جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي

جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با دستور اختصاصي هم افزايي فعاليتهاي آتي آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي اين دفتر صبح امروز برگزار گردید

کد خبر: 970119009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷ - ۴:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با دستور اختصاصي هم افزايي فعاليتهاي آتي آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي اين دفتر صبح امروز برگزار گردید

جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه

جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه

جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي  شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي

اين جلسه در محل اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي و به ریاست دکتر شکرچی زاده ریاست مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و با حضور مدير كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و ديگر مديران استاني برگزار گردید.
جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي
سرعت بخشيدن به تدقيق حرائم گسل شهر مشهد، توسعه شبكه شتاب نگاري با رويكرد راه اندازي و استقرار سامانه پاسخ سريع زلزله، برگزاري دوره ها و كارگاههاي آموزشي مورد نياز جامعه مهندسي استان به ويژه مباحث ميان قابها، ارتقاء فناوري بتن و مصالح ساختماني، معرفي و ترويج فناوريهاي نوين ساختماني به ويژه سيستمهاي سبك و سريع الاحداث و بازخواني مجدد پروژه ايمني راه ها با رويكرد كاهش تلفات جاده اي استان به عنوان نقشه راه فعاليتهاي سال نود و هفت دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی محورهایی بود که در جلسه امروز گرداوری و مورد تاكيد حاضران قرار گرفت.
در این دیدار، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بر توسعه فعالیتهای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق کشور و اختصاص یک ساختمان مجزا به این مرکز تاکید کرد.
کامران دیسفانی بیان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق و بخش آموزش این سازمان در حوزه هایی به هم گره خورده است و این مرکز با بخش آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی همکاری دارند.
کامرران دیسفانی گفت: نیروهای بسیار توانمند و آگاه به موضوعات در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق فعالیت دارند و برخی دوره های ارتقا و تمدید نیز در این مرکز برگزار می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد: در بخش آموزش، حوزه های زیادی مورد غفلت مانده است که از جمله آن بحثهای مربوط به فناوریهای نوین است.
وی افزود: مباحث مربوط به انرژی، آتش، ساختمان سبز به رشته خاصی در حوزه نظام مهندسی برنمیگردد، عمدتا چند رشته ای است و هم پوشانی دارند لذا از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق درخواست میشود که به این رشته ها سمت و سوی آموزشی دهند.
وی تصریح کرد: در بحث آموزشی در مباحث ذکر شده باید تمرکز بیش تری داشت زیرا افزایش آموزش در این بخش بسیار ارزشمند و حایز اهمیت است.
کامران با تاکید بر گسترش فعالیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق مطرح کرد: باید یک ساختمان مشخص به مرکز تحقیقات اختصاص یابد تا فعالیتهای بیش تری را پوشش دهد.

جلسه شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه

وی اظهار کرد: خیلی از مهندسین هنوز از فناوریهای نوین اطلاعی ندارند و اطلاعات آنها در این بخش فقط در حد گردهمایی است لذا مکانی که همه فناوریهای نوین مربوط به ساختمان در آن قابل تعریف باشد، در درازمدت خیلی میتواند موثر و پیوند خوبی با جامعه مهندسین داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عنوان داشت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق با همکاری بخش آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی میتواند در سطح جامعه بین جامعه مهندسان و تولیدکنندگان با برگزاری گردهمایی ها و دوره های آموزشی ارتباط موثر ایجاد کرده و سبب شناساندن آن گردد.
کامران گفت: بخش خصوصی هم تمایل زیادی دارد که در زمینه فعالیت با مرکز تحقیقات همکاری کند و اگر مجوز لازم به آن داده شود، از این همکاری استقبال میکند.
بر پایه این خبر، کامران، جلسه ۳ جانبه با رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور و مدیر کل اداره راه و شهرسازی را موثر ارزیابی و خبرهای خوبی را در آینده نزدیک نوید داد.
خاطر نشان می گردد در حاشيه جلسه امروز شوراي راهبردي دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، از سرپرست و كارشناسان دفتر منطقه اي شمال شرق تقدير بعمل آمد

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ فروردین ۹۷
1144 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0