فعالیت یک‌سوم مراکز خدمات مشاوره کشاورزی کشور در اصفهان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

فعالیت یک‌سوم مراکز خدمات مشاوره کشاورزی کشور در اصفهان 

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان شصت و پنج مرکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی فعالیت دارند که تقریبا یک سوم مراکز خدمات کشاورزی کشور محسوب می‌گردد.

کد خبر: 190928001 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۹۸ - ۶:۰۵ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان شصت و پنج مرکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی فعالیت دارند که تقریبا یک سوم مراکز خدمات کشاورزی کشور محسوب می‌گردد.

فعالیت یک‌سوم مراکز خدمات مشاوره کشاورزی کشور در اصفهان

فعالیت یک‌سوم مراکز خدمات مشاوره کشاورزی کشور در اصفهان

یک‌سوم مراکز خدمات مشاوره کشاورزی  کشور در اصفهان فعال است

مهدی تقی‌پور ادامه داد: سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان با هدف رفع نیازهای جامعه در بخش کشاورزی تشکیل شده است.

تقی پور افزود: در حال حاضر تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی در کشور حدود ۴ میلیون و چهارصد هزار نفر است و چهارده درصد تولید ناخالص داخلی کشور نیز در بخش کشاورزی است.

وی خاطر نشان ساخت: بخش کشاورزی کشور  هشتاد و پنج درصد منابع خام را تولید می ‌کند و نود و چهار درصد از نیازهای غذایی مردم توسط این بخش تامین می‌گردد.

وی، سهم سرمایه‌گذاری کشور در بخش کشاورزی را حدود ۵ درصد برشمرد و افزود: این سهم در مقایسه با بخش ‌های خدمات و صنعت که نود و پنج درصد سرمایه‌گذاری کشور در این بخش ‌ها صورت میگیرد، ناچیز است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با عنوان این که تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان صد و چهل و هفت هزار نفر است، اظهار داشت: رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی مهندسی کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی است.

فعالیت یک‌سوم مراکز خدمات مشاوره کشاورزی کشور در اصفهان

وی با عنوان این که در سال گذشته بیست دوره آموزشی ویژه کارشناسان کشاورزی در استان برگزار گردید، گفت: یکی دیگر از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان تشویق و ترغیب به کشت گیاهان گلخانه‌ای و پرورش دام سبک است.

وی با عنوان این که بخش کشاورزی مظهر اقتصاد مقاومتی در کشور است، ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان شصت و پنج مرکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی فعالیت دارند که تقریبا یک سوم مراکز خدمات کشاورزی کشور محسوب می‌گردد و به ازای هر مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی حداقل هفت نفر کارشناس کشاورزی مشغول بکار هستند.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مهر ۹۸
741 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0