دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ 1401/12/3 دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ 1401/12/3

دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۳

دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ 1401/12/3 ، به ریاست پروین نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان برگزار شد

کد خبر: 011208001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ اسفند ۰۱ - ۷:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۳ ، به ریاست پروین نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۳

دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ 1401/12/3

دومین نشست هم اندیشی کمیته فنی گاز با ناظران گاز در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۳ به ریاست پروین نائب رئیس اول سازمان و با حضور خانم طاهرپور مسئول حوزه مدیریت کنترل و بازرسی گاز سازمان، اعضای کمیته فنی گاز، روسای نواحی گاز شهرستان بندرعباس و حاجی آباد در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.
جلسه یاد شده بمنظور تبادل نظر و ایجاد وحدت رویه در روند بازرسی گاز و رفع اشکالات اجرایی و ارتقاء سطح کیفی لوله کشی گاز شهری با هدف ارائه خدمات مهندسی مطلوب به مردم شریف استان هرمزگان تشکیل گردید.
در ابتدای نشست، رضوی زاده رئیس کمیته فنی گاز ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه به ارائه عملکرد کمیته فنی گاز از ابتدای سال نود و نه تا کنون پرداختند واز زحمات کلیه اعضای کمیته در سنوات گذشته تقدیر و تشکر کرد.
وی توضیحاتی در مورد اصلاح شیوه پرداخت حق الزحمه نظارت گاز به ناظران را ارائه داد.
در ادامه نشست، پروین ضمن قدردانی از زحمات اعضای کمیته فنی گاز، به این مورد اشاره کرد که کمیته مذکور بیشترین فعالیت وعملکرد را در میان سایر کمیته ها و کارگروه‌ها در سازمان دارا است.
وی از تصویب نظام نامه اجرایی لوله کشی گاز طبیعی که توسط کمیته فنی گاز تهیه و گردآوری شده در هیات مدیره سازمان خبر داد.
پروین گفت: نظر به اینکه یکی از موارد مطروحه در بیست و پنجمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اجرای کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی (تعمیر و نگهداری ساختمانها) بوده، اعلام کرد پی‌گیر این موضوع هست که با همکاری شرکت ملی گاز، بازرسی های دوره ای در این زمینه از اماکنی که در حال بهره برداری هستند صورت گیرد، تا ضمن ارتقاء کیفیت عملیات اجرایی در ساختمان‌ها و افزایش طول عمر مفید آن از وقوع حوادثی که منجر به آسیب های جانی و مالی می شود، جلوگیری به عمل آید.
پروین ادامه داد: اجرای این مبحث مهم می تواند به ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای مهندسان واجد شرایط قانونی لازم منجر گردد.
هم‌چنین بیان کرد با توجه به تغییراتی که در ویرایش مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان صورت پذیرفته است از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ مقوله طراحی گاز به مهندسان دارای صلاحیت طراحی واگذار می شود که تهیه و تدوین دستورالعمل طراحی و اصلاح نقشه های گاز، توسط کمیته فنی گاز در دست اقدام و بررسی است.
در ادامه نشست، حاجی علی‌زاده، عضو کمیته فنی گاز به تشریح نظام نامه فنی و اجرایی لوله کشی گاز طبیعی پرداخت. پس از آن، رشید به نمایندگی ازکمیته کنترل مضاعف گازسازمان، گزارشی از بازرسی های انجام شده در سطح استان را ارائه کرد.
شهابی رئیس ناحیه گاز بندرعباس نیز در مورد موارد و مشکلات موجود در زمینه نصب کنتور مشترکین گاز توضیحاتی عنوان کرد.
در خاتمه جلسه حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۰۱
193 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0