نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند

نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند

نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند ، بهار امسال برگزار می گردد. یکی از رسالت های مهم و عمده سازمان نظام مهندسی کشاورزی نفوذ و انتقال دانش به بخش کشاورزی با هدف افزایش تولید و بهره‌وری در این بخش است

کد خبر: 000116004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ فروردین ۰۰ - ۷:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند ، بهار امسال برگزار می گردد. یکی از رسالت های مهم و عمده سازمان نظام مهندسی کشاورزی نفوذ و انتقال دانش به بخش کشاورزی با هدف افزایش تولید و بهره‌وری در این بخش است

نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند

نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند
اولین اجلاس مشترک کشاورزی ایران و هلند برگزار می ‌گردد
رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بیان داشت:‌ نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند بهار امسال برگزار می گردد.
ناصر صداقت بیان کرد:‌ این اجلاس بعنوان اولین گام در اجرای تفاهم‌نامه منعقده میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی و شورای بازرگانان هلند، بمنظور افزایش اطلاعات دانشی و جذب تجربه‌های کشور هلند، که یکی از کشورهای موفق دنیا در عرصه کشاورزی است، ‌ صورت می‌ گیرد.
صداقت گفت: یکی از رسالت های مهم و عمده سازمان نظام مهندسی کشاورزی نفوذ و انتقال دانش به بخش کشاورزی با هدف افزایش تولید و بهره‌وری در این بخش است که با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، این همکاری‌ ها با کشور پیشرو هلند در زمینه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.
رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به این که زمان برگزاری این اجلاس در خردادماه است اما مکان برگزاری آن هنوز قطعی نشده است، ادامه داد: دبیرخانه دائمی اجلاس مشترک صنعت کشاورزی ایران و هلند در مشهد استقرار و فعالیت دارد و دو مبحث به روزرسانی صنعت کشاورزی و آگاه‌سازی مدیران حوزه کشاورزی را به عنوان مباحث اصلی این اجلاس در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: مساحت کشور هلند کمتر از نصف استان خوزستان است اما این کشور در بهره‌وری کشاورزی بیست برابر ایران بهره‌وری دارد و جزو پیشروترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در حوزه کشاورزی است.
دبیرکل اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند اظهار کرد: تهیه و تدوین نظام جامع آموزش کشاورزی در کشور با در نظر گرفتن ظرفیتها و پتانسیلهای کشت و تولید هر استان به تفکیک و برگزاری کارگاه های آموزشی روشهای نوین مدیریت، چابک‌سازی و مدل‌ های تصمیم‌گیری برای مدیران در شرایط بحرانی، مهم‌ترین محورهای کاری در این اجلاس چهارروزه خواهد بود.
صداقت ادامه داد: در قالب این اجلاس هشت استاد و شخصیت توانمند از کشور هلند اقدام به ارائه آموزش‌ها و برگزاری کارگاه می کنند و کلیه مدیران وزارت جهاد کشاورزی و استانهای کشور به همراه روسای سازمان نظامی مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانی در این اجلاس حضور و شرکت خواهند داشت.
عضو شورای سیاست‌گذاری اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند نیز در این جلسه افزود: شورای بازرگانان هلند یک تشکل توانمند اقتصادی و علمی است که با توجه به توفیقات فراوان این کشور در حوزه کشاورزی و کاربرد فناوری‌ های نوین، می تواند کارشناسان ما را همراهی کرده و آموزش موثری در این مسیر بدهد.
مجتبی عباسی گفت: هم اینک هلند بیست هزار متخصص در سطح عالی در حوزه کشاورزی دارد که میتوان از دانش کاربردی، تجربیات و توانمندی آنان بهره بسیاری برد و با انتقال این دانش در عرصه کشاورزی و بهره‌وری تولید و نیز کسب دیگر موفقیت‌ها بهره گرفت.
عباسی ادامه داد: اگرچه وزنه دانش و توانمندی کشور هلند در حوزه کشاورزی بسیار سنگین است اما تبادل تجربیات موفق از سوی استان‌های ایران و به خصوص خراسان رضوی نیز در این اجلاس انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به موفقیتهای کشور هلند در حوزه توسعه بازرگانی، بازاریابی و غیره، تلاش داریم تا از این تجربیات هم بهره لازم را بگیریم.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ فروردین ۰۰
488 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0