌کنند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۸
672 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0