اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم

مشارکت دوازده واحد مدرن قم برای ارتقای مهارت های کشاورزی

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: ‌دوازده واحد مدرن کشاورزی، ‌دامپروری و صنایع غذایی قم برای ارتقای مهارت ‌ها و سطح علمی کشاورزان استان مشارکت دارند.

کد خبر: 190929014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ مهر ۹۸ - ۴:۱۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: ‌دوازده واحد مدرن کشاورزی، ‌دامپروری و صنایع غذایی قم برای ارتقای مهارت ‌ها و سطح علمی کشاورزان استان مشارکت دارند.

دوازده واحد مدرن قم برای ارتقای مهارت‌ های کشاورزی مشارکت دارند

دوازده واحد مدرن قم برای ارتقای مهارت‌ های کشاورزی مشارکت دارند

دوازده واحد مدرن قم برای ارتقای  مهارت‌ های کشاورزی مشارکت دارند

مجید پهلوانی روز یک‌شنبه،‌ گفت: آموزش ‌های مهارتی بمنظور بهینه‌سازی واحدهای کشاورزی، مدرن سازی بخش ‌های تولیدی،‌ اشتغال فارغ‌التحصیلان و هم‌چنین ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی و دامپروری در دستور کار این سازمان است.

پهلوانی با عنوان این که آموزش ‌های مهارت‌آموزی در بخش دامداری و کشاورزی در ۳ بُعد مختلف در استان در حال اجراست،‌ افزود: استفاده از تجربیات و روش ‌های ارتقای بهره‌وری واحدهای مدرن استان، آموزش‌ های مشاغل کوچک و خانگی بویژه مشاغل روستایی و هم‌چنین بهینه‌سازی واحدهای کشاورزی از جمله سرفصل‌ های مهم مهارت‌آموزی استان در حوزه کشاورزی و دامپروری است.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای مدرن و صنعتی کشاورزی در این استان، بیان کرد: استان قم دارای واحدهای تولید مدرن در بخش ‌های کشاورزی،‌ دامپروری و صنایع غذایی است که از ظرفیت ین واحدها برای ارتقای مهارت ‌های سایر واحدهای تولیدی استان استفاده می‌گردد.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: هم اکنون دوازده مرکز مدرن و صنعتی استان در رشته‌های گلخانه، ‌مرغداری، پرورش ماهیان زینتی، پرورش شتر و پرورش گاو شیری برای ارتقای سطح مهارتی، بهینه‌سازی واحدهای کشاورزی، آشنایی با آخرین فناوری ‌های موجود در این حوزه و هم‌چنین روش ‌های ارتقای بهره‌وری با این سازمان همکاری می ‌کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های کشاورزی و تولیدی استان اظهار داشت: آموزش مشاغل کوچک و خانگی در بخش فراوری ‌های کشاورزی،‌ صنایع تبدیلی، ‌تولید قارچ، زعفران و هم‌چنین گاوداری و پرورش گوسفند از جمله موضوعاتی است که در ۳ سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مشارکت دوازده واحد مدرن قم برای ارتقای مهارت های کشاورزی

پهلوانی یاد آور شد: در ۳ سال اخیر بیش از نود گلخانه دار استان از آموزش‌ های این سازمان برخوردار شدند که خروجی این آموزش ‌ها مدیریت علمی و افزایش بهره‌وری این واحدهای تولیدی در استان بوده است.

صد و بیست هکتار گلخانه فعال در این استان وجود دارد که با صدور مجوزهای جدید وسعت گل‌خانه‌های استان به دویست و سی هکتار افزایش پیدا می ‌کند.

در استان قم دو هزار و پانصد تن عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی بوده که از این تعداد سی درصد را بانوان و هفتاد درصد را نیز مردان تشکیل داده‌اند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۸
786 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0