فعالیت بیش از هشتاد مهندس شهرساز در سازمان نظام مهندسی استان یزد

کد خبر: 980916002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۷:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از هشتاد مهندس شهرساز در استان، بیان کرد: نزدیک به پنجاه نفر دارای پرونده اشتغال و صلاحیت کار هستند.
مهدی سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، با اشاره به این که رشته‌ شهرسازی در ساختار نظام مهندسی ساماندهی می‌گردد، اظهار داشت: این رشته یکی از رشته‌ های پایه و مادر است که در مورد ساخت شهرها، طرح‌ های جامع، طرح‌ های هادی و طرح ‌های تفضیلی شهری فعالیت می‌ کنند و اگر به این علم توجه گردد، بسیاری از مسائل و مشکلات شهری مسائل ترافیکی، زیباسازی شهر‌ها برطرف خواهد شد.
سالاری ادامه داد: در حال حاضر تفکیک اراضی بزرگ، تهیه طرح ‌های آماده سازی و انطباق ساختمان در فضای شهری از طرف شهرسازان انجام می‌گردد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر هشتاد و هفت مهندس شهرساز عضو سازمان نظام مهندسی هستند که نزدیک به پنجاه نفر دارای
پرونده اشتغال و طلاحیت کار هستند.
وی خاطر نشان ساخت: ساختمان یک کالای استاندارد است و باید مقررات ملی ساختمان و حقوق مصرف کننده و بهره بردار آتی ساختمان در آن رعایت گردد و مهندسان طراح باید تمام نیاز‌ها و نقطه نظرات صاحب کار در طرح ‌ها و در چارچوب مقررات ملی ساختمان به کار گیرند.
بمناسبت بزرگ‌داشت روز جهانی شهرسازی هم اندیشی مهندسان شهرساز عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در سالن هتل مشیر برگزار گردید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0