سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ‌های مازندران

کد خبر: 980907007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۷:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

تایید آسانسورهای ساختمان باید با نظام مهندسی باشد نه با استاندارد!
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: تایید آسانسور با نظام مهندسی نیست بلکه به عهده اداره‌کل استاندارد قرار داده شده و این یک اشکال بزرگ است، لذا باید این ظرفیت عظیم در سازمان نظام مهندسی ایجاد گردد.
سیف‌الله علی‌نیا در سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ‌ها و پایگاه ‌های خبری مازندران که در مرکز تجارت بین‌الملل سعید دایر است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی در این استان سی و پنج هزار عضو در هفت رشته تخصص دارد که چهارده هزار عضو دارای پروانه اشتغال هستند.
علی نیا ادامه داد: حدود شش میلیون ساختمان تحت نظارت این سازمان است و طبق آنچه در مقررات ملی ساختمان از مرحله طراحی تا اجرا باید انجام گردد، بطور طبیعی توسط مهندسان صورت می ‌گیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا نظارتی بر اقدامات مهندسان نمی‌‌ شود تا حدی که برخی از آن ها حتی بدون بازدید، ایمنی و کیفیت ساخت و ساز ساختمان را تایید می ‌کنند، اظهار داشت: ممکن است بین ده‌ها هزار مهندس طرح و ناظر، برخی به وظایف خود عمل نکنند و منکر این قضیه نیستیم چنان‌که در کلیه دستگاه‌ ها چنین مسائلی وجود دارد ولی همه مهندسان بر کیفیت ساخت تاکید دارند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران هم‌چنین در مورد این که برخی از ساختمان ‌ها باید طبق طبقات، دارای آسانسور باشند و ایمنی آسانسور نیز از ضروریاتی است که متاسفانه در پایان کار به آن توجه نمی‌ شود، پاسخ داد: تایید آسانسور با نظام مهندسی نیست بلکه به عهده اداره‌کل استاندارد قرار داده شده و این یک اشکال بزرگ است، لذا باید این ظرفیت عظیم در سازمان نظام مهندسی ایجاد گردد.
” چه لزومی دارد که اداره‌کل استاندارد در این موضوعات دخالت کند، متاسفانه آمار حوادث آسانسور خیلی بالاست و به‌راستی مسئول و مقصر کیست”؟
علی نیا در خاتمه با عنوان این که شاهد اتفاقات خیلی خوبی در نظام مهندسی هستیم و مشکلات موجود را با سیستم کنترل و نظارت برطرف می ‌کنیم، عنوان کرد: این مجموعه تخصصی تلاش دارد که همه ساختمان ‌های نوساز دارای ایمنی و استحکام لازم باشد و بتواند در زمان سوانح و حوادث کم‌ترین آسیب را متوجه مالکان کند و چه خوب که ساخت و سازها بدون مشکلی باشند.
منبع: آوای خزر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
465 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0