سردارقاآنی: خون شهدا پایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی (خراسان رضوی)

کد خبر: 760 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آبان ۹۵ - ۱۲:۵۶ ب.ظ
جانشین فرمانده سپاه قدس گفت :خون شهیدان پایه اقتدارامروز جمهوری اسلامی است و سرمایه‌ای که شهدا در دوران دفاع مقدس پایه‌ریزی کردند موجب حفظ تمامیت ارضی کشور و پایان شرافتمندانه جنگ شد.

سردار اسماعیل قاآنی در مراسم یادواره سردار شهید مهندس
حسن آقاسی زاده شعرباف در جامعه الحسین (ع) مشهد افزود: وقتی فردی در راه خدمت به اسلام قرار می‌گیرد باید از جان نیز مایه بگذارد و پست، مقام ودارایی مالی برای او از درجه اعتبار ساقط است
.

او گفت: همین نکته جنگ هشت‌ساله ما را دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد را تبدیل به دانشگاهی برای تربیت انسان‌هایی عارف، مجاهد، مخلص، بااراده و در یک‌کلام شهید کرد.

سردار قاآنی افزود: دفاع از حرم ، دفاع از انقلاب و اسلام است و امروز مدافعان حرم در امتداد خط دفاع مقدس، با مجاهدت خود از حرمت حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع) و نوامیس مسلمانان دفاع می کنند.

او گفت: امروز جمهوری اسلامی از چنان قدرت و صلابتی برخورداراست که علیرغم همه فشارها، نه ‌فقط در موضع ضعف قرار ندارد بلکه در هرکجای عالم که مسلمانی مورد ظلم و تعرض است، حضور پیدامیکند و بر دهان ابرقدرت‌های عالم می زند.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس دشمنان جغرافیای سیاسی و اعتقادی ما را هدف قرارداده بودند اما هشدار رهبری آگاه، مدیر، مدبر و شجاع موجب بسیج نیروها در برابر آنان شد.

سید صولت مرتضوی افزود: امام خمینی (ره) که تنها ذات اقدس پروردگار را در خلقت، اثر گذار می دانست ، ایران اسلامی را بسیج کرد که یکی از این بسیجیان سردار مهندس حسن آقاسی زاده بود.

سردار شهید حسن آقاسی زاده دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته پل سازی از دانشگاه تورنتو کانادا بود که پس از اتمام تحصیل به کشور بازگشت وبلافاصله به جبهه رفت.

وی در سمت معاونت فنی و مهندسی قرار گاه خاتم الانبیاء به مجاهدت پرداخت و سرانجام پس از پنج بار مجروحیت در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۶۶ و در سن ۲۸ ساگی در عملیات نصر به فیض شهادت نائل شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۵
1343 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0