تکمیل شدن مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی ۱ سال پیش تکمیل شدن مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی ۱ سال پیش

تکمیل شدن مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی ۱ سال پیش

تکمیل شدن مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی ۱ سال پیش ، صورت گرفته است ولی هم‌چنان بلوکه مانده و معدن کاران خواستار آزادسازی آن هستند

کد خبر: 001025002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۰۰ - ۹:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تکمیل شدن مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی ۱ سال پیش ، صورت گرفته است ولی هم‌چنان بلوکه مانده و معدن کاران خواستار آزادسازی آن هستند

تکمیل شدن مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی ۱ سال پیش

تکمیل شدن مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی ۱ سال پیش
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد:
پهنه‌های معدنی بلوکه شده خراسان شمالی آزاد گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی اظهار داشت: مطالعه پهنه‌های اکتشافی معدنی استان ۱ سال پیش تکمیل شده ولی هم‌چنان بلوکه مانده و معدن کاران خواستار آزادسازی آن هستند.
مهدی سجادی تصریح کرد: این امر سبب کندی اکتشاف توسط بخش خصوصی شده است.
وی ادامه داد: قسمت جنوبی استان ظرفیت بهتری به لحاظ معادن دارد از این رو خواستار تعیین تکلیف دراین زمینه هستیم.
سجادی گفت: در استان بیش از سی معدن مرمریت وجود دارد که عمدتا تعطیل یا نیمه فعال است، نیاز است مطالعات اکتشافی و بررسی علل تعطیلی بصورت دقیق در این معادن انجام گردد، علاوه بر آن نیاز است تا احداث واحدهای سنگ بری بزرگ در استان و حمایت از واحدهای سنگ بری موجود مورد توجه قرار گیرد.
وی، معارضان محلی و دولتی را از دیگر مشکلات فعالیت در بخش معدن عنوان کرد و گفت: بخش معدن بدون هیچ گونه دفاع از وظایف حاکمیتی خود در مقابل معارضان محلی و ارگانهای منابع طبیعی و محیط‌زیست متضرر بوده و هست.
سجادی افزود: برای مثال مطابق ماده ببست و چهار قانون معادن استعلام برای یک بار و برای کل محدوده معدنی انجام می ‌شود و ارگان‌های زیربط باید در دو ماه نسبت به پاسخ‌گویی و اظهار نظر برای کل محدوده انجام شود در غیر اینصورت به منزله موافقت تلقی می‌شود، اما متاسفانه کارشناسان منابع طبیعی با اظهار نظرهای سلیقه‌ای و یکی انگاشتن عملیات معدنکاری با تخریب باعث بلوکه شدن بیشتر محدوده ‌های معدنی و از بین رفتن امنیت سرمایه‌گذاری این بخش شده‌اند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی، ضعف زیرساخت‌ های معادن استان از جمله راه دسترسی، برق و آب و نیز نبود و یا کمبود واحدهای فرآوری در استان و نبود امنیت سرمایه‌گذاری در معادن استان به علت معارضان محلی. بوروکراسی پیچیده اداری را از دیگر مشکلات فعالیت معدن کاران در استان عنوان کرد.
سجادی گفت: معدن کاران برای خرید ماشین‌آلات معدنی با مشکل کمبود نقدینگی روبه رو هستند، با توجه به افزایش نجومی قیمت‌ها نیاز است این فعالان اقتصادی مورد حمایت قرار گیرند. بیست و هشت ماده معدنی از شصت و هشت ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن این استان یک میلیارد و پنجاه و هشت میلیون تن و میزان استخراج اسمی معادن یازده میلیون و پانصد هزار تن است. سالانه پنج میلیون و هشتصد هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج میگردد.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۰۰
607 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0