مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کردستان

پرداخت تسهیلات تا سقف ۱ میلیارد ریال برای فرآوری محصول توت فرنگی در استان کردستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کردستان بیان کرد: علاقمندان برای فعالیت در زمینه بسته بندی و فرآوری محصول توت فرنگی میتوانند از تسهیلات پنجاه میلیون تا 1 میلیارد ریالی این صندوق بهره مند شوند.

کد خبر: 960217034 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶ - ۱۱:۰۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کردستان بیان کرد: علاقمندان برای فعالیت در زمینه بسته بندی و فرآوری محصول توت فرنگی میتوانند از تسهیلات پنجاه میلیون تا ۱ میلیارد ریالی این صندوق بهره مند شوند.پرداخت تسهیلات تا سقف ۱ میلیارد ریال برای فرآوری محصول توت فرنگی

پرداخت تسهیلات تا سقف 1 میلیارد ریال برای فرآوری محصول توت فرنگی

پرداخت تسهیلات تا سقف ۱ میلیارد ریال برای فرآوری محصول توت فرنگی

پرداخت تسهیلات تا سقف ۱ میلیارد ریال برای فرآوری محصول توت فرنگی

فرزان عزتپور در ااولین گردهمایی روشهای بسته بندی، نگاه اقتصادی به انواع بسته بندی، تولید و بازاررسانی گفت: این میزان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد پرداخت میشود و ضمانتهای تسهیلات هم متناسب با شهری و روستایی بودن تفکیک میشوند.
به گفته عزت پور، هدف این صندوق شناسایی ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در همه روستاها و شهرستا‌نهای مختلف استان برای هدف مند کردن پرداخت تسهیلات بوده که بخش اصلی این ظرفیتها مربوط بتولید محصول توت فرنگی در استان است.
عزت پور با بیان این که استان کردستان هشتاد درصد تولید توت فرنگی کشور را دارد ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید بدنبال تحقق طرحهای مختلف بسته بندی و فرآوری است که از طرف بخش خصوصی به بانک ارایه میشود تا موانع و مشکلاتی که اکنون برای رونق بخشی به آن محصول وجود دارد را شناسایی گردد.
ایشان افزودند: میتوان بسته بندی این محصول را از قالب کارخانجات خارج و آنرا به سمت مشاغل خرد و خانگی در هر منطقه بر مبنای ظرفیتها سوق داد.
وی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید به تنهایی نمیتواند کار را پیش ببرد و برای رفع تمامی چالشها نیازمند هم کاری بین بخشی و تمام تولیدکنندگان و فعالین در حوزه این محصول است.
وی، نبود سردخانه برای نگه داری و انبار محصول توت فرنگی با توجه به کم بودن مدت ماندگاری این محصول را از مهم ترین چالشهای آن نام برد وخاطرنشان کرد: سردخانه میتواند متمرکز نباشد و طبق ظرفیت منطقه و در هر منطقه و بخش آن ها را تفکیک کنیم تا با پرداخت تسهیلات خرد و کم‌ بهره سرمایه ‌گذاری نماییم تا به نفع تولید کنندگان و متقاضیان باشد.


اولین همایش بسته‌بندی و بازار‌رسانی توت فرنگی که با محوریت روشهای بسته بندی، نگاه اقتصادی به انواع بسته‌بندی و تولید و بازار رسانی با حضور باغ داران و توت فرنگی کاران و با هم کاری دانشکده کشاورزی دانشگاه استان کردستان، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان و شرکت W.P.O در دانشگاه کردستان برگزار گردید.
سالانه بیش از سه هزار و دویست هکتار از اراضی بخش کشاورزی استان کردستان بکشت توت فرنگی اختصاص دارد که در این اراضی بیش از چهل هزار تن محصول توت فرنگی تولید میشود که معادل هشتاد درصد کل کشور است.
میانگین تولید توت فرنگی در استان کردستان دوازده و نیم تن در هکتار بوده و بیش از هفتاد درصد مزارع استان کردستان در کشت توت فرنگی از ارقام جدید و کم تر از سی درصد از ارقام سنتی استفاده میشود.
منبع: ایرنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۶
1743 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0