عضو هیئت مدیره نظام مهندسی خبرداد:

شورای پنجم به حمل‌ونقل بهای بیش تری بدهد

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، این شهر را با پنج معضل بزرگ از جمله حمل‌ونقل ناکافی درگیر دانست.
مهدی روان شادنیا با اشاره به تراکم زیاد ساختمان و حجم بالای ترافیک در شهر تهران، بیان کرد: بطور کلی در مباحث مدیریت شهری، کشور از عدم انسجام رنج میبرد که این مساله در مدیریت شهری در تهران حادتر است.

کد خبر: 960306008 تاریخ انتشار: شنبه ۶ خرداد ۹۶ - ۱:۴۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، این شهر را با پنج معضل بزرگ از جمله حمل‌ونقل ناکافی درگیر دانست.
مهدی روان شادنیا با اشاره به تراکم زیاد ساختمان و حجم بالای ترافیک در شهر تهران، بیان کرد: بطور کلی در مباحث مدیریت شهری، کشور از عدم انسجام رنج میبرد که این مساله در مدیریت شهری در تهران حادتر است.شورای پنجم به حمل‌ونقل بهای بیش تری بدهد

شورای پنجم به حمل‌ونقل بهای بیش تری بدهد

شورای پنجم به حمل‌ونقل بهای بیش تری بدهد

شورای پنجم به حمل‌ونقل بهای بیش تری بدهد

روان شادنیا در ادامه سخنان خود گفت: وقتی چنین فضایی وجود دارد طبیعی است که شهرداریها برای تامین هزینه‌های جاری خود به درآمدهای ناپایدار روی آورده و موجب بروز مشکلاتی برای اقتصاد کشور شوند، باید تجدیدنظری در بخش عمل کرد شهرداریها به وجود بیاید تا این نهاد قادر باشد به درآمدهای مستمر بدون اتکا بمنابع آینده دسترسی پیدا کند.
به گفته روان شادنیا، البته سرمایه‌گذاری بدون پشتوانه تنها در واحدهای مسکونی لوکس انجام نشده بلکه حدود پنجاه مال و مگامال نیز در حال ساخت و ساز است که احتمال میرود پس از بهره‌برداری، بازده سرمایه در واحدهای تجاری خرد را با مشکل روبرو سازد و این جاست که افراد عادی متضرر خواهند شد، باید این مهم به اطلاع سرمایه‌گذاران برسد که در آینده یکی از مسوولیتهای شهرداری و دولت میتواند هدایت سرمایه‌ها طبق نیاز مردم باشد.
وی با اشاره به این مطلب که «امروز توزیع کاربریها در سطح تهران مخدوش شده و باید در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران تجدیدنظر جدی صورت پذیرد»، گفت: با توجه به توزیع کاربریهایی که اتفاق افتاده، در شهر تهران نیاز بخطوط مترو جدیدی خواهیم داشت که باید در طرح جامع دیده گردد، باید حمل‌ونقل به این سمت برود که ما یک تهران پایدار، سبز و سالم با روی کرد هوشمند داشته باشیم.
او با بیان این موضوع که در کلانشهر تهران ۵ معضل وجود دارد که آلودگی هوا و ترافیک بعنوان ۲ معضل دارای ارتباط تنگاتنگ، زندگی روزمره شهروندان را درگیر خود نموده است، ادامه داد: مباحث شهرسازی، کیفیت و ساخت و ساز و توزیع تراکم در سطح شهر تهران بعنوان یکی از مشکلات اولویتدار باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وی با اشاره به مبحث چهارم که مشکل بزرگی در تهران است، افزود: بحث چهارم به مسائل اجتماعی مربوط میشود و آن این است که در بسیاری از محلات شهر تهران با مشکل هویت روبرو هستیم، کودکان کار، متکدیان، معتادان و انواع و اقسام آسیبهای اجتماعی را در این کلانشهر همه روزه مشاهده میکنیم که برخورد با آن ها از جمله وظایف مدیریت شهری است و او در این‌ مورد مسوولیت بزرگی را بعهده دارد که باید به آن عمل گردد.
کارشناس مسائل شهری در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای هم داشت به بحث درآمدهای شهرداری و انباشت بدهیهای باقیمانده از دوره پیش و عنوان کرد: شورای پنجم باید با تقویت نهادهای تخصصی، نشان دهد که این ۵ مشکل مهم شهر تهران قابل حل و مرتفع شدن هستند و طی ۴ سال پیش‌رو قدمهای خوبی در این راه برداشته خواهد شد بنابراین در این راه، لازم است شورای شهر از مشاوره افراد صاحبنظر و نهادهای مربوطه مانند سازمان نظام مهندسی بهره بگیرد.
وی اظهار داشت: یکی از ضعیفترین ارتباطات شهرداری تهران در حوزه ارتباط با سازمان نظام مهندسی بوده که در موضوع سازنده صاحب صلاحیت، شناسنامه فنی ملکی ساختمان، بحث صدور پروانه‌های ساختمانی و بحثهای نظارت بر ساخت ساختمانها نیاز است ارتباط تنگاتنگی میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی وجود داشته باشد.


وی با اشاره به این نکته که فقدان شفافیت در سیستم مدیریت شهری ابهامات بسیاری را دراین زمینه نزد اذهان عمومی ایجاد نموده است، خاطر نشان کرد: قطعا با شروع بکار شورای اسلامی پنجم مردم از شورای جدید انتظار دارند کاملا شفاف فعالیت خود را آغاز نمایند و این شفافیت را به شهرداری هم تسری دهند در این صورت قطعا، حمایتهای مردمی از منتخبان خود بیش از پیش خواهد شد زیرا، مردم از ابهاماتی که سالها با آن روبرو بودند خسته شده‌اند.
به گفته روان شادنیا، متاسفانه در شورای شهر چهارم، کم ترین تعداد مصوبات را در حوزههای زیست محیطی، ایمنی، بهداشت و سلامت شاهد بودیم که نتایج این بی‌توجهی را در پلاسکو بچشم دیدیم، خوب است اینگونه موارد با دقت نظر بیش تری مورد سنجش قرار گرفته و در خاتمه از طریق شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در طول دوره ۴ ساله، عمل کرد شورای شهر مورد ارزیابی قرار دهند.
این کارشناس امور شهر در خاتمه سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم توسعه حمل‌ونقل عمومی و ایجاد کمربند مترو اطراف شهر تهران، اذعان کرد: اگرچه برنامه دوم توسعه شهر تهران که در حال اجرا است میتواند کامل نباشد ولی، میتواند محل خوبی برای پایش عمل کرد شورای اسلامی پنجم بوده و به مباحثی از جمله حمل‌ونقل، محیط‌زیست بیش از پیش بها دهد.
منبع: تین نیوز

 

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۹۶
1037 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0