ساماندهی فروشگاههای غیرمجاز سموم با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم

کد خبر: 922 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آبان ۹۵ - ۵:۴۳ ب.ظ

محمدعلی باغستانی، رییس سازمان حفظ نباتات کشور در سومین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی گفت: در بحث آفت کشها علاوه بر کیفیت در تولید، توزیع آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
باغستانی به همکاری سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره کرد و افزود: بر اساس تاکید وزیر محترم جهادکشاورزی سازمان حفظ نباتات به همراه سازمان نظام مهندسی کشاورزی گام‌هایی را برای سر و سامان دادن توزیع سم برداشته است و امیدوارم در سال آینده انجمن توزیع کنندگان سم را هم در کشور داشته باشیم تا مراحل تولید و واردات و رسیدن به دست مصرف کننده را پایش کند.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور به ساماندهی فروشگاههای غیرمجاز سموم با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره کرد و افزود: به دنبال همکاری سازمانهای استانی حفظ نباتات و نظام مهندسی کشاورزی براساس آخرین آمار موجود تعداد ۴ هزار و ۷۴۸ فروشگاه مجاز داریم و حدود ۱۳۰۰ فروشگاه عرضه سم غیر مجاز است که بطور جدی پیگیر آنها هستیم تا پایان سال ساماندهی شوند.
وی با اشاره به تعطیلی حدود ۱۱۶ فروشگاه غیرمجاز در سراسر کشور از مهرماه تا کنون بیان داشت: همچنین ۵۰۰ فروشگاه غیرمجاز در شرایط انطباق برای اخذ مجوز هستند و مدارک خود را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استانها برای احراز شرایط ارائه کردند.
باغستانی گفت: در مورد بعضی از آفت‌ها تنوع سموم بسیار کم است، در حالی که این موضوع در سلامت محصول مشکل‌زا است و در جایی که تنوع آفت کش ها کم است کشاورز از آفت کشی که برای محصول دیگری به ثبت رسیده استفاده می کند.
وی بیان داشت: از مجموع ۴۰۰ سم ثبت شده در کشور حدود ۱۰۰ نوع سم تعلیق شده است و سال گذشته نیز ۱۹ قلم سم را تعلیق و از رده سموم خارج کردیم.
باغستانی با اشاره به جلسات شورای سیاستگذاری کود و سم اظهار داشت: در این جلسات تصمیم گیری شد که سمومی را که می تواند در آینده در کشور جایگاه داشته باشد را بر اساس نوع محصول تهیه و به بخش خصوصی معرفی کنیم

منبع: روابط عمومی سازمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۵
2419 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0